Honda kiszáll az F1-ből!

A gazdasági válság pénteken lecsapott a Forma-1-re is, amikor a sportág egyik legpatinásabb indulója, a Honda bejelentette, hogy azonnali hatállyal kiszáll a világbajnoki sorozatból.

A hír már csütörtökön este elterjedt, mert a japán autógyár csapatának alkalmazottai tömegesen kezdtek felajánlkozni a rivális alakulatoknál. A Honda elnöke és vezérigazgatója, Takeo Fukui néhány órával később hivatalosan is megerősítette, hogy felszámolják a sportprogramot – számol be az a5.hu

“A Hondának muszáj védelmeznie fő tevékenységi körét, és hosszú távon biztosítania a jövőjét, miközben a gazdasági helyzettel kapcsolatos bizonytalanság az egész világon tovább nő” – mondta Fukui. – “A várakozások szerint eltart egy ideig, amíg minden visszatér a normális kerékvágásba.”

“A körülményekre való tekintettel a Honda azonnali és rugalmas intézkedéseket foganatosított, hogy ellensúlyozza az üzleti élet valamennyi területén tapasztalható visszaesést.”

“Felismerve, hogy az erőforrások kiosztását, köztük a jövőbeli befektetéseket is optimalizálni kell, úgy döntöttünk, hogy kiszállunk a Forma-1-ből. Tárgyalásokba fogunk kezdeni a Honda Racing F1 Team partnereivel és motorszállítójával, a Honda Racing Development-tel a két cég jövőjéről. Ennek keretében a csapatot felajánljuk megvételre.”

Sajtóértesülések szerint a Honda legfeljebb a 2009-es idénynyitóig, azaz márciusig hajlandó finanszírozni az istállót, ezért ha addig nem találnak vevőt, egyszerűen felszámolják a programot. A csapatot valószínűleg jelképes összegért próbálják meg értékesíteni, de önmagában ez sem garancia a sikeres eladásra, mivel már az új tulajdonosnak kell majd állnia a 2009-es, 200 millió dollárra becsült költségvetést.

A Honda jogutódja a Ferraritól vásárolhatná a motorokat, mert a maranellói istálló kapacitásának egy része úgyis felszabadult, amikor a Force India nemrég átpártolt a Mercedes-hez. A japán csapat főnöke, Ross Brawn állítólag már fel is vette a kapcsolatot egykori alakulatával.

Az amerikai piac indította el a lavinát

A Honda még az 1990-es években, a Williams és a McLaren oldalán, motorszállítóként aratta legfényesebb sikereit. Amióta 2006-ban csapatként is visszatért az F-1-be, nem tudta tartósan megvetni a lábát az élmezőnyben – legjobb eredménye az az egyetlen győzelem volt, amit Jenson Button aratott a két évvel ezelőtti Magyar Nagydíjon.

“A Honda Team számtalan kihívással megbirkózva egy nagydíjgyőzelmet is aratott 2006-ban, világszerte olyan szurkolók támogatását szerezve meg, akik további sikereket vártak a csapattól” – mondta Fukui. – “Éppen ezért rendkívül nehéz volt meghoznunk ezt a döntést azok után, hogy nem tudtuk tökéletesen kielégíteni a szurkolóink elvárásait.”

“A lehető legjobban kiaknázva azokat a tanulságokat, amelyeket levontunk ebben a gazdasági krízisben, építve a kihívásokkal szemben az autósportban szerzett harci szellemünkre, a továbbiakban is nagy kedvvel igyekszünk majd leküzdeni az új akadályokat.”

“Szeretnénk megragadni ezt az alkalmat arra is, hogy köszönetet mondjunk mindazoknak, akik támogatták a Honda F-1-es erőfeszítéseit, beleértve mindenkit a Forma-1 világában.”

A Honda döntését leginkább az USA jelentős piacán tapasztalható nagyarányú visszaesés kényszerítette ki: az autógyár eladásai novemberben mintegy 32 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbiakhoz képest. Hasonló cipőben jár az F-1-ben érdekelt többi autógyártó is, ami bizonytalanságot szül a világbajnoki sorozat közeljövőjével kapcsolatban. A Toyota például 34 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, a Mercedes 30, a BMW pedig 26.7 százalékosat – igaz, hogy a Mini eladásai 31, a Rolls Roycé pedig 29 százalékkal nőttek. A Renault-t kevésbé érinti a recesszió, mivel nincs jelen az amerikai piacon.

Ha nem sikerül eladni a csapatot, a Honda kiszállásával az F-1 mezőnyének létszáma 20-ról 18-ra csökkenhet, és az istálló versenyzői – akik közül csak Jenson Button helye volt biztosnak tekinthető – állás nélkül maradhatnak.

Advertisements

5 hozzászólás

  1. Szomorú vagyok! 😦
    Mint ahogy a Super Aguri, a Prost, az Arrows, a Lola, a Lotus, a Brabham és még sorolhatnám mely csapatok kivonulása után.
    Mi lesz ha a Hockenheimi pálya után több létesítményvezető és a Honda után több csapat is bedobja a törülközőt?
    Három pályán 6 versenyző fog körözni, az amúgyis elcsúfított autókkal?
    Szomorú vagyok!

    -KeLta-

  2. Nekem egybol az jutott eszembe, hogy a Toro Rossoval kene fuzionalniuk… Abban ott dobog a ferrari “sziv”, es igy lenne honnan kasznit szerezniuk… De sztem ez a gondolat minden realitast nelkuloz. Ne legyen igazam:)

  3. 😦 Nagy kár, mert jövőre talán jobban mehetett volna nekik.
    Remélem, hogy sikerül eladni, és marad a 10 csapat. Olyat hallottam, hogy kicsit a Force India is küzd a pénzzel, az még rosszabb lenne, ha ők is kiszállnának (remélem nem kiabálom el), mert ők is idén nagy lehetőséget kapnak a Meki alkatrészekkel.

  4. a hondások hurkák.

  5. Jó lenne ha az fia tenne vmit annak érdekében h ne elmenjenek a csapatok hanem h minnél többen vegyenek részt az F-1ben. Meg az egyenmotor tiszta hülyeség. A Forma-1 a motorokrol és a gumikrol szol. nemm arrol x versenyző egy majdnem ugyanolyan autóban körözget:(

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: