Ferrari legújabb csúfsága

Nem mindennapi futamot láthattunk Szingapúrban! Ezt a kijelentést a Ferrari szurkolói is elmondhatják, annak ellenére, hogy csapatuk leszerepelt. Hiszen a Scuderiával az a csúfság esett meg dél-kelet Ázsiában, ami az elmúlt 11 év alatt csupán csak tízszer: pont nélkül távoztak a nagydíj helyszínéről. Ezt a 10 futamot vettem górcső alá. És ha közelebbről megvizsgáljuk ezeket az eseteket, akkor összegzésként elmondhatjuk, hogy a fele könnyen elkerülhető lett volna. Ime!


Pont nélküli futam újra? Na ebből hogy mászol ki, Ferrari?

1996-ban a Ferrari Michael Schumacher szerződtetésében látta a 1979 óta tartó hullámvölgyből való kiútat. Schumi első maranellói évében az ágaskodó paripások még számtalan megbízhatósági problémával küszködtek. 1997-re ezeket a hibákat kijavították, és már versenyképesek voltak a Renault motorral felfegyverkezett Williams-ekkel szemben. Michael jerezi megtorpedózását követően egy olyan korszak köszöntött a Ferrarira, melyről még a dicsőséges 70-es években sem gondoltak volna: 2004-es évad végéig (7 év alatt) csupán csak háromszor élték át azt a borzalmat, hogy pont nélkül távoztak.

1998, Belga Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Eddie Irvine
A kaotikus (több, mint 12 autót érintő) rajtbalesetet követően Schumacher szárnyalt az eső áztatta spai pályán, mígnem a verseny 25. körében hátulról telibe trafálta a pálya szélére húzódó David Coulthard McLarenjét. (http://www.youtube.com/watch?v=TeAuQ2Xem4Q) Schumi vezető helyről volt így kénytelen feladni a versenyt. Elkerülhető, ostoba hiba volt a némettől. Ráadásul ugyanebben a körben Eddie Irvine is megpördült, így “pontatlan” maradt a Ferrari.
Elkerülhető lett volna? Schumi balesete mindeképpen!
Mi lehetett volna az eredmény? Schumi balesete miatt egy tuti győzelemtől esett el a Ferrari

1999, Európa Nagydíj
Ferrari versenyzői: Eddie Irvine, Mika Salo
Egy újabb esős futam. Azonban most nem az időjárás miatt fájhatott a feje a Ferrari vezérkarának. Ekkora hibát életemben még nem láttam a boxutcai szerelőgárdától: a jobb hátsó kereket nem készítették elő a cseréhez. (http://www.youtube.com/watch?v=wqlbr9CpBIU) A malőrnek köszönhetően éppen lemaradt a pontszerzésről az ír. Ráadásul az a csúfság is megesett vele, hogy Luca Badoer egy Minardival csente el előle a bajnoki küzdelemben oly értékes pontot.
A másik Ferrari fékhiba miatt kényszerült feladni a versenyt Salo irányítása alatt.
Elkerülhető lett volna? Irvine esete több, mint elkerülhető.
Mi lehetett volna az eredmény? Irvine egy esetleges dobogós helyezéstől esett el

2003, Brazil Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Rubens Barrichello
Nolám! Csak nem egy újabb esős futam? De-de, a maga vízátfolyásával a hármas kanyarban. (http://www.youtube.com/watch?v=2Ji9MTLdfnQ) Mint oly sokan mások, Michael Schumacher is áldozatául esett az aquaplaning-nek. No de mi van Rubens-szel. Hazai környezetben előbb, DC és Raikkönen is megelőzi, majd a futam második felében visszaveszi a vezető helyet. De nyolc körrel a vége előtt a benzinyomás hibája miatt kénytelen feladni a versenyt. Ezt a pechet!
Elkerülhető lett volna? Schumi balesete talán
Mi lehetett volna az eredmény? Rubens simán győzhetett volna

2005, Bahreini Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Rubens Barrichello
Schumacher Fernandót üldözi a második helyen, mikor a hidraulika meghibásodása miatt kénytelen kiállni. (http://www.youtube.com/watch?v=WuBmQTAVL7I)  Rubens pedig a harmatgyenge versenyzésével elveszik a mezőnyben: a kilencedik helyen ér célba technikai hiba nélkül.
Elkerülhető lett volna? Nem
Mi lehetett volna az eredmény? Schumi a győzelemért volt szoros harcban

2005, Spanyol Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Rubens Barrichello
A 2005-ös pont nélküli futamok közül ez a második. Michael a nyolcadik helyről rajtolt, majd fokozatosan jött fel egészen a negyedik helyig, mikor kétszer is deffektet kap. Rubensnek köze nem volt a pontszerző helyekhez.
Elkerülhető lett volna? Egy deffekt mindig elkerülhető, csakhát a körülmények…
Mi lehetett volna az eredmény? Schumi talán még a dobogóért is küzdhetett volna

2005, Török Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Rubens Barrichello
A 2005-ös pont nélküli futam közül ez a harmadik. Barrichello a 11, Schumi a 17. rajthelyről rajtolt. Michael Webber Williams-ével akadt össze, mikor a tizenvalahányadik helyen haladt. Ez a versenye végét is jelentette. (http://www.youtube.com/watch?v=Wvo0w1zTTfI) Rubens újra távol a pontszerzéstől.
Elkerülhető lett volna? Schumi balsete gyerekes hiba volt
Mi lehetett volna az eredmény? Pontszerzés? Ugyan!

2005, Olasz Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Rubens Barrichello
A 2005-ös pont nélküli futam közül ez a negyedik. Rajthelyek: Schumi 6. Rubens 7. Végeredmény: Schumi 10. Rubens 12. Technikai hiba nélkül! Többet nem is érdemes mondani!
Elkerülhető lett volna? Mi? Mi lett volna elkerülhető?
Mi lehetett volna az eredmény? Tifosi kielégítés pontszerzéssel?

2005, Kínai Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Rubens Barrichello
A 2005-ös pont nélküli futam közül ez az ötödik. Schumi kicsúszik, Rubens tizenkettedik!
Elkerülhető lett volna? Mi? Mi lett volna elkerülhető?
Mi lehetett volna az eredmény? Maximum célbaérés

2006, Ausztrál Nagydíj
Ferrari versenyzői: Michael Schumacher, Felipe Massa
Felipe hamar búcsút int az ausztrál futamnak, Schumi pedig megcsókolja a célegyenes melleti betonfalat. (http://www.youtube.com/watch?v=0IBiMUDSYq0)
Elkerülhető lett volna? Mindkét eset!
Mi lehetett volna az eredmény? Kettős pontszerzés mindenképpen

Advertisements

2 hozzászólás

  1. zért az a ‘Mi lett volna elkerülhető?’ szerintem egy kissé túlzottan is rosszindulatú megjegyzés.

    Amúgy a ’99-es esethez, ahol Irvine banális hibáját vétették, hozzátenném, hogy nem Badoer, hanem Gene volt, aki előtte ért célba…és az sztem Irvine VB-címébe került, mert ugyan 2 ponttal maradt le Hakkinenről, de ne felejtsük el, hogy Schumacher volt az uccsó futamon Irvine előtt, ha tétje lett volna, biztos elintézték volna, hogy megelőzze Irvine Schumit.

  2. Igen, mert Badoer a 4. (!) volt a Minardival, csak megadta magát az autója. Nagyon mérges volt.

    Pedig különben akkor megbízható volt a Minardi. Ez olyan, (OFF) mint hogy Fisiconak 2004-ben az volt az egyetlen technikai hibája, amikor Zsolti elől esett ki az USA-ban… (ON)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: