Új motorcsere szabály 2009-ben

Módosították a Forma-1 2009-es Sportszabályzatát, legalábbis ez derül ki az FIA honlapján hétfőn megjelentetett kiadásából. 2008-ban a motoroknak két egymást követő versenyt kellett teljesíteniük csere nélkül, és az eredeti tervek szerint ezt a ciklust az idei szezontól kezdve három futamosra bővítették volna. Azonban a FOTA által decemberben benyújtott, a költségek csökkentését szolgáló indítványai között szerepelt egy olyan, amely szerint a versenyzők 2009-ben összesen nyolc motort használhatnak majd az idény folyamán. Ezt most lefektették a szabálykönyvben. No de hogy mit is jelent mindez?

fia-flag-2

A 28.4 paragrafus a) pontja szerint minden versenyző legfeljebb nyolc motort használhat a világbajnoki idény során. Amennyiben valaki nyolcnál többet használ, 10 rajthellyel hátrébb sorolják annak a nagydíjnak a rajtrácsán, amelyen először lépi túl a keretet.

– nem feltétlenül kell két, egymást követő futamon versenyezni ugyanazzal a motorral, azaz a csapatok dönthetik el, hogy milyen szisztéma szerint osztják el a rendelkezésükre álló mennyiséget.

A d) pont értelmében a csapatnak a verseny utáni parc fermé lezárultát követő két órán belül van lehetősége eldönteni, hogy a következő futamon is használni szeretné-e ugyanazt a motort. 2009-től a pénteki edzésnapok is beleszámítanak a motorok ciklusába. A nyolc darabos keretbe beleszámítanak majd azok a motorok is, amiket a versenyzők péntekenként nyúznak.

– péntekenként újak helyett a versenyeken már lejárt ciklusú, de még működőképes motorokat fogják tovább gyötörni.

Akinek az autójában az időmérő után cseréltek motort, annak eddig automatikusan a mezőny végéről kellett rajtolnia. Az erre vonatkozó bekezdés azonban most eltűnt a szabályzatból, márpedig ez azt sugallja, hogy a versenyzők – amíg nem lépik túl a nyolcas keretet – akár másik motort is kaphatnak a futamra, mint amivel szombaton kvalifikálták magukat rá. Ez ugyanakkor a specifikáció rögzítettsége miatt nem jelenti a hajdani edzésmotorok visszatérését.

A sebességváltókra vonatkozó szabályok eközben nem változtak, vagyis ezeknek továbbra is négy egymást követő nagydíjat kell majd kibírniuk csere nélkül, és ebbe a ciklusba a pénteki edzésnapok nem számítanak bele.

A motorcseréről szóló 28.4-es paragrafus egyébként még nem tűnik teljesen egyértelműnek, több kérdést is válasz nélkül hagy, ezért elképzelhető, hogy a melbourne-i rajtig csiszolódni fog.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: