Dráma 18 felvonásban

Ritka izgalmas futamot láthattunk Braziliából! Ilyen drámai fordulatokat pár körön keresztül nem is nagyon láthattunk az F1 történetében ilyen szinten. Aki látta, és aki átélte, az elmondhatja, hogy még így egy-két órával a kockás zászló leintése után is a hatása alatt érzi magát az eseményeknek…


A Hamilton rajongóknak tetszett a brazil slusszpoén

Mi volt/lenne az első kérdésetek a futamot követően? Biztos vagyok benne, hogy részrehajlás nélkül a nézők 98 %-a feltette magában a kérdést: Megérdemelten lett világbajnok Hamilton?
Mielőtt bármiféle sárdobálásba, és igazságérzelgős elmélkedésbe kezdenénk, választ adok a kérdésre: Igen!

Ezt éppen olyan határozottan jelenthetem ki, mint például azt, hogy Massa nem a Brazil Nagydíj utolsó méterein veszítette el a bajnokságot, mikor Hamilton visszaelőzte Glockot, és ezzel újra ötödik helyen találta magát. Mindez persze semmit nem von le az évadzáró futam drámai értékéből, hiszen valamilyen szinten a komplett évad egyfajta leképezése volt.

Lewis megérdemelten nyert, …
– hiszen több pontot szerzett bármelyik riválisánál
– hiszen lényegében egy személyben kellett egész évadban fellépnie a Ferrarik ellen. Kovalainentől nem sok támogatást kapott. Igaz, az évad során kétszer engedte el Lewist a finn, és azok a situációk inkább voltak előzések, semmint elengedések (ugye Massa?)
– hiszen a számos, vitatható büntetés ellenére a ponttáblázat élén tudott maradni. Más pilótát lehet, hogy jobban megviselték volna a folyamatos büntetések. (Ebből a szempontból kapásból az 1994-es évad jutott az eszembe)
– hiszen egész évben hitt benne, hogy a tavalyi lebőgés után, idén sikerülhet neki.

Massa nem a Glock-féle előzésen veszítette el a bajnoki címet, hanem…
– Ausztráliában, ahol egy ritka gyenge teljesítménnyel betlizett
– Malajziában, ahol szintén a saját hibájából nem sikerült célba érnie
– Monacóban, ahol nem sikerült az edzéselsőséget győzelemre váltania
– Kanadában, ahol nem tudott Glock előtt célba érni
– Silverstone-ban, ahol többet volt a pálya szélén, mint a pályán
– Magyarországon, mikor az utolsó körökben volt kénytelen feladni a versenyt vezető helyről
– Szingapúrban, ahol a csapata komoly érvágással büntette a boxban
– nem a fennt felsorolt egy-egy esetnek, hanem ezek összeségének lett az eredménye az, hogy nem Felipe nevethetett a végén!

Hamilton nem a Glock-féle előzésen nyerte meg a bajnoki címet, hanem…
– az idénynyitó ausztráliai győzelmével
– a Monacói verhetetlenségével
– a Silverstone-i szenzációs győzelmével
– Hockenheimben prezentált látványos, előzéses stratégiájával
– Valenciában a lehető legtöbbet kihozó második helyével
– Kínai mesterhármasával
– és számos pontot érő helyezéssel, legyen az akár második, vagy hetedik helyezés.

Ja és a végére van egy jó hírem: 2001 után jövőre újra egy olyan évadnak vághatunk neki, mikor újra három világbajnokot tudhat magáénak a mezőny!

Reklámok

22 hozzászólás

  1. Csak annyit fűznék hozzá a cikkhez, hogy:
    – Egyik pilótával sem szimpatizálok, szerintem mindkettő nagyképű. Elárulom, Räikkönen drukker vagyok, és bízom benne, jövőre ismét visszaszerzi a bajnoki címet:) A másik ember akit szintén nem kedvelek az Alonso, de sokkalta jobban tisztelem, mint Hamiltont.
    – Így semleges nézőként így nagyon jó versenyt néztem végig, és Hamilton megérdemelte az egész éves munkája után! Bármennyire fájó kimondani… Van a srácban spiritusz.
    Massa nagyon hullámzó teljesítményt nyújtott, ahogy írtad a cikkedben is

  2. Még annyit hozzáfűznék: a Formula-1 kegyetlen sportág, és nem arról szól, hogy ki a legszimpatikusabb, aki eladható karakterével megérdemelné a bajnoki címet. Ha így lenne, akkor Stirling Moss négyszeres, Ronnie Peterson legalább egyszeres, Kimi Raikkönen többszörös bajnok lehetne már. A mai egy ugyanolyan szituáció, mint a 2005-ös évad. Kimi ott számos motorhibájával veszítette el a bajnokságot, holott övé volt a jobb autó.
    Ma az dőlt el, hogy ki veszíthette el jobban a bajnokságot, és nem az hogy ki nyerhette meg jobban!
    -KeLt-a

  3. Igen, ezzel az utolsó mondatoddal szóltál nagyon jót!
    “Ma az dőlt el, hogy ki veszíthette el jobban a bajnokságot, és nem az hogy ki nyerhette meg jobban!”

  4. Bocs 2006-ban 3 bajnok volt a mezőnyben Villeneuve, Schumacher és Alonso.

  5. Az előttem hozzászólónak annyit szeretnék mondani, hogy szerintem Raikkönen nagyképűbb mint Massa, legalábbis mindenképpen az volt, mostanában hál’Istennek leszállt a földre..

    A cikkhez pedig: nagyon egyoldalú vagy, a végén fordítva is fel lehetett volna sorolni ugyanennyit. Különben Ausztráliában Massa az első kanyarban megpörgés után nagyonis szépen ment, és pontot szerzett volna ha nem áll meg a kocsija. Monaco-ban a csapat szúrta el a versenyét mert megtankolták 50 körre, nem akarták még1x kihozni de nem jött a beígért újabb eső. Kanadában a fél mezőnyt leelőzte miután 2x kellett kijönnie a boxba mert nem tudták megtankolni. Silverstone-ban Alonso elintézte a kocsiját már az edzésen, onnantól kezdve nem nagyon tudott vele menni, és ilyen volt Hamiltonnal is Bahreinben, ahol berajtolt a mezőny közepébe… Magyarország és Szingapúr meg abszolut nem Massa hibája volt..

    Hamiltont meg Ausztráliában Kubica legyőzhette volna ha nem löki ki Nakajima, Monacoban kapott egy ingyen kiállást a Safety car által, és segített neki a Ferrari taktikai hibája is. Úgyszintén Silverstone-ban ahol Raikkönen versenyét szúrták el taktikával. És akkor mi volt Malajziában vagy Bahreinben? Mi volt Franciaországban ahol Kovalainen feljött a 4. helyre ő meg maradt hátul? Kanadában meg ahol Massa nem tudott Glock előtt befutni, ő miért ment neki Raikkönennek és 0-zott?

    Sok oldalról lehet ám ezt nézni! Az FIA büntetéseivel meg nem vesztett annyit Hamilton, mint Massa a csapat hibáival és a kocsi meghibásodásaival.

    igazából szerintem úgy nézne ki igazságosan a dolog, ha a versenyzőknél Massa, a csapatoknál a McLaren lenne bajnok. Csak a pontozás nem ezt hozza ki. Ez van, majd ha Massának egyszer szerencséje is lesz akkor letarol mindent. Ebben az évben ő hibázott a legkevesebbet, csak azt mindenki kiemeli amikor ő hibázott. Számszerint 3 versenyen, Ausztráliában, Malajziában, és Silverstone-ban. De mint mondtam Silverstone-ban nem volt valami egészséges a kocsija sem, szóval nem lehet tudni…

  6. Peter1987: ha Massa nyert volna, akkor azt soroltam volna fel, hogy Hamilton hol veszítette el a bajnokságot, és Massa hol nyerte meg. De mivel Lewis győzött, így a “Massa-féle cikk” érvényét veszítette. Mégegyszer kiemelném az előző mondatom, amellyel Foltyy is egyetértett: “Ma az dőlt el, hogy ki veszíthette el jobban a bajnokságot, és nem az hogy ki nyerhette meg jobban!”
    És most Massa volt a vezstes. Ilyen a sport! HA ő nyert volna, akkor az ő eredményeit emeltem volna ki, és Lewis bukfenceit vettem volna nagyító alá.
    -KeLta-

  7. Az lett volna a legjobb ha Raikkönen nyert volna és akkor nem lenne ez a vita 😀
    Amúgy gratulálok Hamiltonnak , tényleg nagyszerű pilóta . Mind a ketten megérdemelték volna . Viszont a Hamilton-família nagyképűségéről annyit ; apját idézem : “Lewis nyolcszoros világbajnok lesz “. Na én itt kaptam fel a vizet , semmi bajom nincs Hamiltonnal , de ez azért túlzás … A brazil verseny embere szerintem Vettel volt , aki kiválóan versenyzett és remélem a Ferrariban kap majd állást . 😀

  8. én csak annyit szólnék hozzá az egészhez,hogyha Massa nem löki ki Hamiltont a Japán nagydíjon,akkor az egyész nem lett volna ilyen izgalmas.Szerintem Hamilton megérdemelte a világbajnoki címet,mert az egész évben sokkal higgadtabb volt,mint Massa(pl. itt az utolsó körökben amikor 6. volt,kellett hozzá lelki erő,és higgadtság,hogy ne csússzon ki)

  9. A nyolcszoros világbajnok szerintem is túlzás. Hamilton szerintem úgy 3-4-szeres lesz (vagy ha nagyot zuhan a Meki, akkor kevesebb), esetleg kicsit több, és ha akár nyolcszoros lesz, most még nagyon korai.

    Vettel szerintem is nemsokára élcsapathoz kerül, viszont nem nagyon szeretem őt, lehet hogy ugyanaz lesz, mint Schumacher.

  10. Szerintem tényleg össze kellene szedni Massa érdemeit is, mert ez a cikk a Ferrari és Massa drukkereknek elég dühítő. Igaz, hogy Hamilton a bajnok de itt Massa teljesen negativan van feltüntetve.
    Mellesleg szerintem Hamilton nem lesz többször világbajnok.

  11. Én csak azon csodálkozom, hogy az apja miért nem azt mondta, hogy tizennyolcszoros… Ennél már csak az lett volna nagyképűbb…
    Szegény Massa!
    Hajrá Kimi, jövőre biztos lehetsz megint bajnok! (csakúgy mint Clark, Senna, Lauda… csak hogy néhányat említsek…) =D

  12. Jövőre páratlan év lesz megint -> Kiminek futni fog a szekér. 😀

  13. Azért jól belejöttetek a jövő évi latolgatásokba! 😀
    1988, 1998, 2008 : McLarenes pilóta a bajnok
    1989, 1999, 2009 : megint a McLarenesek hozzák a hagyományokat?
    Ha már finn, akkor azt mondom: Kovalainen lesz a bajnok! 😀
    Na jó, vicceltem!
    -KeLta-

  14. Az élet igazságot szolgáltatott. Az nyert aki a legjobban megérdemelte.
    Peter1987:”Sok oldalról lehet ám ezt nézni! Az FIA büntetéseivel meg nem vesztett annyit Hamilton, mint Massa a csapat hibáival és a kocsi meghibásodásaival. ” – A Forma 1 egy csapatsport ahol a pilóta és csapat eggyütt játszanak, ynernek, illetve veszítenek. Azért mer ta Ferrari idén többet betlizett mint anno a Minardi nehogy már Hamilton hibája legyen. Viszont amit az FIA csinált Hamiltonnal annak semmi köze a sporthoz, vérlázító. De mint említettem, az élet igazságot szolgáltatott. ÉLJEN HAMILTON! Na.

  15. Ezt most azért küldted el 4X, hogy nyomatékosítsd a véleményed? =P

  16. szar fórum. :DDDDDD
    nemtom mi ez… majd 3-at tölöljetek plz :D:D:D:D

  17. Jut eszembe… most akkor lesz jövőre Kanada GP, vagy nem??? Mit tudtok róla?

  18. Az élet igazságot szolgáltatott? Jobban megérdemelte, mint Massa? Jó kérdések szerintem és meg is van rá a válaszaim….NEM, NEM és NEM
    Lehet megérdemelte, de Massa is. Nem volt igasság, mert ha ez a sport igasságos akkor nem vesz eltőle 2 biztos győzelmet. Ez egy csapat sport, ez igaz, de akkor is…miért???

    Akdestroyer remélem még mindig azt hiszed, hogy ő egy közép szintű pilota, hidd is azt…Ahogy Massa is nyilatkozta : “Így nagyobb meglepetést tudok okozni a kétkedőimnek” (nem pont így volt)

    regi0708:
    “én csak annyit szólnék hozzá az egészhez,hogyha Massa nem löki ki Hamiltont a Japán nagydíjon,akkor az egyész nem lett volna ilyen izgalmas.Szerintem Hamilton megérdemelte a világbajnoki címet,mert az egész évben sokkal higgadtabb volt,mint Massa(pl. itt az utolsó körökben amikor 6. volt,kellett hozzá lelki erő,és higgadtság,hogy ne csússzon ki)”

    Nincs ha egyik sportba, de HA:) már te így elmélkettél akkor én is megteszem… HA Massatól nem vesznek el 2 győzelmet akkor nincs HA, mert ő a világbajnok, de csúnyán…

    Miért vagytok ilyen elfogultak???

    Én mint Massa szurkoló elismerem, hogy volt olyan büntetés ami nem volt teljesen jogos, de azért akkor is kellett valamit adni amit Hamilton csinált Belgába…Jó Massa neki ment Japánba Hamiltonnak, de akkor is ő nem reklámált, be ment és letöltötte…Az meg hihetetlen, h egy olyan dologért megbüntették az esti futamon, amit nem is az ő hibája ….micsináljon, ha kiengedig?

    Én becsülöm, Hamiltont, mint versenyzőt, mint pilotát, hisz véletlenül nem lehet világbajnok…De mint embert? Az már más…Nagy képűségben bajnok, az tény, ahogy a családja is…jó lehet meg lehet, de akkor is könyörgöm…

    Na csak enyit akartam

  19. Tudjátok, én amióta nézem a Formula-1-et több olyan pilóta volt, akit nem szerettem. Őszintén bevallom, hogy Sennát sosem bírtam. Olyannyira, hogy elhitettem magammal, hogy ő nem jó pilóta, hanem nagyképű showman, akit a sportért tartanak az F1-ben. De…
    De ezt az érzést valahogy le tudtam győzni az évek során, és a tisztességet, az elhivatottságot és a küzdeniakarást kezdtem keresni minden pilótában. Valakiben kevésbbé találtam meg ezeket, de attól még nem kezdtem el utálni.
    Utólag Senna szinten minden versenyét visszanáztem, és más szemüveggel láttam ugyanazokat a futamokat, mint amelyeket igazságtalanérzettel és – bevallom – unszimpátiával néztem.
    Green Joker: te most így lehetsz Hamiltonnal, de majd idővel lehet, h te is másképp látod majd visszatekintve ezeket a futamokat, éveket.
    Persze az természetes, h a Formula-1 rajongók közül igyekszik mindenki valaki(k) mellett letenni a voksukat, akiket szimpatikusnak találnak, akik véleményük szerint vasárnapról vasárnapra szórakoztatnak bennünket.
    No persze az évek során ezek a pilóták is változhatnak a szemünkben, átpártolnak nekünk nem tetsző konstruktőrhöz, vagy egyszerűen más értékelet kezdenek képviselni, amelyekkel már nem annyira tudunk azonosulni.
    Ezért is szép ez a sport, mert megosztja a szurkolókat. De könyörgök, nehogy már olyan alpári szinten mint az egyek labdarúgóklubboknál! A Formula-1 rajongókat mindig is össze fogja tartani egy kapocs, legyen az akár Hamilton, Massa, vagy éppen Sutil rajongó. (Ezzel most nem akartam lesajnálni Adriant :D)
    Visszamenőleg a cikkhez: itt nem Lewis pártiságról, vagy Felipe ellenességről van szó. Egyszerűen csak a drámai brazil futam jelentőségéről akartam elterelni a tévhiteket: nem a Brazil futamon nyert vagy veszített egyik, vagy másik pilóta. Ha Massa lettvolna a bajnok, akkor a szerepek is megcserélődtek volna a cikkemben. Mert hiszen Massa érdemeit is ki lehet emelni, de most momentán ő a vesztes. Bármi miatt is. Csapata gyermekded hibái, gyenge évkezdete, vagy éppen a Ferrari motor hibája miatt.
    -KeLta-

  20. Maximálisan reális cikk, magam is így látom.

    3 vb tényleg 2006-ban volt utoljára, de Villeneuve ugye nem fejezte be a szezont, Hungaroring előtt már búcsúzott.

  21. Én nem a cikket, se Hamiltont se téged nem becsméreltelek:) Na jó Lewist egy kicsit, de az az arcoskodás/nagyképűsség miatt van…Én egy jó pilotának tartom Hamiltont, hisz amit csinált azt nem véletlennek köszenheti, hanem magának és csapatnak, hisz lássuk kérem be, ha Hamiltontól elveszünk 2 győzelmet, akkor nincs miről beszélni…de ezt a sors nem tette meg és ilyet nem is kértem volna(na jó, azért elgondolkodtam volna rajta:D) Massa mellett nem volt ott a szerencse, amit Palik is mondott: “nem egy szerencsés srác”, de ennek ellenére küzddöt. Nem sok ember tud felállni padlóról AZZONAL, hisz az más, h a történtek után 1 évvel jobb leszek…NEM erről beszélek, hanem a következő futamon, úgy összeszedem magam, h megnyerem…3 padló volt azt hiszem ebbe az évbe amit Massa kapott, ezzek csak anyi volt a baj h mindet a csapattól, illetve az autótól kapta és nem az ellenfelektől…Ön hibákat nem számolnám, hisz az minden kivel előfordult ebbe az év legalább egyszer…

    Ezzel nem Hamilton alacsonyítom le, szó nincs róla…Azt akkrom egyeseknek “megmutatni”, hogy ő is egy jó pilota, aki tud izgalmas futamokat futni, tud kockásztatni, tud “szarrá verni” egy egész mezőnyt, tud esőbe menni, tud előzni, ritmust váltani stb. Tud mindent amivel bajnok lehet és ha az lesz azt nem csak az autónak köszenheti majd, ahogy egyesek gondolják…

    És ha még ez év után vannak Massának kétkedői és nem hisznek nekem, akkor két dolgot akkorok ajánlani nekik…
    1.,nézzék meg minden futamát, amit az évbe ment

    Ha nekem nem hisznek, akkor hiddjenek másoknak…

    Michael Schumacher:

    “Felipe emelt fővel vethet véget az évének, mert a teljesítményével a maradék kétkedőit is meggyőzte versenyzői képességeiről. Nyilvánvalóan jövőre is meg fogja próbálni.”

    A cikkhez anyit, hogy nagyon, olyan mint a többi:D De egy szerintem amikor Kova elengedte Lewist az igen is elegedések voltak…

  22. Hát igen, ennyi, Lewis a világbajnok. Ő a legjobb a mezőnyben, ehhez nem fér kétség. A sok szánalamas ember, aki szegény Timora keni a dolgokat, hogy lefizették az meg nem hinném, hogy ért a Forma-1-hez, és valószínűleg egy buta ferka drukker. 😀

Vélemény, hozzászólás?

