Költségcsökkentés futószallagon

Mint ahogy az várható volt, a FOTA és az FIA elnöke, Max Mosley szerdai tárgyalásának eredményei ma jóváhagyásra kerültek az WMSC (Motorsport Világtanácsa) mai ülésén. A költségcsökkentést erősen megcélzó intézkedések már a 2009-es évadot is drasztikusan érintik.


A pénzügyi válság hatására a Formula-1 házatáján is új szelek járnak

2009-es szabályváltozások

– A legnagyobb várakozást megelőző intézkedésekről (mint az időmérő lebonyolításában és a pontrendszerben történő változtatás) nem döntöttek.
KeLta vélemény: pedig nagyon vártuk a nyilatkozatot, miszerint minden marad a régiben!

– Az előzetes tervek szerint háromhétvégés motorokat használnak majd a csapatok, de ezt a szabályt kiegészítették azzal, hogy minden versenyzőnek csak nyolc darab V8 áll majd rendelkezésre az egész idény alatt, és további négy a tesztek során.
KeLta vélemény: a győzzön a gyorsabb elv helyett mindikább igaz az az állítás, hogy győzzön a megbízhatóbb.

– Motorok fordulatszámát 18000-ben maximalizűlták, a teljesítményen év közben nem lesz módjuk a csapatoknak javítani. Kivételt a Renault képez, aki az évad előtt még elvégezheti a szükséges változtatásokat (természetesen a többi csapat jóváhagyását követően)
KeLta vélemény: ennyire pocsék lenne a francia erőforrás, hogy a többi csapat engedélyezi a fejlesztést?

– A KERS használata opcionális,  nem kötelező.
KeLta vélemény: de azért nem árt, ha van

– A versenyekre utazó személyzet alaposan lecsökken majd, a legszükségesebb munkakörben dolgozók lehetnek csak jelen a versenyhétvégéken. A létszámot egy átlagoló felmérés után határozzák meg.
KeLta vélemény:  jobban elférünk majd a Padockban 🙂

– Az otthon maradt dolgozókat is érinti a költségcsökkentés: a csapatok gyárait a helyi törvényeknek megfelelően évi hat hétre bezárják majd, valamint teljes egészében megszűnnek a szezon közti tesztek is. Az istállóknak a versenyhétvégék során nyílik lehetőségük a szükséges gyakorlások lebonyolítására.
KeLta vélemény: felértékelődik a tesztpéntek

– Január elsejétől lényegesen lekorlátozzák a szélcsatornák használatát. Csak 60%-os méretarányú modellel és maximum 180 km/h-s légáramlattal dolgozhatnak.
KeLta vélemény: a látványos aeroelemek eltörlésével amúgy sem lesz nagyon min kisérletezni

2010-es szabályváltozások

– Egyenmotorok nem lesznek, de a Cosworth által legyártott és piacra dobott erőforrásokat már bárki beszerelheti versenyautóikba 5 millió euró alatti áron, legyen az akár gyári, vagy független csapat.
KeLta vélemény: szerencsés esetben akár új csaparok jelentkezését is eredményezheti ez a kezdeményezés

– A teljesítményt növelő alkatrészek egy részét egységesítik majd, másik részét szabadon fejleszthetővé teszik. Azok az alkatrészek, melyektől nem várható teljesítménynövekedés, a lehető leggazdaságosabb módon fogják legyártani.
KeLta vélemény: erős vitákat fog kiváltani ezen alkatrészek szelektálása az idén jobban fejlesztő csapatok részéről, azaz 2009-ben nem érdemes hosszú távra és látványos javulást eredményezően fejleszteni

– Verseny alatti tankolásnak, az abroncsmelegítők használatának betiltása. Az abroncsok felületét nem tisztíthatják majd mechanikus úton.
KeLta vélemény: az elsőnek már idén örült volna Felipe.

– A megállapodás szerint egységesíteni fogják az istállók kommunikációs és telemetriai rendszerét, a piackutatási eredmények fényében pedig csökkenthetik még a futamok időtartamát.
KeLta vélemény: ha látványos előzések leszenk már 2009-ben, akkor inkább egy fél órával növelni kéne a verseny időtartamát, nem csökkenteni. Bár tankolás nélkül félek, hogy uncsi lesz majd egy-két futam.

– A jövőben a gyárak üzemidejét tovább korlátoznák, és egyúttal az aerodinamikai- és az olyan méregdrága kutatások mértékét is csökkentenék, amelyek a gumi dinamikus, versenyzés közbeni állapotát vizsgálják.
KeLta vélemény: a tervező zsenik utcára kerülnek, és mehetnek az űrhajógyárba 🙂

Advertisements

5 hozzászólás

  1. Ez mind szép, és jó. De kérdem én nem lenne egyszerűbb egy ésszerű(bb) idényt összeállítani? Csak hogy példálózzak:
    – elindul a sorozat Ausztráliában
    – ezután átjönnek Ázsiába (itt még nem szólnék)
    – eztán következnek az Európai nagydíjak – itt kell említsem a Spanyol nagydíj ->Monaco -> Törökország -> Anglia -> Németország -> Magyarország ->Spanyol nagydíja (Európa GP), mint nem igazán ésszerű, de legalább drága útvonalat.
    – innen már csak a visszamászunk Ázsiába (Szingapúr, Japán GP)
    – Visszahajózunk Dél-Amerikába (igen, csak azért az egy nyüves Braziliáért – mert kinek kell Kanada, Vagy USA GP?, ha A pénzEmbernek nem…)
    – és hogy a Panama csatorna is részesüljön a bevételekből és Fokvárost is megemlíthessük a térképen, irány:
    – Abu Dhabi.
    Mindezek után meg se kell említsem, hogy egy japán gumigyártó-cégnek mekkora logisztikát kell fenntartania, hogy ezt az útvonalat, folyamatosan és hiba nélkül tartani tudja.
    Vagy azt, hogy miért pont egy amerikai logisztikai cég az egyik fő szállítója a csapatoknak.

  2. 2009-es szabályváltozatatások
    VÉLEMÉNY:
    Háromhétvégés motorok – a Ferrari beállítja a “10 rajthelyes büntetések egy szezon alatt” rekordját. Nem tudom, ez mennyi, de biztosan beállítják…
    Időmérő rendszer – a leggyorsabb körért járhatna megint pont…
    Renault motorok fejlesztése – ha a Renault motorjai ennyire rosszak, akkor különösen felértékelődik Alonso idei teljesítménye.

    2010-es szabályváltoztatások:
    VÉLEMÉNY:
    Egyenmotorok – hála istennek, nem lesznek. Ha új csapat jön, megyek én is versenyzőnek. =D NŐI PILÓTÁT AZ F1-BE!!!
    Verseny alatti tankolás betiltása – nem csak Felipe, Kimi is…
    Rövidebb futamok – több idő lesz vasárnap délután tanulni… nagyszerű =(
    Tervező zsenik az utcára kerülnek – és akkor ezért menjek mérnöknek??? =)

  3. Nekem nem tetszik:
    a rövidebb futam
    éremrendszer, jó nagy hülyeség, max akkor fogadnám el, ha a 4-8. kapna pontot is
    új időmérő rendszer (körönként kiesik valaki): szerintem ha bevezetnék, az első időmérőn mindenki feltartana mindenkit és cirkuszba fulladna az egész

  4. Nekem nem tetszik:
    a rövidebb futam
    éremrendszer, jó nagy hülyeség, max akkor fogadnám el, ha a 4-8. kapna pontot is
    új időmérő rendszer (körönként kiesik valaki): szerintem ha bevezetnék, az első időmérőn mindenki feltartana mindenkit és cirkuszba fulladna az egész

  5. Nekem tetszik az éremrendszer de az első 3 hely az nagyon kevés , csak a dobogósok , ez kicsitt túlzás :-S

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: