Kinek kedvez Brazília?

Próbáltatok már a világbajnokságot – és egyben mindent – eldöntő interlagosi futamra úgy gondolni, mint egy egyszerű évközi megmérettetésre? Milyen is lehet ez a verseny, ha nem az évad végén kerül rá sor? Ki lehet a favorit, és ki lehet kevésbbé esélyes? A mai mezőny brazíliai múltját veszem górcső alá legújabb cikkemben.


Vajon új király születik Brazíliában, vagy tovább trónolnak a régiek?

Akik már megmutatták
Vannak a mezőnyben rutinos pilóták, akik egy esélyesebb autóval tudtak már kiemelkedőt nyújtani a brazil aszfaltcsíkon. Ide sorolnám David Coulthardot és Giancarlo Fisichellát.
DC már rögtön az első interlagosi futamán felkerült a dobogóra, de azon az 1995-ös versenyen a csapata nem kapta meg a második helyért járó 6 pontot, szabálytalan üzemanyaghasználat miatt. Érdekes, hogy Coulthard 2000-ben is második lett, és akkor is kizárták. De akkor végképp, szabálytalan légterelő miatt. DC tökéletes pályaismeretét igazolják további eredményei: 98-ban második, 2002-ben harmadik, 2003-ban negyedik. És nem utolsó sorban 2001-ben ő állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Ráadásul ezeket az eredményeket úgy érte el, hogy az elmúlt 13 versenyen összesen 68 körön keresztül vezetett, azaz még egy teljes versenyt sem töltött a mezőny élén. David az elmúlt négy versenyen nem tudott pontot szerezni.

Fisichella hasonló eredményekkel büszkélkedhet: egy győzelem (2003) és egy második hely (2000) szerepel a neve mellett. A versenyben az élen megtett körök tekintetében ő még DC-t is felülmúlja: mindösszesen egyetlen egy körig élvezhette az elsőséget, igaz azt a kaotikus 2003-as verseny utolsó körében, ahol Kiminek szólt a himnusz, de később Fisichellát nyilvánították ki győztesnek. Ha egy körrel tovább tartott volna a verseny, minden bizonnyal Fisico még célba sem tudott volna érni, hiszen a Jordan-e a parc fermében lángra lobbant. A Renault-val később ezeket az eredmények nem tudta megismételni.

Az interlagosi specialisták
Kimi Raikkönen, Fernando Alonso, Felipe Massa. A tapasztalt pilóták közül ők hárman azok, akik folyamatosan tudták hozni a kiemelkedő kiváló teljesítményt Brazíliában. Kimi 2001-es kicsúszását követően minden futamon célba ért. Az utóbbi 5 verseny közül négyen a dobogón is végzett: három második hely mellett, tavaly győzni tudott (amivel a bajnoki címét be is biztosította). Kimi az utóbbi 6 brazil versenyt az első három sor valamelyikéből kezdhette. Eddig kétszer szerepelt a neve mellett a verseny leggyorsabb köre.

Fernando Alonso igaz győzni még nem tudott a szamba országában, de bajnoki címet már ünnepelhetett itt. A legutóbbi öt eredménye a következők: 3, 4, 3, 2, 3.

Felipe Massa a legutóbbi két versenyen pólból indult. Tavalyelőtt győzött, amit tavaly megismételhetett volna, ha nincs a Kiminek kedvező csapatutasítás. Mielőtt valaki azt gondolná, hogy Felipe a Ferrarinak köszönheti hazai kiemelkedő teljesítményét, az téved, hiszen már a Sauberben csillogott a brazil: 2004-ben két körön át vezette a versenyt, mindezt úgy, hogy Rubenst előzte meg. Brazil pilóták az élen legutóbb az 1986-os magyar futamon mutattak be hasonlót Piquet és Senna személyében.

A pechesek
Rubens Barrichellonak soha nem sikerült az, ami Ayrtonnak 93-ban. Győzni a hazai közönség előtt. Rubens eddig 15 hazai versenyen indult, ebből 11-et kénytelen volt feladni. Ráadásul nem egyet vezető helyről. A legpechesebb szériája 1995 és 2003 között volt, mikor egyszer sem láthatta meg a kockás zászlót. 2004-es harmadik helye nem hiszem, hogy kiengeszteli mindezért.

Hasonló cipőben jár Mark Webber is, aki eddig hat futamból négyen nem ért célba. 2002 óta az ausztrál feladni kényszerült az összes brazil versenyt.

A szürke eminenciások
Vannak a mezőnyben olyan pilóták is, akiknek megadatott, hogy kiemelkedő teljesítményt nyújtsanak egy megbízható autóval, de erre valami oknál nem voltak képesek. Button sem a Williams-szel, sem a BAR-ral, Trulli sem a Renault-val, sem a Toyotával, és végül Heidfeld sem a Williams-szel, sem a BMW-vel eddig nem volt képes kiemelkedő teljesítményre. Igaz, az angol (2006) és a német (2002) egyszer felallhatott a dobogó harmadik fokára. Nickről még annyit, hogy a Sauber pilótájaként egyszer a Medical Car-ral balaesetbe bonyolódott egy eléggé röhejes szituációban.

A jövő nemzedék
A alábbi versenyzők egyszer, vagy kétszer már indultak Interlagosban, de ez még édeskevés volt nekik, hogy igazi tehetségüket bizonyíthassák. Glock, Kubica, Rosberg, Hamilton, Nakajima, Sutil, Kovalainen, Vettel. Rosberg tavalyi negyedik helye és Nakajima debütálása dícséretes. Hamilton tavalyi brazil eredményén esett csorbát idén egy bajnoki címmel kiköszörülheti.

Advertisements

5 hozzászólás

  1. Nakajima hetedik helye??? Hamilton lett a hetedik, Nakajima nem ért be pontszerző helyen azon a versenyen. A pontszerzők: Kimi, Massa, Alonso, Rosberg, Kubica, Heidfeld, Hamilton és Trulli. Ezt jól megjegyeztem, hiszen kimi ekkor lett bajnok! =D

  2. Jajj, a második Kimit kis k-val írtam… Bocsi Kimi! =S

  3. Igazad van! Elírtam! Hamilton volt a hetedik!
    Javítva!
    -KeLta-

  4. Nekem is lenne egy apró észrevételem:
    “…az angol (2006) és a német (2002) egyszer felallhatott a dobogó harmadik fokára.”
    Heidfeld 2001-ben volt harmadik. Nem ilyen jó a memóriám, csak éppen tegnap néztem meg azt a versenyt nosztalgiázás gyanánt az emlékezetes Montoya-előzésre és a féltávnál leszakadó esőben Coulthard győzelmére emlékezve. Megfigyeltem, hogy akkoriban még mennyire másak voltak a tv-közvetítések a maihoz képest. Szinte végig csak az élen autózókat láthattuk, nagyritkán megmutattak egy előzés visszajátszást a hátsóbb régiókból. Heidfeld a maga körhátrányával észrevétlenül csorgott be a 3. helyen. Ma már ha egy kisebb csapat fiatal versenyzője a dobogóra jut, nagyobb reflektorfénybe kerül.
    Opsz, kicsit elkanyarodtam a témától :$

  5. Kimi 2002-ben se ért célba, hanem pár körrel a vége előtt esett ki, de még értékelték.

    GeoCucc: én Melbournet néztem meg 01-ből mostanában, és tényleg csak az élen állókat mutatták. Pl. lehetett látni messziről, hogy az egyik falban áll egy Arrows, de csak akkor mutatták, amikor éppen elment ott egy jó helyen álló. 1999-eset is néztem, ott ráadásul még a sorrendet se írták, csak az első hatot.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: