Kínában nagyot fordulhat a világ

Az elmúlt évek közül talán idén kerültek legközelebb a csapatok az FIA törekvéseihez: azaz csökkenteni szeretnék a kiadásait, és látványosabbá szeretnék tenni az F1-et. Az új helyszínek és az első éjszakai futam már megtette hatását, de számos újdonsággal is számolhatunk a közeljövőben. nem feltétlenül technikai újításokra gondolok. (Ezten a téren 2009 lesz a forradalmi év, mint legutóbb 1996-ban) Tény: Kínában előterjesztik a csapatok az FIA-nak az elképzeléseiket.


Ezután majd ilyen örömet fog kiváltani a futamgyőzelem?

Pénteki tesztnap
Az évad közbeni teszteléseket eltörölnék, helyette a futam előtti péntek biztosítana lehetőséget a felkészülésre. Délelőtt 9 és 12 óra között, délután 13 és 16 óra között lenne erre lehetőség. A Toro Rosso az évad előtt négy tesztnapot engedélyezne egy autóval, a szezon után két tesztnapot, két versenygéppel.
Előny: legalább a nézők szeme előtt történne az újítások bevetése, és több ideig láthatnánk a helyszínen a versenygépeket.
Hátrány: a klasszikus tesztpályák (Jerez, Mugello, Valencia) valószínűleg nem igazán támogatják a javaslaltot.

A források egységes elosztása
Franz Tost arra számít, hogy ha a FOM egységesen osztja el a pénzeket. A plusz bevételt a szponzorok jelentenék.
Előny: a kis csapatok megmenekülhetnének, és újabb csapatok is csatlakozhatnának a száguldó cirkuszhoz. 

Delelőtti futamok?
Felmerült annak lehetősége is, hogy az európai futamokat délelőtt indítják útjára, hogy a rajongók a délutánokat a családdal tölthessék. “A délelőtt tizenegy óra ideális lenne.”
Előny: valóban kedvezőbb lenne a korábbi kezdés, nem kellene választaniuk a szurkolóknak: család vagy F1.
Hátrány: lekajáljuk a kanapét. 🙂

Új pontrendszer
A javaslatok között szerepelt, hogy a győztest tizenkettő ponttal jutalmaznák, és hasonló pontrendszerben értékelnék az időmérő teljesítményt is. Ennek fejében az első tíz fordított sorrendben sorakozna fel a rajtrácsra.
Előny: felértékelődik a győzelem, és az edzés is élesebb küzdelmet jelentene. Kiscsapatok is ponto(ka)t szerezhetnének. Színesebb lenne a tabella!
Hátrány: kell pr futam mire hozzászoknának a nézők, de azt a pár futamot ki lehet bírni.

Reklámok

9 hozzászólás

  1. Én sok mindennel egyetértek, meg sok mindenhez egyáltalán nem értek.
    Ami nagyon-nagyon nem tetszik, ez a délelőtti futam. Már a motoGP is gondot okoz nekem, nem valami háziasszony-barát időpontban van. De hogy még a Forma-1 is pont a vasárnapi ebédfőzés idejére essen, no azt kikérem magamnak.
    Nem csak férfiak nézik az F-1-et, akik futam után, leülhetnek a terített asztal mellé. Valaki gondolhatna, arra a nem kevés hölgyre is, aki szereti a Forma-1-et.

  2. tapaty!
    Renault/Fernado vagy Ferrari/Kimi?

  3. Tapaty: mélységesen egyetértek! Van egy kis hímsovinizmus a dologban. Utólag írjuk ezt is a hátrányok közé!
    -KeLta-

  4. K.J.B !
    Nem talált 🙂
    Barrichello/bárhol van
    Lehet, hogy jövőre Indycar-t nézek 🙂

  5. A délelőtti versenynek az is hátránya, hogy a későn kelők lemaradhatnak az elejéről.

    A pontrendszer: a győztes kaphat 12 pontot (a többi meg ugyanannyit, mint most), de az időmérő ne érjen pontot, max. a pole-osnak jöhet 1-2 pont. A fordítva felállás a rajtrácsra fura ötlet.
    Meg azért is, mert ha az élversenyzők nem tudnak előrejönni az élre, akkor mindig valaki más nyer, és a végén mondjuk győzelem nélkül vb lehet valaki.
    A kiscsapatok idén elég pontot szereztek (kivétel Force India), és elég, ha egy-kettőt szereznek, mert követhetetlen lesz a pontverseny (kicsit idén is az).

  6. Én is teljesen egyetértek Tapaty-val! Bár mondjuk én (még) nem vagyok háziasszony, azért nekem is be kell segítenem hétvégenként otthon, de kb. kettőre – mire kezdődik az F1 – tényleg végzek… =D
    Ha jól tudom, régebben a leggyorsabb körért is járt pont, szerintem most is adhatnának…

  7. Hátrány: lekajáljuk a kanapét. 🙂 Ez nagyon nagy 😀

    A költségelosztás a legjobb ötlet , kíváncsi lennék még több csapatra 🙂

  8. Igen és a 120%-os szabály dobhatna azon, hogy 12-nél több csapat induljon; hogy a hátsó fertály is versenyben legyen.
    tapaty!
    Bocs, a legszimpatikusabbat – és a legrövidebb lábút – kifelejtettem.

  9. Pénteki tesztnap – elvetve (2009-re már nem lehetett új megállapodást kötni a versenyek promótereivel)

    Új pontrendszer – előterjesztve: 1 pont járna a Q2 győztesének

    Tankolás betiltása – elvetve

    Új tervek:
    – háromhétvégés motorok bevezetése
    – 30 ezerről 20 ezer éves tesztkilóméter
    – versenytáv 305 km-ről 250 km-re (2 óráról 90 percre)csökkentése
    – időmérő után az üze,manyagszintek nyilvánosságra hozatala

    -KeLta-

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: