Ki a jobb: Rosberg, Trulli, Webber?

A Formula-1 mai mezőnye lassan-lassan négy táborra szakad. Az első csoportban azok a pilóták szerepelnek, akik már több győzelmet bezsebeltek: Raikkönen, Alonso, Hamilton, Massa. A második traktusba azokat a pilótákat sorolnám, akik megszerezték életük első győzelmét, vagy már nagyon közel voltak hozzá: Button, Trulli, Heidfeld, Kubica, Kovalainen, Webber, Rosberg. A harmadikban a veterán, több győzelmet átélt Coulthard, Barrichello és Fisichella kap helyet. Mindenki más a futottak még kategórát gazdagítja. Mai cikkemben három olyan pilótát hasonlítok össze, akik közel hasonló teljesítményt szoktak nyújtani, a második hullámot képviselik, és iszonyatosan gyorsak az edzésen. Ja és a győzelmük jelen esetben felérne egy kis szenzációval, de nem mondom, h nem érdemelnék meg. Ki a jobb pilóta? Nico Rosberg, Jarno Trulli, vagy netalántán Mark Webber? Lássuk!

Mi van, ha képletesen nem vesszük figyelembe a Ferrari-t, McLaren-t, a BMW-t és a Renault-t az utóbbi bő két évben? Mit kapunk eredményül? Ki lenne a világbajnok? Három versenyző, csupa olyan versenyautóban, amelyek soha, vagy már nagyon réggen harcoltak a bajnoki címért. Ki a jobb?

A három pilótát a 2006-os, 2007-es és az eddigi 2008-as futamok alatt elért teljesítményük alapján pontozom (Rosberg 2006 óta gazdagítja a mezőnyt) az alábbiak szerint:

Az edzésen a Q3-ig jutott csak: -1 pont
Az edzésen a Q2-ig jutott: 0 pont
Az edzésen bejutott a Q3-ba: 1 pont
Az edzésen a legjobb négy közé verekedte be magát: 2 pont

A futamon pontot szerzett: +1 pont
A futamon dobogós helyezést ért el: +2 pont

A futamon vezette a mezőnyt: +1 pont
A futamon ő érte el a leggyorsabb kört: +1 pont

2006, Bahrain
Nico Rosberg (2 pont) edzés (Q2, 12.), futam (7.), leggyorsabb kör
Jarno Trulli (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (16.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 7.), futam (6.)


Nico bámulatosan debütál, megfutva a verseny leggyorsabb körét

Az edzéseken megszokhattuk, hogy Nico Rosberg  szenzációsat teljesít, azonban az első F1-es versenye mégsem a szombati produkciójáról marad híres. A futamon bátor manőverrel tört előre, megelőzve több versenyzőtársát is. Nem véletlen, hogy az ő neve szerepelt a futam végén a leggyorsabb kör felirat mellett. Csapattársa Webber is megérdemli a dícséretet, aki hozta a kötelezőt az ekkor még hibamentes Williams-szel. Trulli ezúttal árnyéka volt önmagának.

2006, Malajzia
Nico Rosberg (2 pont) edzés (Q1, 3.), futam (kiesett/motor)
Jarno Trulli (0 pont) edzés (Q2, 13.), futam (9.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 5.), futam (kiesett/hidraulika)
Nico most már az edzésen is keményen odatette magát, meg is lett az eredménye: a harmadik rajtrács. Webber is szépen teljesített, a maga ötödik rajthelyével, azonban mindkettejük versenyére rányomta bélyegét a Cosworth megbízhatatlansága. Trulli itt még téli álmot aludt.

2006, Ausztrália
Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (kiesett/baleset)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 9.), futam (kiesett/baleset)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 7.), futam (kiesett/váltó), vezette a versenyt 2 körön át
ezen a futamon csak Mark Webber nevét lehet kiemelni a hármasból, hiszen hazai közönség előtt vezetett is a versenyen. Azonban a remek versenyzést a váltó hibája semmissé tette pillanatok alatt.

2006, San Marino
Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 13.), futam (11.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 9.), futam (kiesett/kormányzás)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 10.), futam (6.)
Webber hatodik helye enyhe kárpótlás az elmúlt versenyek műszaki hibáiért. Rosberg kissé háttérbe került. Trulli még most sem rázta meg magát, illetve a Toyotáját.

2006, Európa
Nico Rosberg (1 pont) edzés (Q2, +10 rajthely), futam (7.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 7.), futam (9.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, +10 rajthely), futam (kiesett/erőátvitel)
Nico szenzációsat versenyzett, főleg, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy Rosberget 10 rajthellyel büntették, aki így a 20. helyről rajtolt. És ínnen lett végül hetedik. Bravo, Nico!

2006, Spanyolország

Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 13.), futam (11.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 7.), futam (10.)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 11.), futam (9.)
Semmi különös, egymás mögött zárják a versenyt. Újra pont nélkül.

2006, Monacó
Nico Rosberg (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (kiesett/kipufogó)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 6.), futam (17./hidraulika)
Mark Webber (3 pont) edzés (Q1, 2.), futam (kiesett/kipufogó), vezette a versenyt 1 körön át
Nico 6 futam után újra a Q1-ben, de még most sem tudja a javára fordítani mindezt. Csakúgy mint Trulli, aki már sorozatban ötödször indul az első 10 rajthely valamelyikéről, de még mindig pont nélkül áll a tabellán. Webber már a szabadedzéseken tudatta a közvéleménnyel, hogy vele is kell számolni az esélyesek között. Második rajthelye, több, mint fenomenális, de az újabb hidraulika-meghibásodás több, mint pech!

2006, Anglia
Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 12.), futam (9.)
Jarno Trulli (-1 pont) edzés (Q3, motor), futam (11.)
Mark Webber (-1 pont) edzés (Q3, 17.), futam (kiesett/baleset)
Felejthető verseny mindhármójuk számára.

2006, Kanada
Nico Rosberg (1 pont) edzés (Q1, 6.), futam (kiesett/baleset)
Jarno Trulli (3 pont) edzés (Q1, 4.), futam (6.)
Mark Webber (-1 pont) edzés (Q3, 16.), futam (12.)


Trulli végre hozza a formáját, és behozza a Toyotát a rajtrács második sorába

Ez a futam hármojuk közül leginkább Trulliról szólt, aki a negyedik rajthelyével, és a három pontjával hozta a maximumot.

2006, USA
Nico Rosberg (-1 pont) edzés (Q3, 19.), futam (9.)
Jarno Trulli (0 pont) edzés (Q3, 20.), futam (4.)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 12.), futam (kiesett/baleset)
Amit Nico produkált a Nürburgringen, azt vitte véghez Trulli Indianapolisban. 20 rajthelyről pontszerző lett. Ráadásul nem sokkal maradt el a dobogós helyezéstől! Jarno csak nem magához tért?

2006, Franciaország
Nico Rosberg (1 pont) edzés (Q1, +10 rajthely), futam (14.)
Jarno Trulli (3 pont) edzés (Q1, 4.), futam (kiesett/fék), vezette a versenyt 2 körön át
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 10.), futam (kiesett/kerék)
Trulli tovább brillíroz edzésen és futamon is egyaránt, azonban a fék szabotálja a futamát. A Williams-ek ezúttal háttérből figyelik a Toyota feltámadását.

2006, Németország
Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (kiesett/baleset)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q2, +10 rajthely), futam (7.)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 11.), futam (kiesett/motor)
Jarno két pont és más semmi.

2006, Magyarország
Nico Rosberg (-1 pont) edzés (Q3, 18.), futam (kiesett/elektronika)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (12.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 5.), futam (kiesett/kicsúszás)
Webber újra bebizonyítja, hogy az alacsony leszórítóerőt követelő pályákon ő és a Williams-Cosworth verhetetlen. Egy parádés edzés után azonban egy felejethető versenyt tudhat maga mögött. Nico még a Q2-be sem fért be! Ejnye!

2006, Törökország
Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (kiesett/hűtővíz)
Jarno Trulli (0 pont) edzés (Q2, 12.), futam (9.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 9.), futam (10.)

2006, Olaszország

Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 12.), futam (kiesett/féltengely)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q2, 11.), futam (7.)
Mark Webber (-1 pont) edzés (Q3, 19.), futam (10.)
Webber motivációt veszítve még a Q2-be sem hozta a Cosworth-t!

2006, Kína
Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 15.), futam (11.)
Jarno Trulli (-1 pont) edzés (Q3, 17.), futam (kiesett/pneumatika)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q2, 14.), futam (8.)
Webber egy pontja menti meg hármojuk becsületét.

2006, Japán
Nico Rosberg (1 pont) edzés (Q1, 10.), futam (10.)
Jarno Trulli (3 pont) edzés (Q1, 4.), futam (6.)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (kiesett/kicsúszás)
Az új fejlesztésekkel felszerelt Toyota látványosat fejlődött, aminek köszönhetően Trulli az edzésen a második rajtsorba verekedte be magát, a versenyen pedig három pontot is bezsebelt.

2006, Brazília
Nico Rosberg (0 pont) edzés (Q2, 13.), futam (kiesett/baleset)
Jarno Trulli (2 pont) edzés (Q1, 3.), futam (kiesett/felfüggesztés)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 11.), futam (kiesett/baleset)
Trulli edzésen ezúttal harmadik! A versenyének azonban lőttek.

2006 Összesen
Nico Rosberg (7 pont)
Jarno Trulli (17 pont)
Mark Webber (11 pont)
Jarno a Toyota év közi fejlesztésének köszönheto előnyét. Ha úgy vesszük a hármasból az élre lépve visszahozta a kissé megkopott renoméját. A Cosworth és a Williams az alacsony költségvetés miatt ezeket a műveleteket nem tudta véghez vinni. Az amúgy is gyatra megbízhatósággal rendelkező Cosworth erőforrásokat nem volt lehetőségük meggyógyítani év végére. A gyorsaságukkal azonban nem volt gond. A lessabb pályákon (Hungaroring, Monaco) Webber bizonyított, míg a fékeket erősen igénybevevő pályákon (Kanada, Bahrain, Malajzia) Nico remekelt. Rosbergre nézve enyhítő körülmény, hogy újoncként vágott neki az évadnak, ehhez képest csodásan teljesített. Ha úgy vesszük megtanulta a leckét.

2007, Ausztrália
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q2, 12.), futam (7.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (9.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 7.), futam (13.)
Nico Williams-e új a Cosworthról a Toyotára váltott. Webber átigazolt a Red Bullhoz Coulthard mellé. Trulli maradt a Toyotánál. Az edzésen Jarno és Webbo teljesített jobban, de a versenyen már Nico került helyzeti fölénybe.

2007, Malajzia
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q1, 6.), futam (kiesett/hűtővíz)
Jarno Trulli (2 pont) edzés (Q1, 8.), futam (7.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 10.), futam (10.)
Mindhárman bejutottak a Q1-be, de csak Trulli tudta ezt egyedül pontokra váltani. Jarno próbál elhúzni a többiektől?

2007, Bahrain
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q1, 10.), futam (10.)
Jarno Trulli (2 pont) edzés (Q1, 9.), futam (7.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (kiesett/sebességváltó)
Ugyanaz mint Malajziában. Trulli és a Toyota kezd meglépni!

2007, Spanyolország
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q2, 11.), futam (6.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 6.), futam (kiesett/üzemanyagnyomás)
Mark Webber (-1 pont) edzés (Q3, 19.), futam (kiesett/hidraulika)
Az edzésen Trulli ott folytatta, ahol Sakhirban abba hagyta. De vasárnap mégsem ő, hanem Nico – a Toyotát megmentve – örülhetett a pontoknak.

2007, Monacó
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q1, 5), futam 12.)
Jarno Trulli (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (15.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 6.), futam (kiesett/sebességváltó)
Szombaton Rosberg és Webber újra bizonyítja, hogy a hercegségi pályán favoritok, azonban a vasárnap mindkettőjük számára felejthető. Trulli kissé háttérbe szorult.

2007, Kanada
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q1, 7.), futam (10.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 10.), futam (kiesett/baleset)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 6.), futam (9.)
Minhárman a Q1-ben, de a végén pont nélkül.

2007, USA
Nico Rosberg (0 pont)
edzés (Q2, 14.), futam (16.)
Jarno Trulli (2 pont) edzés (Q1, 8.), futam (6.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 9.), futam (7.)
Rosberg nem jutott be a Q1-be, így nem is szerzett pontot, nem mint Jarno és Webbo…

2007, Franciaország
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q1, 9.), futam (9.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (kiesett/baleset)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (12.)

2007, Anglia
Nico Rosberg (-1 pont)
edzés (Q3, 17.), futam (12.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 10.), futam (kiesett/balansz)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 11.), futam (kiesett/hidraulika)

2007, Európa
Nico Rosberg (0 pont)
edzés (Q2, 11.), futam (kiesett/kicsúszás)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (13.)
Mark Webber (3 pont) edzés (Q1, 6.), futam (3.)


Webbo újra a dobogón, ezúttal a Red Bull színeiben

Webber az erős edzéseredményét kamatoztatni tudta a versenyen is, aminek köszönhetően végre felállhatott a dobogóra. Bravo Mark!

2007, Magyarország
Nico Rosberg (3 pont)
edzés (Q1, 4.), futam (7.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 9.), futam (10.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 10.), futam (9.)


Nico bebizonyítja, hogy a lassabb pályákon vele is számolni kell

Én igazából Webbert vártam a legjobbak közé, de helyette most ezúttal Nico lépett elő Hungaroring-menőnek!

2007, Törökország
Nico Rosberg (2 pont)
edzés (Q1, 8.), futam (7.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 9.), futam (16.)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 12.), futam (kiesett/hidraulika)
Nico újra pontszerző…

2007, Olaszország
Nico Rosberg (2 pont)
edzés (Q1, 8.), futam (6.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 9.), futam (11.)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 11.), futam (9.)
…ezúttal immár sorozatban harmadszor…

2007, Belgium
Nico Rosberg (2 pont)
edzés (Q1, 5.), futam (6.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (11.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 7.), futam (7.)
… és negyedszer! Nico kezd elhúzni a többiektől. Webber még csak-csak kezd mnagához térni, de Jarno kezdeti lendülete kezd alábbhagyni.

2007, Japán
Nico Rosberg (0 pont)
edzés (Q2, 16.), futam (kiesett/elektronika)
Jarno Trulli (0 pont) edzés (Q2, 13.), futam (13.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 7.), futam (kiesett/baleset), vezette a versenyt 5 körön keresztül
A híres-nevezetes Vettel-Webber ütközés győzelmi esélyeitől fosztja meg az ausztrált, aki mellesleg gyomorbántalmakkal állt rajthoz. Webber 5 körön még vezette is a mezőnyt!

2007, Kína
Nico Rosberg (0 pont)
edzés (Q2, 15.), futam (16.)
Jarno Trulli (0 pont) edzés (Q2, 12.), futam (13.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 7.), futam (10.)

2007, Brazília
Nico Rosberg (2 pont)
edzés (Q1, 10.), futam (4.)
Jarno Trulli (2 pont) edzés (Q1, 8.), futam (8.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q1, 5.), futam (kiesett/sebességváltó)
Mark az edzésen hozza a kötelezőt, míg Trulli és Nico a futamon tette oda magát.

2007 Összesen
Nico Rosberg (17 pont)
Jarno Trulli (18 pont)
Mark Webber (16 pont)
Ez az évad hármójuk szempontjából eléggé kiegyenlített volt. Nico-t azért illeti meg a dícséret, mert a második évét futva behozta a két idősebb versenyzőt. Webberre azt hiszem kijelenthető, hogy tökéletesen aklimatizálódott az új Red Bullos környezethez. Trulli pedig felszínen tartotta a Toyotában rejlő kiaknázatlan potenciálokat. A 2008-as évadnak úgy nézhetnek elébe, hogy szointe biztosra vehető, hogy közülük valaki biztosan nagyot robbant…

2008, Ausztrália
Nico Rosberg (3 pont)
edzés (Q1, 7.), futam (3.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 6.), futam (kiesett/akkumlátor)
Mark Webber (0 pont) edzés (Q2, 14.), futam (kiesett/baleset)


Nico életében először a dobogón, ennél jobb kezdést…

Úgy látszik Niconak és az új Williams-nek jött össze jobban a téli felkészülés. Rosberg máris egy dobogós helyezéssel nyitott. Nem rossz! Jarno a tőle megszokott módon hozta a Q1-et. Webber azonban árnyáka volt 2007-es önmagának.

2008, Malajzia
Nico Rosberg (0 pont)
edzés (Q2, 16.), futam (14.)
Jarno Trulli (3 pont) edzés (Q1, 3.), futam (4.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 6.), futam (7.)
Jarno és Webbo behozta Nico kezdeti előnyét. Rosberg második futamos erőforrásokkal kissé visszaesett…

2008, Bahrain
Nico Rosberg (2 pont)
edzés (Q1, 7.), futam (8.)
Jarno Trulli (2 pont) edzés (Q1, 7.), futam (6.)
Mark Webber (1 pont) edzés (Q2, 11.), futam (7.)
Mindhárman pontszerzők, ez mindent elmond a három pilóta elszántságáról és formájáról!

2008, Spanyolország
Nico Rosberg (0 pont)
edzés (Q2, 15.), futam (kiesett/motor)
Jarno Trulli (2 pont) edzés (Q1, 8.), futam (8.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 7.), futam (5.)
Trulli ismét egy Q1-es eredménnyel és egy pontszerző hellyel gazdagodik, csakúgy mint Mark Webber. Niconak a régimotoros verseny úgy látszik nem igazán jönnek be.

2008, Törökország
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q2, 11.), futam (8.)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (10.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 6.), futam (7.)
Webber a Red Bull-lal sorozatban már a negyedik futamán pontszerző. Niconak eddig a páratlan számú futamok jöttek be igazán. Jarno pedig mind az 5 futamon hozta a Q1-et. Méghogy eldőlni látszik a dolog…

2008, Monaco
Nico Rosberg (1 pont)
edzés (Q1, 6.), futam (kiesett/kicsúszás)
Jarno Trulli (1 pont) edzés (Q1, 8.), futam (13.)
Mark Webber (2 pont) edzés (Q1, 9.), futam (4.)
A csütörtöki és a szombati edzésnapok Rosberg fölényt sejtettek, de a vasárnapi esőzés mindezt felborította. Trulli csak bukdácsolt, Nico falnak csapódot, Webbo pedig hozta a szenzációs negyedik helyet. Persze ehhez kellett Kimster Sutil féle megtorpedózása is. Összeségében Webbernek volt szerencséje a trióból. Ráadásul az ausztrál, az idénnyitó hazai futama kivételével minden futamon pontot szerzett, sorozatban ötödször.

2008 Összesen
Nico Rosberg (7 pont)
Jarno Trulli (10 pont)
Mark Webber (9 pont)

A három év összesen
Nico Rosberg (31 pont)
Jarno Trulli (45 pont)
Mark Webber (36 pont)
Nico Rosbergnek a kezdeti rutintalanságát idén kompenzálni kell dobogós helyezésekkel, ha a trió legjobb versenyzőjévé szeretne vállnia. Webber szorgalmasan gyűjtögeti a nagyok által elhullajtott pontokat, míg Trulli az edzésen hozza a kötelező gyors köröket. Ezek után mber legyen a talpán, aki eldőnti, hogy ki a jobb közülük. Amiben Jarno mindenképpen kitűnik az az, hogy a 40 futam során 28-szor a Q1-be verekedte magát szemben Nico 17 és Webbo 23 Q1-ével.

Azt tanácsolom, hogy ezekután egészen más szemszögből nézzétek a versenyeket, és közben gondoljak arra is, hogy az élmenőkön kívül ádáz küzdelem folyik a tehetségesebbnél tehetséges pilóták között is. Amit jelen esetben ez a trió is képvisel.

Egy hozzászólás

  1. Én Nico Rosberget imádom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vélemény, hozzászólás?

