Feljelentősdi mesterfokon

Akik azt gondolták, hogy a 2009-es új technikai szabályok, és a költségcsökkentést megcélzó intézkedések majd tisztábbá teszik a Formula-1-es küzdelem szellemiségét, azoknak most nagyot kell csalódniuk. Pedig ez még korántsem a jéghegy csúcsa…

willdif
A Ferrarit a Toyota és a Williams követi a “szabálytalankodók” körében

Mint ismeretes, az első januári teszteket követően a Toyota a BMW-vel és a Mercedes-szel karöltve felhívták az FIA illetékes szerveinek figyelmét arra a tényre, hogy az új Ferrari szabálytalan megoldást alkalmaz a kipufogójával kapcsolatban. A 2009-es Technikai Szabályzat szerint a hátsó kerekek előtti részen 55 mm-en belül nem lehet hossztengelyre merőleges felületeteket kialakítani, továbbá a hossztengelyre merőleges keresztmetszet nem lehetnek 75 mm-nél kisebb sugarú ívek, ami a gyakorlatban azt is jelenti, hogy a kipufogók nem lóghatnak ki a karosszéria-borításból. A Ferrari ennek a feltételnek egyelőre nem felel meg.

No de nem csak a Ferrari van ebben az áruldodósdi célkeresztben, most már a Toyota és a Willimas szabályosságát is megkérdőjelezik a vetélytársak. A múlt heti teszten a Williams és a Toyota ellen tettek panaszt. Az Autosport értesülései szerint a nevezett csapatok diffúzora túllépi a 175 milliméteres magasságot, így nem felel meg a szabályban foglaltaknak. A szabályt a csapatok kérésére tisztázza a szövetség. A Renault főmérnöke, Pat Symonds elmondta: “Ez egy nagyon érdekes téma, de a legalitásukról természetesen nem tudok semmit mondani. Ez az FIA feladata. Meg fogjuk kérni erre a szövetséget, de eddig még nem tettük meg.”

Egyértelmű, hogy a vetélytársak szemmel tartják egymást az újítások miatt, de hivatalosan csak a versenyhétvégéken emelhetnek panaszt. A teszteken nem kötelező szabályos autóval dolgozni. Bolondok is lennének, most hivatalos útra vinni a sérelmeiket, hiszen most még viszonylag hamar le tudnák reagálni a “vétkes” csapatok a “szabálytalan” megoldásokat. 100%-ig biztos vagyok abban, hogy az idei évad, és vele együtt már az idény-nyitó Ausztrál Nagydíj sem lesz botránymentes. Pedig milyen szép lett volna a számos vitatott balesettől, kémbotránytól elhíresült év után végre egy sportszerű, tiszta küzdelmet látni a versenypályákon, és nem pedig a zöld asztal mellett végigvárni a hivatalos módosított végeredményt…

Afelöl pedig semmi kétségünk nem lehet, hogy a csapatok az új szabályok bevezetésével fel fognak kutatni minden lehetséges kiskaput, mellyekkel kijátszhatják a szabályok adta korlátokat. A 2009-ben bevezetett teszt-tilalmat a Ferrari például úgy próbálja kijátszani, hogy a KERS projektjét a LeMans-i Peugeot csapattal közösen fejleszti, és a franciákkal tesztelteti.

Azonban nem a Ferrari lenne az egyetlen, aki külső segítséghez folyamodik a KERS-szel kapcsolatba. A McLaren az amerikai Freescale Semiconductorral működik együtt a KERS kifejlesztésében, a Williams hasonló okokból vásárolt részesedést az Automotive Hybrid Power Ltd.-ben. A Torotrak cég két, meg nem nevezett Formula–1-es csapattal is együttműködik, de az egykori Formula–1-es versenyző, Heinz-Harald Frentzen cége is szeretne beszállni az F1-es KERS fejlesztésébe, bármelyik érdeklődő csapatnál. Mindez azt jelenti, hogy a csapatok – az autóikkal egyetemben – ugyan betartják a teszttilalmat, de az egyes alkatrészeik nem (idegen autókba építve).

Vajon hány napot kell még aludnunk a következő lefülelt, nyilvánosságra hozott kiskapus próbálkozással? No meg persze kinek van mersze hozzá, hiszen láthatjuk, hogy ha valaki feljelentget valakit, az tuti hogy a következő célkeresztben főszerepet kap.

Reklámok

2 hozzászólás

  1. Csak nem a Torro Rosso, és a Red Bull?

  2. de a kép…az nem a 2009-es Williams mert a gumi nem slick meg a széles a szárny…direkt vagy véletlen?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: