Hamilton, Massa és Kubica esélyei

Miközben a Japán Nagydíj büntetésein csámcsogunk, a hátunk mögött megérkezett a kínai futam, melyen akár világbajnokot is avathat a vándorló cirkusz. Azaz amit Lewis tavaly Sanghaiban elvesztett, azt idén megkaparinthatja: a hőn áhított bajnoki trófeát. De mindeközben mi van Massával és Kubicával? Egy kis matek következik.


Hamiltonnak mindenképpen a dobogón kell végeznie, ha bajnok akar lenni

Ha ránézünk a bajnoki tabellára, láthatjuk, hogy Hamilton 5 pont előnnyel áll Felipe Massa előtt, 12 ponttal pedig Robert Kubica előtt.

Lewis Hamilton bajnok lehet a hétvégén, ha 11 pont előnyt össze tud gyűjteni a brazillal szemben, illetve 10 pontot Kubicával szemben. (Massának pontegyenlőség esetén még lenne esélye, hiszen eddig eggyel több (5) győzelmet szerzett, mint Lewis(4). Pontegyenlőség esetén a több futamgyőzelem dönt!)

Lewis Hamilton bajnok lehet a hétvégén, ha…
– győz, és Massa legfeljebb ötödik (azaz 5 pontnál kevesebbet gyűjt)
– második, és Massa legfeljebb hetedik (azaz 3 pontnál kevesebbet gyűjt)
– harmadik, és Massa nem pontszerző helyen végez, valamint Kubica nem győz


Massának az elsősorban az első négy hely valamelyikén kell végeznie

Felipe Massa akkor őrízheti meg matematikai esélyét a bajnoki címre, ha maximum 10 pontos hátrányban marad Hamiltontól.

Felipe Massa akkor őrízheti meg matematikai esélyét a bajnoki címre, ha…
– győz
– második helyen ér célba
– harmadik helyen ér célba
– negyedik helyen ér célba
– ötödik, és Hamilton nem győz
– hatodik, és Hamilton legfeljebb második (azaz 9 pontnál kevesebbet gyűjt)
– hetedik, és Hamilton legfeljebb harmadik (azaz 8 pontnál kevesebbet gyűjt)
– nyolcadik, és Hamilton legfeljebb harmadik (azaz 7 pontnál kevesebbet gyűjt)
– nem szerez pontot, és mindemellett Hamilton nem kerül fel a dobogóra


Kubicának győznie kell, de mindemellett Hamilton zavaró tényező lehet

Robert Kubica akkor őrízheti meg matematikai esélyét a bajnoki címre, ha maximum 9 pontos hátrányban marad Hamiltontól és Massától. (Kubica csak egy győzelmet szerzett)

Robert Kubica akkor őrízheti meg matematikai esélyét a bajnoki címre, ha…
– győz, és Hamilton legfeljebb harmadik
– második, és Hamilton nem kerül fel a dobogóra
– harmadik, és Hamilton legfeljebb hatodik, valamint Massa nem győz
– negyedik, és Hamilton legfeljebb hetedik, valamint Massa legfeljebb harmadik
– ötödik, és Hamilton legfeljebb nyolcadik, valamint Massa legfeljebb harmadik
– hatodik, és Hamilton nem szerez pontot, valamint Massa nem kerül fel a dobogóra

Advertisements

25 hozzászólás

  1. Érdekes lesz… nagyon kíváncsi leszek a végére

  2. Na ez a számolgatás tavaly is nagyon érdekes volt.
    Akkor a legvalószínűtlenebb jött be.
    Senki sem gondolta, hogy egy igazán nagy előnyt így el lehet ….ni.
    Ezek szerint akkor idén Kubica lesz a VB? 🙂

  3. Vagy olyan erőszakos, szándékos és sportszerűtlen kilökősdibe keveredik Hamil, Massa és Kub, hogy 1997-hez hasonlóan mindhármójuktól elveszik az idei eredményt, és Kimi lesz újra a bajnok! Amennyit a sportfelügyelők büntetnek, még ezt is elképzelhetőnek tartom!
    Na jó, vicceltem! 😀
    -KeLta-

  4. Kelta! Azon gondolkodtam, nem lenne -e jó összedobnod egy olyan cikket, amelyben összefoglalnád a jövő szezonban esedékes szabályváltozásokat (autók, egyebek), mivel valóban amint mondtad, forradalmi év lesz a következő, és esetleg összevetni a 96-os újításokkal (amit említettél), mert azokra a magasított cockpit-en kívül már nemigen emlékszek személy szeint.

  5. Akkor – ha jól számolok, és jól értem – számunkra az a legjobb ha:
    Massa győz, Robert a második, és Hamilton nem kerül fel a dobogóra…
    Ezért szurkoljatok!!!!

  6. Az lenne a legdúrvább, ha Kubica nyerne, Massa ötödik lenne, és Hamilton nem szerezne pontot. Akkor ez lenne az utolsó forduló előtt az állás:
    1. Hamilton 84 pont
    2. Mass 83 pont
    3. Kubica 82 pont
    -KeLta-

  7. Hát gyerekek az az érdekes hogy én Ferrari drukker vagyok, idén én inkább Kubicának és Hamiltonnak drukkolok. Massával egyszerűen nem tudok azonosítani, őt nem lehet szeretni, és ahogy vezet azzal midnent meg is tesz ezért. 22 Massáért soha az életbe nem kapcoslnám be a tévét. Itt van Hamilton, Kubica, Alonso, Raikoonen, ők határon, agresszívan vezetnek, bármilyen helyzetben előznek (megpróbálják :D), minden manővert bevállalnak, rafináltak, bevállalósak, nem autóznak alibifutamokat. Midnezt a büntetések ellenére is. Mert ők igazi versenyzők. Lehet hogy Kimi 2x is nekivezette az autót a falnak, na de könyörgöm… Nem alibizett mint az igen impotens csapattársa. Az hogy Massa segge alá tettek egy ferrarit, és nem mer, nem is akar előzni, és az inkább behozza a kocsit a biztos x pontot jelentő x edik helyen, (pl emlékezünk spára – botrány kik is csinálták ott a versenyt??) az engem rohadul nem tud meghatni. És mindemellé az FIA is nyomja Hamilton ellenében az meg olaj nálam a tűzre. Ha Valenciában megbüntetik azért amiért mindenki mást eddig, ha Spában nem hozzák ki győztesnek, és ha Japánban nem büntetik Hamiltont a semmiéárt, akkor a kicsi Felipe “FIA” Massa most nem nem kéne hogy számolgasson semmit. Nem akarja az FIA hogy a vége előtt eldöljön, inkább megint kihuzza az év végére a döntést, mint akár tavaly (jó tavaly már előre el lett döntve a vége) vagy akár 1994ben. Büntetni a legjobbat orrba szájba ez botrány, egyszerűen nem lenyelhető, és undorítóvá teszi ezt a egészet. Ezért nem tudok majd örülni Massának, sőt komolyan elgondolkozok hogy nézzem e ezt az egészet jövőre ha Felipe nyer… 2 éve az nyer akit az FIA ott akar látni az élen, ezt akarják lenyeletni 100millió emberrel???Akik szurkolnak izgulnak egész évben? Hát én kikérem magamnak. Aki tényleg szereti ezt a sportot, és versenyt akar látni az most remélem egyet ért velem, és Hamiltonnak, vagy Kubicának szurkol a hétvégén….

  8. Akdestroyer!
    Valóban az jön le az egész büntetősdi idényből, hogy izgalmassá tegyék a végét. Mindig is ez volt. Hol James Hunt-ot, hol Gilles Villeneuve-öt fogták vissza különféle döntések. Mikor Senna volt jó, ő volt mindig kikiáltva bűnbaknak. Ugyanez volt 94-ben is. Én akkor voltam úgy mint te most, hogy bántotta az igazságérzetemet az egész showbusines. És rossz szájjzzel néztem a sportág jövője felé. 97-ben Villeneuve-t szivatták az óvás alatti versenyzéssel, és utólag elvették az eredményét, csakhogy izgi legyen a véghajrá. És az lett! Nyakukba kaptak egy döntést, amire addig soha nem volt példa: egy pilóta egész idénybeli szereplését törölték.

    Én is az agresszív, ádáz küzdő pilótákat bírtam/bírom. Ilyen volt Mansell és Senna is. Prost csak ment, jófiú (később beképzelt “én vagyok a világbajnok”) módon gyűjtötte a győzelmeket. Hiányzott belőle a kurázsi. dehát gyors volt, mi tagadás. Mint ahogy mára Massa is beérett gyorsnak lenni. Vajpn egy Force Indiában is az lenne?

    Massa védelmében azért el kell hogy mondjam, hogy azért ő is mutatott már be szép manővereket ( például Kubicával oda-vissza előzgetés asszem tavaly az utolsó körökben egy esős futamon). Igaz nem olyan szép számban, és nem folytonosan, mint akár Kimi, Lewis, vagy Alonso.

    Még egy valami: ahogy akkoriban Senna, úgy most Hamilton is okosan lepörgeti magáról a vádakat és a sok esetben alaptalan kritikákat. Sennának bajnoki címekben mutatkozott meg ez a bölcs hozzáállása. Most Lewison van a sor, hogy Ayrton nyomdokaiba lépjen. Győzzön a jobbik!

    -KeLta-

  9. Mindenki kezdi szórni a sarat erre a Lewis gyerekre, és meg akarják mondani neki, hogy ne legyen már ennyire domináns versenyző. Sutil és Rosberg, akik nem emeltek szót eddig ellene. No meg Heikki, csapatérdekből.
    Ez kezd ugyanaz lenni, mint az 1990-es Suzukai pilótaeligazitás. Aki még nem tudná miről van szó, ime:

    -KeLta-

  10. Már 1991-ben (Balestre személyében) nem tisztelte az FIA (korábbi FOCA) a mezőnyből kiemelkedő géniuszt:

    -KeLta-

  11. Massát se nem jó, se nem gyors. A jelenlegi mezőnyben simán nincs a top10ben. Ez középszintű pilóta aki pusztán a gyorsaságával sose jutott volna ferraris szerződéshez. Egy tucat tehetségesebb pilóta vezet jelenleg, aki inkább megérdemelné azt az ülést mint ő. Ha már így alakult hogy odakerült, oké, de könyörgöm azért világbajnokot ne csináljunk már belőle. Ez a világbajnoki cím megcsufolása lenne. Tudom ezek erős szavak de könyörgöm… A VB trófeának tartsuk már meg a tekintélyét, és tényleg az kapja aki megérdemli. Ez oylan mint ha 97 ben Frentzenből, vagy 98 ban Coulthardból próbáltak meg volna világbajnokot gyúrni…. Igen ügyes gyerekek, jó autóban is ültek, jól is mentek, de egyszerűen nem… nem érdemelték volna meg. Mellettük ott ment egy Villeneuve egy Hakkinen egy Schumacher. Nem rughattak labdába. És így van ez rendjén. Hiszen mondjuk ki: a fent említett 2 példa azért erősen bántotta volna az ember jóizlését… Most detto ugyanezt érzem. Egy Hamilton mellet asszisztál jelenleg. És undorító lenne másodszor is megfosztani a britet attól, amit már tavaly is megérdemelt volna. Tudom hogy a pontok más mondanak de mint említettem: Normális helyzetben Hamiltonnak most lenne 30 pont fórja, és nem kéne számolgatni….
    Egy Force Indiában Sutil úgy verné ahogy csak akarná.

  12. Erről egyébként a mai napig 1994 jut eszembe ami minden ilyen helyzetre jó példa. Emlékszem Adelaide után az angol sajtó kárrogására (hosszú honapokig) hogy Hill érdemelte volna meg… Komolyan van ezeknek agyuk? Megnyerhette voilna a címet. Igen. Matematikailag. De megérdemelte volna? Aki megteheti lessen már rá a 94 es állásra 7 futam után 😀
    Schumacher 10 10 10 10 6 10 10
    Hill 6 – 1 – 10 6 6
    Jó idén nem ennyire drasztikus, de mindenki érzi miről beszélek 😀
    Massa idén nem lenne sehol, pont mint 13 évvel ezelőtt az angol kollégája. Normális körülmények között idén is lealibizett volna egy évet, összeszed pár győzelmet pár dobogós helyezést odaér a top 5 be, azt csókolom, (akár csak mint tavaly) három év múlva mindenki elfelejti még azt is hogy a pályán volt. Most meg mindenki úgy beszél róla mint a világbajnoki cím várományosa, meg hős lesz bármi történik meg nemtudom ijenek….. Mindenki érzi a különbséget. Elég nagy….
    És botrány ez az egész. Ennél még én is jobban vezetném az FIA-t.
    Na sok a duma mára, csókolom.

  13. Rám is átragadt a Hamilton-drukkolás (részben Keltáról) de persze másért is.
    Mivel én Michael Schumi visszavonulása után semmi izgalmasat nem találtam az egész sportágban, így nem is néztem kb. másfél évig. 1996-óta szurkoltam neki egyébként, az F1-et pedig kb. 1991-óta (pár éves korom óta) nézem többé-kevésbé rendszeresen, aztán ’96-97-óta folyamatosan. Lehet hogy csak a nosztalgia mondatja ezt velem, de én úgy gondolom, régebben (tehát a 90-es évek eleje-közepe táján, és még talán a végén is) sokkal egyszerűb volt az egész Formula-1. Személy szerint nekem például nem tetszik az akkorihoz képest bonyolultnak tűnő kvalifikációs rendszer, a “büntetés jár minden fehér vonalra tévedésért és mozgalmasabb pályán történő akcióért és előzésekért” szellemű versenylebonyolítás az FIA részéről, a kevés csapat, de még mondhatnám akár a számomra kissé átláthatatlan tv-képernyő dizájn-rendszert is, ami eléggé megnehezíti a verseny tényszerű követését és így élvezetét, mint korábban. Arról meg persze nem is beszélve, hogy tényleg visszataszító az, ha a pályán kívül döntik el még az igazán fontos dolgokat is.
    Visszatérve Hamiltonra, benne viszont végre felfedeztem egy, a Forma-1-ben rég látott igazi “huncut” jellegű profi pilótát, aki engem kissé még Senna-ra is emlékeztet (lehet hogy ebben szerepe van a sárga sisaknak is :). Örülnék ha ő nyerne, mivel jóagam a többi pilótával nem igazán tudok -akdestroyer szóhasználatával élve- azonosulni, mint szurkoló. Hamilton kapcsán végre megint érdekel a Forma-1 ,és bár tudom hogy nem lehet visszahozni a 10, 15 évvel ezelőtti időket, de szerintem ennél lehetne jobb is.

  14. akdestroyer:
    Akkor már legyen teljes a lista, 1999-et kihagytad!
    Irvine 99-ben világbajnok lett volna, az lett volna a legnagyobb vicc! 😀
    -KeLta-

  15. Ezt főként akdestroyer-nak mondanám!

    Nem értem, hogy miért kell lebénázni Felipe-t -“A jelenlegi mezőnyben simán nincs a top10ben.”…Agyba-főbe dícséred Kimit és Kubicát…”Itt van Hamilton, Kubica, Alonso, Raikoonen, ők határon, agresszívan vezetnek”…Kimi határon vezet? mond már nekem, hogy ilyen hányszor fordul elő egy évbe? a verseny egyetlen szakaszába nyomja “szarrá” az autót, ez általába a végén fordul elől, amikor már nincs esélye utolérni az előtte álló pilotát (szerintám már csak a leggyorsabb körért megy) és ha talán útol is éri akkor mit csinál??? Rendszerint SEMMIT, utazik az előtte álló mögöt és vár, de mire? azt hiszi, hogy megijednek a piros autó látványától? Nem azt mondom, hogy Massa a világ legjobb előzöje,de legalább probálkozik. Én megmondom öszintén nem láttam Kimitől bravúros előzést az évbe (Belgiumtól eltekintennék, hisz nem voltak “tiszták” a körülmények). Erre az agresszívitásra mondanék egy példát Massával kapcsolatba…Nem is olyan rég volt még egy hét se múlt el. Japán futamra gondolok amikor vert helyzetből, hozott egy pontot (amiből kettő lett)…de még mennyi ilyen volt, volt olyan is hogy utolsó helyről 5 lett(és azt mondod, h nem tud vezetni?) Csak az időmérőt kell megnézni, ahol nincs taktika még, ha megnéznéd akkor láthatnád, hogy a “kis” Massa csúnyán alláza a finn csapattársát, most ha Massa nincs benne a top10-be, akkor Kimi hol van? És még talán vmi olyasmit is mondtál, ha nem kapot volna olyan sok (igasságos) büntetést Lewis, akkor már nem is kéne számolgatni…erre csak annyit tudok mondani, hogy a Felipenek nem lett volna annyi műszaki hibája és nem szúrta volna el annyiszor a csapat a versenyét, akkor már talán nem kéne számolgatni, mert már egy új brazil világbajnokot ünnepelhetnénk…minimum 2 biztos futam győzelem ment el neki…De a technikai sportok ba nincsen “ha”…
    Kubicáról annyit, hogy ha ő annyira akkarná azt a címet, akkor már a Japan nagydíjon már szinte le kellett volna esni a pályáról a nagy hajtásba…Ő csak a mákja miatt van ott, ahol van. Nem azt mondom, hogy nem jó pilota, szó nincs erről, de az autó jeleg nem olyan erős mint a 2 éllovasé, de lehet hogy ezt megcáfolja…
    Én Hamiltont nem szidom, ő egy nagyon tehetséges(már lassan nagyon tapasztalt is) pilota, ahogy szerintem Massa is. De azt ismerjük már el, hogy azért nem egy “Ma született bárány.”.

    Na csak ennyit akkartam, hozzá füzni az egészhez, remélem érthetően fogalmaztam:D

  16. A francia nagydijig Massanak koze sem volt Kimihez, ott viszont elszallt az a franya kipufogo, az ezt koveto versenyeken osszvissz 2x jott ki Kiminek a lepes: Kanada es Spa. Ott onhibajan kivuli balesetek tortentek(a spai incidensrol a rovid velemenyem: Lewis tulsagosan rastartolt Kimire, eselye sem volt, megis ugy engedte maga ele, hogy abbol neki szarmazott elonye. Ha ezt nem teszi, szepen beautozott volna a masodik helyen a finn mogott) es ezen a 2 versenyen Massa csak tavolrol szemlelte Kimit. Szoval fenyezhetjuk Massat, de ne feledjuk, hogy a mezony leggyorsabb autoja van a feneke alatt. Majd ha konstans modon eveken keresztul kepes lesz harcolni az utolso pillanatig a VB cimert, akkor elhiszem, hogy jo, de egyelore engem nem gyozott meg.
    (Es hogy ne hidd azt, hogy elvakult Massa ellenes vagyok: minden elismeresem a torokorszagi uralkodasara, ez jo kiindulasi alap szamara, csak keves egyelore)

  17. Most visszaneztem az ev eleji eredmenyeket, valojaban jobb eredmenyei voltak, mint amire emlekeztem, de ettol fuggetlenul tartom magam ahhoz, hogy egy formaban levo Kimi mellett csak masodhegedus szerepre jo.

  18. Ezzel vitatkoznék:”egy formaban levo Kimi mellett csak masodhegedus szerepre jo.”, hisz ha jó formába van Massa és Kimi(hisz azt nem mondanám, hogy Massa jó formába van) akkor szoros eredmények lennének, szerintem nem lenne másodhegedűs…A többibe osztom véleményedet, még egy kivétel van, hogy Massa nem csak egy helyen “uralkodó”, van az több is…
    Nem mondtam azt hogy Kimi rossz pilota, se azt hogy jó az előző hsz.-be…és akkor helyesbítenék. Kimi jó pilota, de most az tény hogy Massa jobban ott fejbe is meg minden hogy.

    Még egy kis érdekesség:

    Én egy-két forma1-es fórumot (vagy blogot) olvasok rendszeresen és azt szűrtem le, hogy a Hamilton szúrkolok jobban fel vannak háborodva, ha kedvencük büntetést kap, mint a Massa fanok. Pedig volt olyan büntetés amit ez az oldal is megreklamálhatna…pl.: Mi az, hogy Szingapurba megbüntetik egy boxutca áthajtásra, amiért Valenciaba nem kapott semmit? Ez a szabály olyan hülyeség, mint amikor sefty car alatt bezárják a boxutcát…

  19. folyt.(veletlenül lenyomtam Submit Comment gombot

    Egyáltalán nem a pilota tehet arról, hogy a csapat kiengedi és ezért nem is a pilotát kell büntetni…

  20. Green Joker sok igazság van abban amit mondassz, sőt egyenesen okos dolgokat mondtál, de azért nem sikerült megcáfolnod 😛
    Amiket kiemeltél a mondandóban abban igazad van, persze nem arrol van szó hogy Kimi mindig jó, Massa mindig rossz. De az általad említett példának sokkal többször látjuk a visszáját. Massa egyszerűen nincs a top 10 ben és ebben nem egy ember fog megerősíteni. Először is: A Ferrari évek óta azt játsza hogy Schumacher mellé szerződtetnek egy nem túl rossz, de középszerű pilótát. Massát pont erre a másodhegedűs szerepre szerződteték, és pont azért mert alkalmas volt rá… Hogy mér nem top 10? Kubicát említetted hogy mit bénázik jelenleg mérnem hajt, nos jelenleg nem Kubica bénázik hanem a BMW de immár kanada óta erről ő nemtehet. Egy ferrariban elverné maradjunk ennyiben 😀 többi pilóta még rosszabb autóban ül szóval velük sem lehet hasonlítani. De Jelenleg a teljesítményben az egyetlen összehasonlítási alap Kimivel van. Te lényegében az egész kommented érvelésekor abba az egy dologba kapaszkodtál hogy veri Kimit. Igen. Veri. Ezt nekem is el kell ismernem hogy Kimi jelenleg nincs csúcsformában. 2007 ben ö se érdemelte meg a VB címet pont ezért, mint ahogy most Massa sem érdemli meg. De attól még jobb pilóta. 2007 ben is simán pontok alapján elverte, de 2005-2006 ban hihetetlenül teljesített a McLarenben. Massa mondjuk ki soha nem nyujtott semmi ehhez hasonló igazán nagyot. Elvezetgettett anno a Sauberben kb akkora kedvel mint Diniz vagy Salo… Vannak pillanatai de annyi. (például sokan emlegetik tavaly japánt Kubica ellen, arról annyit hogy 3x kilökte Kubicát a pályáról majd az utolsó kanyarban, a kanyart kiszélesítve a pályán kívül gyorsult le a lengyelt, ami kicsit k*rvára nemszabályos, vissza kellett volna engednie, de nem is kapott semmi büntetést, Hamiltont úgyanazokért a manőverekét körübelül 2000 másodperces büntetésre hívták volna ki egymás után háromszor.) Ez csak megjegyzés volt ennyit a rasszizmusról. :D:D Na de ne kanyarodjunk el a témától. Annyival összegezném az egészet, hogy én nem tartom jó pilótának a fenti érvek miatt, ez a magánvéleméynem bele lehet kötni, de hogy a címet nem érdemli meg az 100%, abba nem lehet… Semmi bajom vele személy szerint, ha fejlődik lehet majd szeretni. A VB címet is szivesen odaadom neki majd ha megérdemli. De ez nem idén van. És pont azért mert igazam van (abban hogy középszerű pilóta) többet esélye se lesz odakerülni a VB címhez, és sosem fog nyerni. De ha rámcáfol és megmutatja a következő években hogy megérdemli azt a Ferrari ülést, meg a címet akkor nincs miről beszélni, minden tiszteletem az övé lesz. De akkor előbb le kell tenni valamit az asztalra…

  21. A Kubicás dolgot nem úgy értettem. Tudom nem mondtam, de most akkor helyesbítenék: Na szóval Kubicának jelen pillanatba gyengébb autója van, mint az elmenőké, de én már láttam “csodát” (itt pont nem szerencsét értem) amit nem erős autóval értek el…nem azt mondtam, hogy legyen 1., tudom, hogy 2. lett, engem az jobban megfogott volna Robertbe, ha 4. lesz de láttom küzdd…

    Igazad van abba, hogy csak Kimit hoztam fel, hisz csak őt tudtam, ők 2 ülnek úgyan olyan autóba:D Én nem becsülöm le Kimit és osztom véleményedet, hogy tavaly mákja volt (nem csak az, hanem egy Massaja is, aki a ölébe adott egy győzelmett a végén…). De könyörgöm akkor is úgyan az a autó. Jó legyen rossz formája…de meddig tart ez??? Ennek a rossz formának egy oka van, aminek a neve Massa. Hogy lehett hogy 5-7(már nem számolom) futam óta nem tud nyerni, de még a dobogot se éri el egy világbajnok? Tudom egy kicsit(sőt nagyon) elfogult vagyok Massaával, de akkor is vki megnézhetné a kezdést ennek a brazilnak…2 x után felállt ez azért már valami.

    A Sauberbe mit csinált volna? úgy emlékszem Villeneuve volt a csapat társa(akkoriba nem nagyon néztem F1-t), ha tévedek javítsatok ki, ő se tudod azzal az autóval sokat tenni…Hamilton mi csinált volna ott vajon?

    Meg ahogy Palik mondta(persze nem pont így:D): “Nem egy szerencsés srác”, ebbe van az igasság, szerintem ha Kimi rátermet akkor Massa is…Megérdemli a 3 pilota közül mindegyik. Mi külső szemlélők nem tudhatjuk, hogy mekkora külömbség van 2 autó között és meik javára…Nem mondanám azt, hogy a Ferrari, vagy a McLaren a jobb, hisz nem lehett tudni, sőt még azt se mondanám, Vettel jobb, mint a jelen lévő élmenők…hisz sose fogjuk megtudni, hogy milyen külömbségek vannak az autók között. Ezért is szerintem nagy bátorság azt kijelenteni, hogy Massa a top10-ben nincs benne…Szerintem igen is benne van, nekem úgy tünik, hogy a McLaren jobb és ennek ellenére ott van a brazil…de nem biztos. Tavaly jobb volt a McLaren, lehet most is jobb.

    Én a rallyból ezt az érzés, már tapasztaltam, hisz nem olyan embernek szurkolok, akinek mindenki…Mindig azt mondták rá, hogy gyenge és csak alá ragták a jó autót és eddig csak szerencséje volt…3 bajnok lenni az szerencse vajon??? Legyőzni a “magyar rally schumiját”(tudtommal ő győzőtt a legtöbbször) az vajon szerencse? szerintem nem

    Úgy érzem Massa megérdemli azt az autót amibe most ül és megérdemli a címet ahogy Hamilton is…

  22. Ehhez hozzátartozik Massa unalmasan nyeri a versenyeit , pl. Törökország az ő felségterülete ,ez ok de nincs benne az a plusz hogy ezt minden pályán hozza , előzgessen stb . 🙂 Kubica , hát az egy csoda hogy még mindig ott van 😀 Ebből is látszik hogy nem muszály mindig nyerned , elég ha mindig pontot szerzel , persze ezzel nem mindenki ért egyet , de ez van. Amígy innen Hamilton már behozza 2 keréken is , de azért Hajrá Kimi ! 😀

  23. Szerintem nem kellene annyira leírni Massát, nem olyan rossz versenyző ő, és ami azt illeti, ő nem a ferrariban kezdett, hanem egy Saubert kapott maga alá (megjegyezném: ekkor már szerződés kötötte a Ferrarihoz, és nem Nicolas Todt révén), ami azért nem olyan, mint hogy Hamiltont első Forma 1-es évében beültetjük egy McLarenbe. Persze nem olyan McLarenbe, mint amilyneben Kimi ült öt évig, ami vagy lassú volt, vagy folyton lerobbant, vagy mindkettő.
    Ne értsetek félre, én sem nagyon kedvelem Massát, de leírni azért nem kell.
    Akdestroyer! Ha nem emlékeznél, hadd ajánljam figyelmedbe a 2008-as Magyar Nagydíjat! Elég, ha megnézed a rajt utáni fél percet…

  24. Én nem tartom unalmasnak azokat a futamokat unalmasnak, amin Massa győzz, sőt…De nem értem, hogy mit értesz unalmasnak? ha ezen azt érted, hogy nagy előnyel, biztosan győz, akkor se értelek…mit csináljon lassítson???hozzon egy kis izgalmat ez álltal? Volttak már izgalmas futamai, amin megküzddöt a győzelemért…jó példa amit GabiX is említett.

    Én szerintem mindenkinek az a verseny unalmas, amelyiken az a pilota nyer amelyiket nem szereti, nem izgul érte vamilyen szinten…Ennek köszönhetően nekem Hamilton győzelmei elég unalmasak, de ezt még se firtatom…

  25. Hát én már rég láttam küzdeni Massát az első helyért , Kínában is nem tudta felvenni a lépést , Kimi nélkül sehol nem lenne , mondjuk ez fordítva is igaz 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: