Lewis, nem hallottad, hogy einstand?

Ki ne emlékezne a Pál utcai fiúk ama ominózus jelenetére, mikor Nemecsek beszámol a számonkérő tanárnak a délutáni játékról, mikor üveggolyókkal játszottak a srácokkal, de a Pásztor fivérek erőszakosan megzavarták a játékdélutánt. Az egyik vörösinges Fujiban sem hazudtolta meg magát. Ime egy kis futam utáni utózönge!


Gyere Kimi! Ez a Lewis gyerek nem érti, hogy einstand van!

Akár Hamilton is nyilatkozhatott volna eképpen a Japán Nagydíjat követően.
A szövegen csak kis mértékben változtattam. Molnár Ferenc remélhetőleg csak nem forog a sírjában az alábbi átiratot olvasva!

Szereposztás:

Nemecsek = Lewis Hamilton
Kolnay = Heikki Kovalainen
kisebbik Pásztor = Felipe Massa
nagyobbik Pásztor = Kimi Raikkönen
golyók = bajnoki pontok

“Úgy volt, hogy mind elmentünk Fujiba, és autóversenyeset kezdtünk játszani. Azt játszottuk, hogy futamról futamra gyűjtögetjük a pontokat, és aki az év végén több pontot szerez, az nyer. És sorba róttuk a futamokat, mikor már 7 pont előnyt összegyűjtöttem. És akkor egyszerre csak azt kiáltja Kovalainen: „Vége van, jönnek a Ferrarik!” És a sarkon jöttek is a Ferrarik, zsebre volt dugva a kezük, és lehajtották a fejüket, és olyan lassan jöttek, hogy mi mindnyájan nagyon megijedtünk. Hát hiába is voltunk mi többen ott elöl, ők ketten olyan erősek, hogy tízet is elvernek. És nem is szabad minket úgy számítani, hogy mi többen vagyunk, mert ha baj van, akkor Heidfeld is elszalad, és Piquet is elszalad, hát csak hármat szabad számítani. Esetleg én is elszaladok, hát csak kettőt szabad számítani. És ha esetleg mind elszaladunk, akkor se ér az egész semmit, mert a Ferrarik a legjobb futók az egész mezőnyben, és mink hiába szaladunk, mert utolérnek. Hát csak jöttek a Ferrarik, egyre közelebb jöttek, és nézték nagyon a pontokat. Mondom Heikkinek: „Te, ezeknek tetszenek a mi pontjaink!” És még Fernando volt a legokosabb, mert ő mindjárt mondta: „Gyönnek, gyönnek, ebből a gyövésből nagy einstand lesz!” De én azt gondoltam, hogy nem fognak minket bántani, hiszen mi nem csináltunk nekik semmit. És eleinte nem is bántottak, csak odaálltak, és nézték a játékot. Közben Heikki következett a játékban, de annak már reszketett a keze a félelemtől, és fél szemmel a Ferrarikat nézett, hát persze hogy nem talált. De a Ferrarik nem is mozdultak, csak ott álltak, zsebre dugott kézzel. Akkor aztán én jöttem és már vezettem. És a célba akarok érni, hogy összeszedjem a plusz pontjaimat, volt már vagy 8 pontom, de elémbe ugrott az egyik Ferrari, a kisebbik, és rám kiáltott: Einstand! Én hátranéztem, és Fernado meg a Kubica már szaladtak, Heikki a pálya szélén állt, és sápadt volt, Trulli meg még gondolkozott, hogy szaladjon-e vagy sem. Én próbáltam előbb becsületesen. Azt mondtam: „Kérem, ehhez maguknak nincs joguk.” De akkor már az öregebbik ferraris szedte össze a pontokat, és rakta be a zsebébe. A fiatalabbik meg konokul meglökött és rám kiáltott: „Nem hallottad, hogy einstand?!” Hát persze aztán én se szóltam semmit. Heikki pityeregni kezdett, miután mindent elvesztett. A Ferraik meg mind fölszedték a pontokat, és egy szót sem szóltak, csak továbbmentek. Ez volt az egész.”

A büntetésekről:

I. Hamilton büntetése jogos (70%)
– egyrészt veszélyes manőverbe kezdett, és nemcsak a maga, hanem mások épségét is veszélyeztette vele. (még ha nem is látszott drasztikusan)
II. Hamilton büntetése vitatható (30%)
– a nagy “lássunk minél több előzést” megcélzó korszakban élünk, ennek ellenére a belga büntetés követően most már végképp az az érzése támad az embernek, hogy tilos az F1-ben látványosan előzni. Persze ez még nem jelenti azt, hogy bármi áron szabad előzni. Dehát számos ilyen rajtot láttunk már, akkor miért pont most büntettek?

I. Massa büntetése jogos (100%)
– mind a négy kerékkel elhagyta a pályát, és a pálya széléről visszatérve lökte ki Lewist.
– örülhet, hogy megúszta ennyivel!
II. Massa büntetése vitatható (0%)
– a füvön való megcsúsásra hivatkozhat, de ennek kisebb  lenne az ereje, mint a szöcskefingnak

Összeségében:
Érdekes, hogy amikor már a bajnoki cím a tét, akkor számos zseni kaliberű pilóta veszíti el a fejét, mint most Hamilton a rajtnál, és Felipe az kilökésnél. 1989-ben és 90-ben Ayrton Senna kegyelmet nem tűrően, erőszakkal hozta Prost tudomására bajnoki szándékait. 1994-ben Damon Hill türelmetlenségének köszönhetően veszítette el a bajnoki címet. 1997-ben Schumacher a blogom névadó jelzőjével felvértezve veszítette el a józan ítélőképességét. Bajnoki cím minden áron?

12 hozzászólás

  1. Ez nagyon tetszik!!!! 😀

  2. Hát ez tényleg nagyon jó! Csak nehogy a pilóták is elolvassák! =D

  3. Ha már a pásztorokról van szó, akkor inkább csak Hamilton és Massa… bár értem amit leírtál és vicces is, mert Räikkönen csak összgyűjtötte a pontjait. De akkor is… a két legnormáltalanabb a mezőnyben Massa és Hamilton.

  4. Lehet hogy a kipörgésgátló betiltása miatt, de idén sokszor nem szereznek pontot a legnagyobb esélyesek. Mert pl. tavaly a VB-esélyesek együtt összesen csak kétszer (!) értek célba pont nélkül (Hamilton – Európai, Massa – Magyar Nagydíj), idén meg többször is. De az év végén tavaly is volt bénázás.

    Különben Massa simán kaphatott volna büntit Webber előzéséért is. De idén Hamilton rengeteg büntetést kap (tudjuk miért…)

  5. Burdé!
    Miért kap Hamilton annyi büntit? És miért kellet volna megbüntetné Massát? És miért büntették meg Bourde-t?
    Nem kötekedem, komolyan érdekel!

  6. Szerintem hamilton eddigi büntetése mind jogos volt, mintahogy Massaé is,de h Webber előzéséért is kapjon az vicc..
    Egyedül a burdé-massa eset ami nálam versenybaleset gyanus,de más helyen már írtam,h a vb címért küzdőket védik nagyon a szabályokkal..

  7. Burdé!
    Az elsőre tudom a választ. Megértettem…

  8. Szerintem is jogosak voltak Hamilton eddigi büntetései, még ha a rajongói vitatják is ezt. Nem lehet, hogy Hamiltont azért büntetik meg olyan gyakran, mert olyan gyakran szabálytalankodik???
    Vagy ti inkább a Dávid Sándor -féle verzióban hisztek, miszerint Hamilton azért lassult le tavaly Brazíliában – és vesztette el a vb-t – mert a boxban valaki megnyomott egy gombot, és ettől lelassult? Mert ha ez tényleg így volt (ami elég szomorú lenne a sport szempontjából), akkor idén Räikkönen gombját nyomogatták szorgalmasan…

  9. És tudjátok mit? Ham és Massa addig kakaskodnak, míg Kubica nyeri a vb-t!!! =D

  10. Ez a futam alapján egyik se érdemelné meg a Világbajnoki címet . Mindketten türelmetlenek voltak :S

  11. “Dehát számos ilyen rajtot láttunk már, akkor miért pont most büntettek?”

    Itt a kulcskérdés, amire szerintem meg kellene adni az érdemi választ. Addig engem nem érdekel semmilyen szabályokkal kapcsolatos indoklás, megmondom őszintén, mert amit idén Lewis-zal művelnek, az már egy rossz vicc, főleg, annak tükrében, hogy büntethető szituációk többségét pedig a Ferrari megúszta!

  12. Csatlakozom, nagyon jó az átírás! 😀

Vélemény, hozzászólás?

