Statisztika az idei mezőnyről

Ki ne emlékezne arra  a cikkemre (https://akelta.wordpress.com/2008/03/13/eros-mezony-keves-ujonc/), melyben azt taglaltam, hogy a 2008-as mezőnybe szinte egyáltalán nem fér újonc, annyira erős a gárda. Sebastian Vettel olaszországi győzelmével pedig volt olyan kedves és alátámasztotta az akkori érveléseimet. Tette mindezt élete 22. futamán. Éppen ebből kifolyólag górcső alá vettem a mai mezőnyt, ki hányadik futamán szerezte az első pontjait, dobogós helyezéseit, és ki mikor álhatott fel először a dobogó legfelső fokára.


Vajon idén Heidfeld is felkerül majd a győztesek sorába?

Táblázat: Ki hányadik futamán érte el a pontszerzést, dobogót és a győzelmet

Géniuszok, avagy a szerencsések

Lewis Hamilton berobbanását a Formula-1 világába mindennek lehet nevezni, de hétköznapinak nem, az egészen biztos. Már az első futamán bebizonyította, hogy világbajnoki produkcióval akar előrukkolni, mikor a rajtnál lehagyta az aktuális címvédő Fernando Alonsót, aki mellesleg a csapaton belüli társa volt. Az első futamgyőzelméig (Kanada) sem kellett sokat várnia, igaz Monacóban már erkölcsi győztesként ünnepelte a brit sajtó. Eredményei olyan híres pilóták táborába emelték, mint Jackie Stewart, Jim Clark, Ayrton Senna, vagy éppen Michael Schumacher.
A mai mezőnyben rajta kívül vannak még olyan kaliberű pilóták, akik megérdemelnék, hogy ebbe a csoportba tartozzanak, de… nem egy igazi élcsapatnál kezdték meg F1-es pályafutásukat. Gondolok itt Fernando Alonsóra, Kimi Raikkönenre, vagy éppen Robert Kubicára. No meg itt van ez a Vettel gyerek is!

“Ígéretes újonc voltam”

Ha ránézünk a táblázatra, kitűnik, hogy vannak olyan pilóták, akik voltak olyan mázlisták, hogy egy igazi topcsapat pilótájaként vethették meg lábukat a száguldó cirkusz világában. DC Ayrton Senna halálát követően került a bajnok Williams-hez, Button pedig a feltámadó félben lévő BMW-Williams-ben kezdett, de egyikük sem győztes versenyzőként debütált. Coulthard védelmében el lehet ugyan azt mondani, hogy az 1994-es portugál futamon győzhetett volna, ha a kocsija és a csapat vezetése is úgy akarja.

Második szezon, győzelemmel

Vettel, Kubica, Kovalainen. Mind a hárman idén szerezték első futamgyőzelmüket, és nagyjábból mind a hárman egy időszakban debütáltak. Kubica a BMW-vel a két és feledik évére, Kovalainen Renault-os éve után a McLarennél érett be. Vettel pedig előbb a BMW-vel debütált pontszerzőként, most pedig a kiscsapat Torro Rosso volánja mögött csillog-villog. Közéjük tartozik Fernando Alonso is, aki a Minardis tanulóévét és a Renault-os teszt évét követően a második évében léphetett be a győztesek klubjába.

Késői győzelmek, de azok sorozatosak

Ebbe a táborba a Ferrari pilótái: Kimi Raikkönen, és Felipe Massa tartoznak. Kettejük pályafutása kísértetiesen hasonlít egymásra. Mindketten a Sauber pilótájaként debütáltak, gyors pontszerzéssel. Majd mindketten egy topcsapathoz kerültek (Kimi-McLaren, Felipe-Ferrari), ahol az első évükben még nem tudtak győzedelmeskedni. Kimi hamar DC fölé nőtt, Felipe ellenben MS árnyékában kellett, hogy bizonyítson. Sikerrel. Azóta mind a ketten potenciális futamgyőztes jelöltek. Ja, és Kimi az aktuális bajnok!

Későn érő győztesek

Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli és Rubens Barrichello a mai mezőny nagy öregjei. De nem csak ez a közös bennük! Mindhárman bőven a századik futamuk után voltak képesek a dobogó tetejére felállni. Ez persze betudható annak is, hogy sokáig nem kaptak a fenekük alá versenyképes autót. De az is fő ok lehet, hogy a Schumi korszakban szinte képtelenség volt újoncként győzni.

Majdnem győztesek

Nick Heidfeld és Mark Webber már megtapasztalhatta, hogy milyen a dobogón végezni. sőt, már a futamgyőzelemhez is közel álltak. Webbert tavaly Vettel torpedózta meg, Heidfeld pedig Robertnek kellett, hogy asszisztáljon az idei Kanadai Nagydíjon. Mindkettőjükben benne van a győzelem, már csak az a kérdés, hogy mikor mutatják meg nekünk a győztes énjüket.

Dobogó és más semmi

Nico Rosberg, Timo Glock, Nelsinho Piquet. Mindegyikük ott volt már a dobogón egy parádés versenyük után. Többet sajnos nem lehet mit mondani róluk. Talán majd jövőre jönnek az eredmények!

“Van már pontom!”

Sebastien Bourdais, Kazuki Nakajima és Adrian Sutil. Ők azok, akik már szereztek ponto(ka)t, de a gyenge autó miatt egyelőre többre nem volt lehetőségük. Azaz lett volna, de…
– Bourdais kocsija lerobban az Olasz Nagydíj felvezető köre előtt, holott a negyedik helyről rajtolva meg lett volna az esélye a dobogóra.
– Adrian Sutil szépen tör fel a Monacói Nagydíjon, mígnem Kimi fel nem ökleli. Pedig dobogós eredmény születhetett volna!

Nakajima még ennyire sem volt jó pozícióban. Egy-két pontot csipeget, majd pár pilótát felöklel (Kubica, Alonso)

7 hozzászólás

  1. Hello. A Satoru Nakajima az Kazuki akar lenni?

  2. Jé, tényleg! 😀
    Na ebből is látszik, hogy mióta nézem az F1-et!
    Csak aztán nehogy Ayrton-t mondjak erre a Bruno gyerekre!
    Na, javítom….
    😀
    -KeLta-

  3. Biztos, hiszen Satoru már mióta nem versenyez? És az idei mezőnyhöz köze sincs…
    Amúgy tényleg kíváncsi lettem volna tavaly Hamiltonra a Spyker, vagy a Super Aguri volánja mögött!

  4. Nem nehéz összekeverni a két Nakajimát; egyrészt apja fia, másrészt mindketten nagy kocsitörők 😀

  5. Na-na-na.

    Massa tudott az első Ferraris évében nyerni, kétszer is, Törökországban és Brazilíában.

  6. Ez igaz, de egy évet tesztelt a Scuderiának!

  7. Jah, úgy igen…bár tesztelés alatt, valljuk meg, kissé nehéz futamot nyerni:):)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: