Ime az új Renault, Williams

A Ferrari, a Toyota és a McLaren bemutatóját követően elég szerényre sikeredett a Renault és a Williams új autójának bemutatója. Mint ahogy azt már jelezte a két csapat, hogy a pénzügyi válságra való tekintettel nem kerítenek nagy feneket a roll-out-oknak. A Williams FW31-es kódjellel, míg a Renault R29-el látta el az új versenyautóját. A portugáliai tesztsorozat keretében bemutatott két autó már pályára is gördült (Friss képekkel!)

renwil

Az R29-esen szembetűnő változást elsősorban az eléggé szűk oldalsó légbeömlők jelentik, illetve – az eddig bemutatott autókkal ellentétben – széles orrkúp. Talán a Ferrari megoldása hasonlít ehhez. A festésben a kék színek eltüntek, így egy esztétikusabb autót kaptunk, amely vélhetőleg eredményeiben is egy színes eleme lesz a mezőnynek.

R29 egyedi stílusjegyei:
– az eddig megjelent új autók közül ez a “legkockább”, a legszögletesebb – legalábbis szemből. Mintha a tervezők összecsapták volna, és a finomításokra nem fordítottak volna időt. Az 1996-os csúnya Ferrarira emlékeztet az otromba orrkúpja, amely oldalsólemezekkel mégtömörebbnek tűnik, mint a hasonló Ferrari, vagy Williams. De ők legalább látszik, hogy csiszolták, finomították az elképzeléseiket. A Toyota orrkópilag a legszebb, a McLaren átmenetet képez a szép és a széles között.

– az első vezetőszárny mindkét oldalon erőteljesen bevág a kerekek felé, aminek köszönhetően a légáramlatot terelő lapátok kisebbre sikeredtek. A többi csapat nem élt ezzel a lehetőséggel. De ami még érdekesebbé teszi az aerodinamikai szakemberek munkájának sokszínűségét, az az, hogy valaki a kerék mellé (Williams, Ferrari, McLaren), valaki pedig a kerék fölé (Renault, Toyota) terelteti elsősorban az áramlatokat. Ennek tudható be elsősorban az, hogy a Ferrari ormótlannak tűnik a kecsesebb Toyotával szemben.

ren02

ren02

ren03

ren05

ren06

ren07

ren08

Az FW31-es is eléggé széles orrkúppal lett ellátva, ami elemeiben a korábbi williams-es rozmár megoldásra emlékeztet. A fehér szín eltűnésével csupa sötétkék árnyalatának köszönhetően (is) talán az eddig legarányosabb versenyautót mutatták be idén. A többi csapattal szemben a Williams nagyon széles oldalsó légbeömlőket tervezett az új kocsira, ami esetlegesen rendkívüli hűtésigénylésre utalhat.

Az FW31 egyedi stílusjegyei:
– Roppant nagy felületű oldalsó légbeömlőnyílások. A Ferrarin és a Toyotán is ez a megoldás tapasztalható. A Renault dúrván karcsúsodó hátsó része ezt nem teszi lehetővé (kissé T alakúvá vált a nyílás, míg a McLaren elképesztően kicsi, elipszis alakú légbeömlőkkel van ellátva.

wil01

wil02

wil03

wil04

wil05

Advertisements

5 hozzászólás

  1. hát én inkább már nem mondok semmit :D:D:D:D
    a williams gyönyörű lett (de tényleg) imádom, de a renault nos…
    félreértés ne essék az idomok szépek nade WTF ez a festés?

  2. huba, szameg… ilyen ocsmányságot, mint a renault még nem láttam. (6 kerekű autó included…) mint egy pörölycápa.

  3. am a Toro Rosso-t be lehet irni febr. 9-re mert az együtt jön ki a Red Bullal!

  4. nekem tetszik a renalut

  5. meg a ferrari is;)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: