Győztem volna, de a csapatom elszúrta

Felipe Massa és a Ferrari (sajnos jobb szót nem találtam rá, ha valaki tud jobbat, írjon) béna boxkiállását elnézve akaratlanul is felszínre törtek bennem az elmúlt két évtized hasonló estei. Mikor is a pilóta abszolút hozta a maximumot, szinte 100%, hogy győzött volna, de a csapata lett a veszte, és nekik köszönheti a teljes kudarcot. Melyek azok a futamok, amikor a csapategység legfőbb rákfenéje maga a csapat volt? Ime!


Felipe Massa kocsiját a Tesco parkolóban érte utol csapata

1987, Hungaroring, Nigel Mansell – Williams
Milyen bosszúságokat okozhat egy rosszul rögzített kerékanya? Mansell nagyon is tudja erre a választ. Vezető helyről így kiesni, nem egy kellemes dolog!
http://www.youtube.com/watch?v=3bnniSFu564


A kerékcsavar nagyon laza volt ellentétben Mansell-el

1991, Estoril, Nigel Mansell – Williams
Nigel Mansell (Williams) hátsó kerekének rögzítő csavarja nem a megszokott módon teljesítette feladatát (csakúgymint 1987-ben a Magyar Nagydíjon). Az elszabadult hátsó kerék az egyik Jordan szerelőt célozta meg. Az eset után visszatolták Mansell kocsiját a szerelőgárdához, csakhogy ez szabályellenes, mivel tolatni ugyebár tilos a boxutcában. Ki is zárták.
http://www.youtube.com/watch?v=53rRqMeRNCs


Előz a a jobb hátsó, avagy dupla esély a győzelemre?

1999, Nürburgring, Eddie Irvine – Ferrari
Eddie Irvine lett a Scuderia első számú pilótája Michael Schumacher silverstone-i kettős lábtörését követően. Eddie méltó ellenfele volt a McLaren-Merecedes pilótapárosának, akikkel joggal harcolt a világbajnoki címért. Abban az évben minden egyes pont aranyat ért. És a nürburgringi futamon nemhogy a rengeteg pontot érő dobogós helyezés tűnt biztosnak az írnek, hanem akár a futamgyőzelem is. Azonban a csapata nem készült fel kellő képpen Irvine boxkiállásakor: a jobb hátsó kereket nem készítették elő a cseréhez. Elég nagy szarvashiba!
http://www.youtube.com/watch?v=wqlbr9CpBIU

2006, Hungaroring, Fernando Alonso – Renault
A mai mezőnyben Massán kívül Alonso, és Hamilton is érezhette már a saját bőrén csapata baklövésének következményeit. Fernando 2006-ban szenzációs versenyt futott az esős magyar futamon. Azonban a nagyszerű versenyzést nem tudta megkoronázni egy futamgyőzelemmel, mert csapata az egyik kerékanyát rosszul rögzítette a Reanault-on. Mansell hasonló körülmények között vesztette el az 1987-es Magyar Nagydíjat!
http://www.youtube.com/watch?v=xkjhiGNr7hA

2007, Sanghai, Lewis Hamilton – McLaren
Hamilton szinte már a zsebében érezhette a bajnoki címet, mikor a totál elkopott gumikon köröztette a fiatal britet Ron Dennis. Talán a tervezett üzemanyagstratégiát nem akarták megváltoztatni. Ki tudja! Egy biztos: a McLaren ezzel a hibájával bukta el a bajnoki címet!
http://www.youtube.com/watch?v=n0wM5emQrEU

2008, Marina Bay, Felipe Massa – Ferrari
Azt kell hogy mondjam, hogy Massa a Ferrari konoksága miatt szenvedett a szingapúri éjszakában. A nyalókát felváltó lámpás boxrajtoltató már korábban is sok fejfájást okozott a csapatnak. Akkor kiálltak a modern elképzelésük mellett, és nem tértek vissza a nyalokás megoldáshoz. ÉS tessék! Most itták meg mindennek a levét. Ha Montezemolo most sem tesz valamit a lámpás rajtoltató elhanyagolása érdekében, akkor biztosra mondhatom, hogy nem most láttunk a Ferraritól ilyen szarvashibát. Tavaly Magny-Cours-ban Albers vitte el hasonló módon a tankolóberendezést.


Munkamegosztás Ferrari módra

4 hozzászólás

  1. Erről a cipelős képről a 7 hét törpe jutott eszembe:
    szépen, ütemesen – hej-hó, hej-hó, hej vándorolni jó…

  2. Miből gondoljátok, hogy Montezemolo még életben van? Szerintem tegnap kisebbfajta agyvérzést kapott… =( És meg is értem…

  3. Hát sajnos ez így van már ma mindent digitalizálnak 😦 Futam végére már vissza is tették a nyalókát ha jól figyeltetek 😀

  4. Arra van valamilyen szabály, hogy futam közben kik nyúlhatnak a kocsikhoz? Mert én fel se tudom fogni, hogy az a 200 bámészkodó szerelő csak lesett, és nem ment oda leszedni a csövet.

Hozzászólás