Mit jósol a statisztika?

Pár órával a bajnokságot eldötő futam előtt mindenkit leginkább az foglalkoztat, hogy Felipe tud-e odahaza győzni, és Hamilton ott lesz-e az első 5 hely egyikén. Egy rögtönzött elemzéssel azt szeretném bemutatni, hogy a rajtrács első négy sorából induló pilóták életükben eddig hogyan is szerepeltek, mikor ugyanarról a rajtkockáról indultak, mint a mai Interlagosi versenyen.


Vajon a Ferrarik már a rajt során hozzák a kötelező egy-kettőt?

Nick Heidfeld – 8. rajthely
Nick F1-es pályafutása során eddig mindössze csak kilenc alkalommal rajtolt a nyolcadik rajthelyről. Ezen futamok során eléggé szélsőségesen versenyzett a német, hiszen valamikor szenzációsat produkált és tört előre a legjobb pontszerző helyekért, valamikor pedig csúful hátramaradt. Érdekes, hogy a legszebb eredményét erről a rajthelyről éppen idén szerezte Kanadában, mikor felállhatott a dobogó második fokára. A kilenc alkalomból ötször tudott javítani a rajthelyhez képest, négyszer rontott. Braziliában indult már 2006-ban innen, de azon a futamon 17. lett felfüggesztés hibája miatt.
Várható eredmény: vélhetőleg most is a hetedik hely tűnik a legkézenfekvőbbnek Nick számára.

2001 – Olasz GP (8/11)
2002 – Spanyol GP (8/4)
2002 – Magyar GP (8/9)
2006 – Ausztrál GP (8/4)
2006 – Kínai GP (8/7)
2006 – Brazil GP (8/17)
2007 – Kínai GP (8/7)
2008 – Kanadai GP (8/2)
2008 – Európa GP (8/9)
(Zárójelben előbb a rajtpozíció, majd a versenyen elért helyezés)

Sebastian Vettel – 7. rajthely
Vettel idén már számos esetben bizonyította, hogy egy kevésbbé ütőképes autóval is szenzációs eredményeket tud elérni. Idén többször bejutott az edzés során a Q3-ba, ahol rendre hozta a meglepően jó eredményeket. A hetedik rajthelyet eddig csupán egyszer kaparintotta meg, azonban ezt nem az idei autóval szerezte. Élete első F1-es versenyén, a tavalyi Amerikai Nagydíjon indulhatott a negyedik rajtsor előkelőbb helyéről. Akkor egy helyet rontva nyolcadik lett (élete első pontját megszerezve, felkerülve az F1-es történelemkönyvekbe a sportág valaha volt legfiatalabb pontszerzőjeként)
Várható eredmény: Heidfeld keményen fog vele harcolni a hetedik helyért.

2007 – USA GP (7/8)

Fernando Alonso – 6. rajthely
Fernando Renault-os pályafutása elején találkozott legtöbbször a hatodik rajthellyel. Összesen 11-szer indullt innen. Az első ilyen alkalom a 2003-as Amerikai Nagydíj volt, de akkor a nyolcadik körben defekt miatt feladni kényszerült a futamot. A 2005-ös bojkottált amerikai futamon is a hatodik helyről indulhatott volna. A további 9 alkalomból hatszor javítani tudott, egyszer maradt a hatodik helyen, és csupán kétszer rontott. A legszebb eredményét a 2005-ös Európa Nagydíjon érte el, ahol győzni tudott. A legnagyobb lebőgése ebből a rajtpozícióból az emlékezetes 2005-ös Magyar Nagydíjon volt, ahol végül 11. lett.
Várható eredmény: négy alkalommal jött fel Alonso a negyedik helyre, most is ez tűnik reálisnak.

2003 – USA GP (6/Nem ért célba)
2004 – San Marino GP (6/4)
2004 – Európa GP (6/5)
2004 – Brit GP (6/10)
2004 – Kínai GP (6/4)
2005 – Európa GP (6/1)
2005 – USA GP (6/Nem indult)
2005 – Magyar GP (6/11)
2007 – Magyar GP (6/4)
2008 – Brit GP (6/6)
2008 – Belga GP (6/4)

Heikki Kovalainen – 5. rajthely
Hamilton szárnysegédje a két év során négy alkalommal indulhatott a most is megszerzett ötödik rajthelyről. Mind a négy alkalom idén jött össze a finn-nek. Nem sok jóra számíthat Heikki, hiszen csak egy esetben, a Valenciai futamon tudott elöbbre lépni az ötödik helyről.
Várható eredmény: vélhetőleg megtartja Heikki ezt a pozíciót a verseny végéig, de ez kevés lehet a McLaren konstruktőri címéhez.

2008 – Bahreini GP (5/5)
2008 – Európa GP (5/4)
2008 – Szingapúri GP (5/10)
2008 – Kínai GP (5/Nem ért célba)

Lewis Hamilton – 4. rajthely
Lewis nyilatkozataiban is közérthetően fogalmazott: nem célja a futamgyőzelem, őt a bajnoki cím érdekli. Pályafutása két évében eddig ötször indult a második sor hátrányosabb rajthelyéről. Érdekesség, hogy élete első futamain is innen rajtolhatott. A statisztika eléggé meggyőző képet mutat a fiatal brit teljesítményéről. Egyszer sem rontott, és csupán egyszer maradt a negyedik pozícióban. Idén eddig egyszer rajtolt a negyedik helyről, és akkor szenzációs versenyzéssel leiskolázta a komplett mezőnyt a hazai futamán.
Várható eredmény: Hamilton, ha nem keveredik rajtbalesetbe, akkor simán hozhatja a bajnoki címet jelentő dobogós harmadik helyet.

2007 – Ausztrál GP (4/3)
2007 – Maláj GP (4/2)
2007 – Spanyol GP (4/2)
2007 – Belga GP (4/4)
2008 – Brit GP (4/1)

Kimi Raikkönen – 3. rajthely
Kimi Raikkönen eddig, mikor a harmadik helyről rajtolt (összesen 16 alkalommal), csupán csak egyszer rontott. Négy alkalommal nem ért célba, ötször megtartotta az edzésen elért 3. helyet, négyszer feljebb lépett a második helyre, és két alkalommal győzni is tudott. Eléggé impozáns teljesítmény. Kimi brazil futamon eddig kétszer indult a második rajtsor előkelőbb helyéről. 2004-ben második lett, tavaly pedig győzött. (Igaz ehhez kellett Felipe engedékenysége is) Érdekesség még, hogy a tizenöt ilyen alkalomból tízet a Ferrarival érte el Kimster.
Várható eredmény: Kimi, vélhetőleg legyűri a rajtnál Trullit, így nem kell mögötte hosszú körökön keresztül vonatoznia, így hozni tudja majd a Ferrarinak a rendkívül fontos második helyet. Hamiltonnal valószínűleg kemény harcban lesz.

2003 – Brit GP (3/3)
2004 – Német GP (3/nem ért célba)
2004 – Brazil GP (3/2)
2005 – Kínai GP (3/2)
2006 – Monacói GP (3/Nem ért célba)
2006 – Kanadai GP (3/3)
2007 – Maláj GP (3/3)
2007 – Spanyol GP (3/Nem ért célba)
2007 – Francia GP (3/1)
2007 – Magyar GP (3/2)
2007 – Török GP (3/2)
2007 – Japán GP (3/3)
2007 – Brazil GP (3/1)
2008 – Kanadai GP (3/Nem ért célba)
2008 – Brit GP (3/4)
2008 – Szingapúr GP (3/3)

Jarno Trulli – 2. rajthely
A Megtorpedózott életünk képregény legutóbbi képsorában éppen egy olyan jelenségről készítettem karikatúrát (mintegy megjósolva Trulli kiváló edzéseredményét), amelynek a mai futamon is fontos szerepe lehet. Ez a Trulli-train, azaz a Trulli-vonat. Aki a rajtnál nem tudja megelőzni Jarnot, az a futam első harmadában értékes másodperceket veszíthet Trulli méltán hírhedt (szabályos) feltartásától. Trulli eddig hét alkalommal indult a második rajtkockából. Mindent elárul Jarnoról az, hogy ezen esetek közül egyszer sem javított, és csupán csak egyszer tartotta meg a második helyet. Kétszer nem tudta befelyezni a versenyt, és további négy alkalommal látványosan hátraesett. A rajtnál azonban ott van a toppon, hiszen idén eddig csak öt alkalommal esett hátra a rajtnál, ellenben nyolcszor előzött a piros lámpák kialvása után.
Várható eredmény: Ha a rajtnál hozza is az első három pozíció valamelyikét, a versenyen feltehetőleg hátra fog csúszni. Véleményem szerint Kovalainen is le fogja hagyni.

2000 – Monacói GP (2/Nem ért célba)
2000 – Belga GP (2/Nem ért célba)
2003 – Maláj GP (2/5)
2003 – Brit GP (2/6)
2005 – Ausztrál GP (2/9)
2005 – Maláj GP (2/2)
2005 – Francia GP (2/5)

Felipe Massa – 1. rajthely
Ami a legbíztosabbnak tűnik az első nyolc pilóta közül, az Felipe futamgyőzelme. Elég csak ránézni az eddigi pólos eredményeire: hétszer tudott innen győzni. Ha nem keveredik balesetbe, és nem adja meg magát a Ferrari, akkor biztos a győzelem. No de elég lesz-e ez Felipének? Odahaza eddig kétszer indult az első rajthelyről, és egyszer győzött, egyszer pedig átadta az első helyet Kiminek.
Várható eredmény: Győzelem hazai közönség előtt.

2006 – Török GP (1/1)
2006 – Japán GP (1/2)
2006 – Brazil GP (1/1)
2007 – Maláj GP (1/5)
2007 – Bahrain GP (1/1)
2007 – Spanyol GP (1/1)
2007 – Francia GP (1/2)
2007 – Török GP (1/1)
2007 – Brazil GP (1/2)
2008 – Maláj GP (1/Nem ért célba)
2008 – Török GP (1/1)
2008 – Monacói GP (1/3)
2008 – Európa GP (1/1)
2008 – Szingapúr GP (1/13)

Várható végeredmény (ha nem történik baleset, és technikai malőr):
1. Felipe Massa
2. Kimi Raikkönen v. Lewis Hamilton
3. Lewis Hamilton v. Kimi Raikkönen
4. Fernando Alonso
5. Heikki Kovalainen
6. Jarno Truilli
7. Sebastian Vettel v. Nick Heidfeld
8. Nick Heidfeld v. Sebastian Vettel

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: