2009 szenzációja: Abu Dhabi

Ahogy idén óriási várakozás előzte meg a Valenciai és a Szongapúri Nagydíj hétvégéjét, úgy jövő is rendkívüli figyelmet kap egy új pálya debütálása: Abu Dhabi-ban ér véget a 2009-es évad. Az építkezések már javában tartanak, és a terveket elnézve igencsak patinás autósport-komplexumot húznak fel az arabok a Yas szigeten. Milyen is lesz a pálya vonalvezetése? Ime egy kis ízelítő!

Yas Marina Circuit Launch
Egy arab Monacó épülőfélben? (A cikk képei nagyíthatók!)

A Yas Marina Circuit névre hallgató F1-es versenypálya ad majd otthont az Abu Dhabi Nagydíjnak 2009 november 15-én. A Yas szigeten épülő versenypályát – talán nem meglepő módon – Herman Tilke tervei alapján készítik. A pálya fekvése kiválónak mondható, hiszen mintegy 30 percre található Abu Dhabi-tól. Ezzel Bahrein után egy újabb közel-keleti pálya ékelődik be a versenynaptárba. A verseny főtámogatója az Aldar Properties és az Etihad Airways lesz, amely cégek a pálya mellett építik fel saját Ferrari Téma Parkját.

abu-dhabi-ferrari-theme-park
A Ferrari Témaparkja a versenypálya stadion mögötti részén található

Az aszfaltcsík megközelítőleg 5,55 kilométer (3,48 mérföld) hosszú lesz, mely 20 kanyart (11 bal, 9 jobb) fog tartalmazni. És órajárással ellentétes irányú!

ad01b

A pálya érdekességei:
– nem a célegyenes a leghosszabb egyenes
– Monacóhoz és Sanghaihoz hasonlóan egy épület ível át a pálya íve felett
– Monacó és Valencia után a pálya rendelkezik saját kikötővel
– Hockenheim után itt is lesz egy kis stadion jellegő pályaszakasz
– éjszakai futam megvalósítását tervezik a helyi szervezők (tárgyalás alatt)

ad10

Egy kör a pályán:
1. A rajt-cél vonal mindkét oldalán hosszú, párhuzamos tribűnökszegélyezik a pályát. Az egyenes közepétől indul a mért kör. A garázsok száma a boxban 40 lesz.

ad11

2. Előbb egy közepesen gyors szakaszon kell átverekedniük magukat, mely nagy dupla bal-jobb kanyarokkal teszi izgalmassá az első körös helyezkedéseket. A célegyenessel egyvonalban a kikötő egyedi tornya magasodik.

F1-UAE-YAS-CIRCUIT

2. Az egyenes végén a derékszögnél szűkebb kanyarba terelik majd a versenyzők az autóikat, ahol vélhetőleg – többek között a KERS-nek köszönhetően – számos kifékezést láthatunk majd. Rövid kigyorsítást követően egy újabb bal kanyar várja a pilótákat, de ez már tompább, így a tempóbol nem kell túlzottan visszavenni.

3. Majd az pálya egy staidon szerű részben vesz visszafordítót, melyet egy jobb-bal sikán előz meg.

ad02

4. A versenypálya első igazán gyors szakasza csak ezután kezdődik a hátsó egyenessel. Biztosra vehető, hogy Itt számos előzést fogunk látni. Majd egy újabb stadion szerű balos következik, melyet egy nagyméretű felüljáró követ.

ad03

5. A kikötő első feléhez egy közepesen hosszú egyenes vezet, majd jön a kikötő, ahol nem igazán pihenhetnek a pilóták, hiszen egy sikán után dupla balkanyar jön, és veszik is az irányt a nagy szálloda felé.

6. Ezt követően jön a kikötő második része, mely egy gigantikus, és mindemellett futurisztikus épülettel várja a belassuló pilótákat, hiszen egy dupla jobb- és egy bal kanyart tartalmaz pár száz méteren belül.

ad06

Az idevezető rész után egy híd alatt halad át a mezőny, de elpőbb elhúznak az épület sci-fi-be illő hídja alatt is. Majd ezután jön egy gyorsabb, majd egy lassabb jobb kanyar és a célegyenes.

ad05

Az említett épület egyébiránt egy 5 csillagos hotel lesz, mely több, mint 500 szobát tudhat majd magáénak.

ad07

Jelenleg 5500 munkás dolgozik a 400 millió dollárból felépülő versenypálya munkálatain.
Milyen szemétség, hogy már most várom a 2009-es évad végét! Hogy fogom én ezt az évet kíbírni addig? 🙂

Advertisements

14 hozzászólás

  1. Jó pályának tűnik, már én is várom. Bár azért ne jöjjön el túl gyorsan, mert utána már megint a holt szezonban találjuk magunkat.

  2. De gyönyörű!
    Wunderschön! =D

  3. Nekem ez Malajziára hasonlít 🙂

  4. Nekem is tetszik, de nem lenne sok értelme itt az éjjeli futamnak, mert azért ez nem Távol-Kelet, és akkor Európában is éjjel kellene felkelnie mindenkinek.

  5. Nagyon szép a pálya, és a vonalvezetése is roppantmód tetszik. Sokkal jobb pálya, mint sok ‘erőltetett’ nagydíj. Csak kicsit attól félek, hogy szűk az előzésekhez

  6. Szerintem izgalmas futamokat fogunk itt látni! Burdé! Szerintem egy igazi F1 kedvelő nem problémázik azon hogy fel kell kelni megnézni egy futamot,sőt,örül hogy futam lessz és fel kell kelni! De a lustáknak már van ismétlés…xD

  7. Homok, mely csúszik. Meleg ami halálos az autókba. De gyönyőrű és ha piát nem (biztos), de cigireklámot láthatunk legalább. Éljen a pénz! Köszönjük E!

  8. kelta nem akarlak elszomorítani, de a pálya pont az ellenkező irányban vezet ahogy te leírtad. A célegyenes utáni képen remekül meg lehet figyelni az aszfaltozott bukóterek és a gumifalak elrendezését. pont az ellenkező irányban van mind… jó példa a hosszú ív utáni sikán is. ott is jól látni. mindegy nem kötözködés csak gondoltam szólok 🙂

    • akdestroyer: youtube-on nézzd meg a bemutatkozó videót, onnan vettem az útirányt. Lehet h tolatva lehet majd csak ezen a pályán haladni!? 😀

  9. Kispé! Arra gondoltam, hogy Szingapúrban direkt azért is rendeztek éjjeli versenyt, hogy Európában d.u. legyen, és többen nézzék. Itt viszont fölösleges energia- (költségcsökkentés ugye) és nézőpazarlás lenne.

  10. tetszik nagyon érdekes lesz:D:P

  11. elhiszem, de ezesetben jó lámák ők is, vagy a makettet vagy a videot tolták el. De ha jól végignézed a képeket látod hogy igazam van, valami nemstimmel 😀 (a kivilágított hoteles képen a legszembetűnőbb. :D)

  12. Bizony-bizony! Ez a pálya óramutató járásával ellentétes irányú lesz. Javítottam!

  13. Én azt hallotam hogy terroristák fenyegették meg őket ,hogy ha elrajtolnak akkor pokolgépet fognak robbantani 😦 (remélem csak pletyka)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: