Szingapúr – az első éjszakai futam

A hétvégén sor kerül a Fromula-1 történetének első éjszakai futamára Szingapúrban. A maláj Sepangi pályától mindössze 300 km-re fekvő utca pálya komoly és méltó vetélytársa lehet a tradícionális Monacói versenynek. No de mi vár ránk a dél-ázsiai versenyen? A részletes futamelőzetesben mindenre választ kaptok!

singcity.jpg
Szingapúr lesz az első helyszín, ahol éjszakai F1-es futamot rendeznek

Az új pálya húsz kanyart tartalmaz majd (11 jobb, 9 bal). A verseny nyomvonala látványos szakaszokra bontható. A rajt után balra fordulva a futurisztikus tervezésű színházat kerülik majd meg a versenyzők. Ezután átmennek egy másik szigetre, majd onnan vissza egy-egy hídon, majd Monacó utcáira emlékeztető szakaszon parkokat és felhőkarcolókat megkerülve jutnak el a pálya felső szakaszához. Itt különlegesen alakították ki az íveket, hiszen egy körforgalmon keresztül hagyják el a házzakkal övezett részt. Majd egy autópálya alatt (oda-vissza) haladnak el, és egy fákkal övezett két kanyaros részre kerülnek, ahonnan a célegyenesbe fognak újra befordulni. A boxutca a pálya külső részén, a parton lesz kialakítva.
Ezzel a pályával bővül majd az órajárással megegyező irányt követő versenyek száma. (Interlagos ennek a kialakításnak a klasszikus példája)

A becslések szerint 300 körüli lesz a csúcssebeség az 5, 067 km hosszú pálsyán, de 5 szakaszon is 100-120 km/h-ra le kell majd lassítaniuk a versenyzőknek. A verseny 61 körös lesz.

A futam érdekessége lehet, hogy éjszaka fogják megrendezni. A pilóták egy része ezt izgalmasnak találja, és már alig várja. Azonban egyes versenyzők hangot adtak aggodalmuknak, és nem pártolják az esti rendezést (mint például Alonso).

Amik rendkívüli koncentrációt igényelnek a pilótáktól:
– az aszfalt és a levegő hőmérséklete este-éjszaka lévén alacsony lesz, ami a gumik felmelegítése szempontjából nagyon fontos. Trópusi ország lévén a nappali hőmérséklet ebben az évszakban 30-31 fok lesz (az előrejelzések is ezt erősítik meg), de az esti órákban ezek az értékek nagyságrendekkel jobban csökkennek majd (a futam során is), mint a megszokott nappali versenyeken.
– a reflektorok fényei a másik autó fényezéséről, tükréből zavarni fogja a versenyzőket. Nem beszélve a fotósok vakuiról. (fényvisszaverődés). Ezek ellen speciális bukósisakrostéllyal készülnek a csapatok.
– ráadásul eső esetén a reflektorok fényhatásai hatványozottan erősebbnek tűnnek majd a pilótáknak Márpedig az időjáráselőrejelzés egész hétvégére esőt, vihart jósol.
– a pilótáknak nem szabad átállítaniuk a napi boritmusukat az időeltolódás miatt, és “európai” napitervet kell felállítaniuk az éjszakai versenyidőpont miatt. A pilóták mindenfajta külső környezettől hermetikusan elzárva készülnek a versenyre (nappali alvás, esti munkatempó)

Ime egy kis előzetes video a Red Bull által:
http://www.youtube.com/watch?v=0DhxsVy9Pis

És egy valós szimuláció Nico Rosberggel:
http://www.youtube.com/watch?v=b7WRfPDPktc

A pálya nyomvonala (nagyításhoz katt a képre):
sing.jpg

Reklámok

2 hozzászólás

  1. Ez az ejszakai futam akkora baromsag, hogy ihajj. Bernie oregszik es egyre nagyobb baromsagokat talal ki… Legkozelebb 90 fokos dontott kanyarokat akar latni? Barom…

  2. Az éjszakai Szingapúri Nagydíjról még annyit:
    két új karaktert szült a Megtorpedózott életünk képregény történetében. Velük most szerdától hétfőig minden nap találkozhattok majd! Remélem tetszeni fognak mindenkinek.
    -KeLta-

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: