Ime az új McLaren: MP4-24

A Ferrari és a Toyota után a McLaren leplezte le harmadiknak a 2009-es F1-es versenygépét. Az MP4-24 kódjelű versenyautó legnagyobb változása a tavalyi autóhoz képest nem az idei aero-szabályoknak tudható be. Csupán az autó orrkúpjára (vagy a hátsó szárnyra) kell fókuszálni és megtaláljuk a legkontrasztosabb eltérést 2008-hoz képest: a 22-es és 23-as rajtszám helyett az 1-es és a 2-es szerepel az McLaren-Mercedesen. A McLaren bemutatóján azonban nem csak az új versenygép volt az egyetlen meglepetés… (Friss képgalériával-SZEMBŐL IS!)

mcl05

mcl01

mcl01

mcl01

mcl01

A McLaren 5 tesztalkalmat tervezett be még a szezon előtt. Január 19-én négynapos tesztnek teszi ki az új gépet Portimaoban, majd február 10-től három napon át Jerezben. Ugyanitt március első négy napján is róják majd a tesztkilómétereket az MP4-24-el. A másik spanyol tesztpályán, Barcelonában március 9-től látható az új Meki, ezen kívül a 12. héten is beiktatnak egy privát tesztnapot a wokingiak.

mcl05
A kép nagyítható

mcl05
A kép nagyítható

mcl06
A kép nagyítható

mcl06
A kép nagyítható

mcl06
A kép nagyítható

mcl06
A kép nagyítható

mcl06
A kép nagyítható

Első ránézésre nem igazán mutatkoznak meg az új konstrukción a 2009-es szabályváltozások okozta ormótlan méretváltozások. A karosszéria értelemszerűen letisztultabb a 2008-as autóhoz képest, illetve a hátsó és az első légterelő szárnyak komoly tervezőmunka eredményei. Úgy látszik, ahogy haladunk előre a naptárban egyre szebb megoldásokat láthatunk a mérnököktől. Ha ilyen szemszögből nézzük, akkor a Honda (vagy mi?) lesz a legszebb kivitelezésű 2009-ben? 😀

Az MP4-24 leleplezése mellett a roll-out tartogatott egy másik meglepő hírt: Ron Dennis bejelentette, hogy a 2009-es idényben már Martin Whitmarsh lesz a McLaren csapatfőnöke, miután ő maga leköszön a posztjáról. Március 1-ével kerül hivatalosan a csapatfőnöki székbe Whitmarsh.

Senki ne higgye, hogy visszavonulok. Más területeken még jobban igyekszem majd, és nem egyszerű az azokkal járó tevékenységeket összeegyeztetni az F-1-es versenynaptárral. Martin viszont nagyon élvezni fogja a kihívást. Az elmúlt években már úgyis megosztoztunk a feladatokon, de mostantól teljes egészében rá hárul, hogy meghozza a döntéseket a nagydíjak helyszínén.” – nyilatkozta Ron.

Dennis 1981 óta irányítja a McLarent, amelynek továbbra is résztulajdonosa. Whitmarsh-t, aki korábban a British Aerospace elemző mérnökeként dolgozott, 1997 szeptemberében léptették elő a McLaren F1 ügyvezető igazgatójává.

Reklámok

5 hozzászólás

  1. szerintem már túlságosan is letisztult lett xD
    az orr-rész az eddigiek keresztezése, a hátsó szárny pedig már valami paródia
    amúgy pedig lehet, hogy tényleg a Honda (vagy mi?) lesz a legszebb, mert addig lelopják a szép ötleteket a többitől xD

  2. Sajnos az autó nem látható szemből… de el kell ismerni, hogy eddig ez a legszebb.

  3. Hát nem tudom 😐 De hogy nem bírták elölről lefotózni -.-

  4. Szép vagy nem szép??!!XD Eddig mindegyik ugyanugy néz ki..előről hókotró hátulról talicska:D De aki a Mclarennek szurkol annak ez a legszebb aki a Ferrarinak annak meg a Ferrari és így tovább:):D

    • Hát nem tudom, ors, szerintem ez nem feltétlenül igaz. Tavaly nekem például a Williams tetszett a legjobban. Vagy ott van például az 1989-es Williams is. Az nekem nagyon bejött külsőre. Vagy az 1990-es Ferrari. Nem mindig a kedvenc csapat a legszebb, és ezt azért konokság nélkül el kell ismerni. Kiváncsian várom a hétfői bemutatókat. A Renault szerintem valami izgi újdonsággal rukkol elő, no meg majd a Red Bull…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: