Felemás csapatok (Frissítve!)

A képrejtvényjáték negyedik fordulójában egy elég különös sárga-fehér festésű 1986-os McLaren szerepelt Keke Rosberggel a volán mögött. Ezen apropóból összegyűjtöttem azokat a csapatokat, melyek különböző festésű autókat indítottak ugyanazon a futamon. Az FIA jóvoltából ma már sajnos nem találkozhatunk az F1 ilyesfajta színesebbé tételével. Kivéve, mikor…


DC egy eléggé szokatlan festésű Red Bullban búcsúzik a mezőnytől

1976, March
Vittorio Brambilla és Ronnie Peterson vezette brit alakulat alkalmazta először a két féle színezést. Vittorio szinte az egész évadot a narancssárga festéssel versenyezte végig a szerszámgyár főszponzorlásá miatt. Peterson azonban szinte mindig más és más festésű versenygéppel indult. Főleg helyi érdekeltségű szpozorokat kerestek a lehető legtöbb nagydíjra.


Brambilla a narancssárga Marchban


Peterson kocsija Brambilláéval ellentétben más-más festést kapott 76-ban

1986, Mclaren
A March után a McLaren vetette be az eltérő festést, méghozzá 1986-ban Portugáliában. Míg Alain kocsiján a dohányterméket relámozó főszponzor klasszikus piros-fehér színezését alkalmazták, addig Keke megkapta a cigi akkori Light termékein szereplő sárga-fehér színezést. Úgylátszik a luzitánok dohányban eléggé light-osak, hiszen a McLaren a tizenhat futamból csak itt élt ezzel a furcsa festéssel.


Keke a klasszikus piros-fehér festésű McLarenben


Keke itt már a “light-os” sárga-fehér festésű McLarenben nyomja a gázt

1993, Ligier
A francia csapat az évad utolsó két futamára Hugo Pratt tervezte karosszériafestéssel indította az egyik kocsiját Brundle-al a volán mögött. Mindezt abból a célból, hogy elnyerjék a legszebb autó erkölcsi díjat 93-ban. Azt nem tudom, hogy végül sikerült-e nekik legalább ezt a címet begyűjteni, de az tuti, hogy szemrevaló lett az új Ligier JS39-es.


Mark Blundell a hagyományos festésű JS39-esben


Brundle Japánban már az új festéssel gördült ki a boxból

1994, Larrousse
Szponzorációs megfontolásból a francia kiscsapat két futam erejéig az egyik sörgyár termékét reklámozta teljes karosszériafestéssel. A csapat alapszíne mindemellett az évad során zöld volt, mint ahogy az első képen is látható.


Erik Comas itt még a hagyömányos zöld festésű Larrousse-ban…


…itt pedig a sörgyár által átszíneztetett versenyautóban.

1999, BAR
Megintcsak szponzorációs céllal a BAR kétféle festéssel akarta ellátni a BAT által támogatott versenyautóit. Az egyik a piros-fehér-fekete színezést kapott volna az amerikai és az európai piacon szereplő cigijei miatt, míg a másik kocsi kék-sárga színezéssel szerepelt volna, az ázsiai termékükre való tekintettel. Az FIA azonban közvetlenül az évadnyitó futam előtti napokban megtiltotta a BAR-nak, hogy két különböző festéssel lássa el az autóit. Ők azonban nem akarták egyik lehetőséget sem elhagyni, így az arany középutat választva zippzáros módszerrel mindkét festést alkalmazták a versenygépeiken. Nesze neked FIA!


Nem kellett sztrájkolnia a BAR-nak, szerencsések enélkül is!


…fünf-fünf-fünf ááááááhh! Rufen sie jetzt an!

Mikor ezt a cikket írtam, nem is sejthettem, hogy Coulthard utolsó F1-es versenyén a Red Bull is hasonló cipőben fog járni, mint a fennti csapatok. David Coulthard Red Bullja ugyanis nem a megszokott sötétkékben, hanem hófehérben pompázik. DC a Wings for Life jótékonysági szervezet munkájára kívánja felhívni a figyelmet hattyúdalán. Az alapítvány a paraplégia, azaz a gerincvelő vagy a környéki idegek sérüléséből fakadó végtagbénulás gyógyításáért küzd. A különleges festés használatához a Red Bullnak mind a 9 rivális istálló engedélyét ki kellett kérnie. És mivel senki sem gördített akadályt a kezdeményezés elé, így a Red Bull kétféle festéssel áll rajthoz a 2008-as évadzáró futamon.


DC éppen a Wings for Life jótékonysági szervezetért manőverez


Mark Webber Red Bullja kissé karcsúbbnak tűnik sötét színekkel

Advertisements

Egy hozzászólás

  1. Igazság szerint már tegnap akartam írni egy kommentet a témát illetően, mert láttam a pénteki fotókat az F1.com-on, Így megírom most – “Hoppácska” (-idézet, Palik László), ezek szerint a mai Forma-1-ben is teret kaphatnak ilyen formabontó apróságok, amelyek egy kissé megszínesítik a sportágat. Kelta, látom ezért te főleg lelkesedsz, ezt bizonyítja a külön cikk erről, de nekem is tetszik az ilyesmi. Üdv!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: