Ime, a 2009-es aero!

A gloucestershire-i Kemble repülőterén mutatta be a Williams Formula–1-es csapata a 2009-es szabályoknak megfelelő aerodinamikai csomagot egy FW30-on.

willims09
A jövő heti Barcelonai teszten mégtöbbet megtudunk (A kép nagyítható’!)

Az istálló a szeptemberi barcelonai teszten már kipróbálta a 2009-es szabályoknak megfelelő hátsó szárnyat, de most először mutatták be az átalakított első légterelőt is. A többi csapat előreláthatólag a jövő heti barcelonai teszten rukkol elő a 2009-es aerodinamikai kollekcióval.

A következő évi, radikálisan megváltozott szabályoknak megfelelően a szárnyak felépítését drasztikusan leegyszerűsítették. Az első légterelő alacsonyabban helyezkedik lett és szélesebb is, ráadásul a versenyzők a jövőben már a pilótaülésből változtathatják a szögét – körönként kétszer lesz erre lehetőségük, maximum 6 fokkal. A hátsó szárny magasabb és keskenyebb lett.

Az FW30-ast a fiatal Formula–3-as versenyző, Jonathan Kennard tesztelte. A fiatal angol pilóta életében először ülhetett Formula–1-es autóba.

„Nagyon jó nap volt, és remek érzés, hogy beleülhettem a jövő évi előírásoknak megfelelő autóba. Nagy élmény volt Formula–1-es autót vezetni. Élveztem a tesztelést, és köszönettel tartozom Sir Franknek, hogy biztosította számomra a lehetőséget” – nyilatkozta Kennard.

Reklámok

8 hozzászólás

  1. Csúnya.
    De ha tényleg több lesz az előzés, akkor legyen…

  2. Amint látom, az oldalszekrényen lévő szárnyféleség is megmarad. Nem lesz ez annyira más, most csak azért mondjuk hogy csunya, mert már jól megszoktuk az előző kinézetet. (legalábbis ezzel nyugtatom magam 😀 )
    Nem ez az első alkalom hogy a szabályok jelentősen változtatják az autók külalakját, de erről nem sokat tudok, így szívesen olvasnék róla (ez most lehet hogy úgy nézett ki, mint egy enyhe célzás… 🙂 )

  3. Szerintem meg nem is csúnya, csak a hátsó magas szárny furcsa egy kicsit.

  4. GeoCucc! Értem 😉
    Tervbe van véve egy cikk, amely azokat az éveket vizsgálja, mely a legforradalmibb változásokat hozták az előző évhez képest!
    Amúgy lesznek itt turpisságok az aero körül.
    Mindenki majd keresi a kiskapukat!
    Na persze a helyükben én sem lennék hülye nem keresni! 🙂
    -KeLta-

  5. Annyit hozzátennék a dologhoz, hogy a williams csak az első és hátsó szárnyakat tesztelte, a többi szárny az oldaldobozon el fog tűnni, minden egyes más kiegészítő szárnnyal együtt, azok tilosak lesznek, visszatérnek a 98as dobozautók. Ez tuti. A slickeknek örülök, az az igazi fun. Az első és hátsó szárny gusztustalan, és nem csak az újdonság miatt mondom, ezt később sem fogom megszokni, egyszerűen aránytalan és ronda mindkettő, szar lett na. De ha több lesz az előzés akkor hajrá.

  6. A maximum 6 fokkal körönként értendő? 😉

  7. Az elso szarny nekem tetszik, de a hatso tenyleg aranytalanul ronda. Mondjuk nehez volt azt is megszokni, hogy 94 utan 95ben alacsonyabban volt a hatso szarny.

  8. Szerintem az orr kifejezetten szép.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: