Megoldás a Safety Car szabályra

A versenyzők érdekeit képviselő GPDA tárgyalásokat kezdeményez a Formula-1 versenyigazgatójával Charlie Whiting-gal a Safety Car szabályok esetleges módosításáról. Mark Webber, a szervezet társelnöke elárulta, hogy a Spanyol Nagydíj hétvégéjén ülnek össze a rendelkezés kitárgyalására.


Safety Car: valakinek az előnyére van, valakit hátrányosan érint

Mint ismeretes: 2007-es évad óta a biztonsági autó beküldése esetén tilos tankolni mindaddig, amíg a mezőny fel nem sorakozott mögötte. Aki éppen benzinhiánnyal küszködik ezekben a körökben és mindenképpen tankolnia kell, az akaratlanul is szabályszegésére kényszerül, áthajtásos büntetést kap. De a tankolási tilalom mások versenystratégiáját is tönkvághatja. Emlékezzünk csak Heikki  Kovalainen nagyszerű versenyzésére az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Biztos dobogós helyezést ért volna el, ha nincs a Safety Car-os időszak. Mindemellett veszélyesnek tartják a versenyzők azt, hogy a boxutca lezárásakor és megnyitásakor hirtelen kell döntést hozniuk. Erre pedig Kimi Raikkönen este a mérvadó példa, mikor is már a boxba hajtva kellett visszatérnie a pályára. Mi lehet a megoldás? Az én felvetésemet olvashatjátok a mai postomban.

A kiüresedő benzintank problémáját nehézkesen lehet kiküszöbölni, hiszen a balesetek váratlanul érik a versenyigigazgatóságot és a versenyzőket is egyaránt, így előre belekombinálni a versenystratégiába a biztonsági autós szakaszt eléggé lehetetlen küldetésnek tűnik. Ha éppen Maylander mögötti körözgetés alatt fogy ki a nafta, az az adott pilótát hátrányosan érinti. Ami igazságtalanságot szül.
Megoldás: a safety caros körözgetés ne a célegyenesben, hanem a boxutcában történjen, így a benzinhiánnyal szenvedő versenyzők tankolhatnának.
Hátránya: zsúfolt boxutca, ami koccanáshoz vezethet.

No de itt van még a Kovalainen féle probléma. A csapatnak az ilyen biztonsági autós szakaszban döntenie kell arról, hogy melyik pilótáját hívja ki elsőként a boxba. Aki kint marad, megintcsak hátrányt szenved. Kettős kiállást pedig nem igazán vállalnak be a csapatok. Bár a Ferrari sokszor meglépte ezt a Schumi-Barrichello érában.
Megoldás: két szervíz-team egy csapaton belül, így akár a csapat mindkét pilótája egyszerre ki tudna állni tankolásra, illetve kerékcserére.
Hátránya: plusz költség a több szervízes alkalmazása. Különösen a mai költésgcsökkentésre irányuló intézkedések közepette.

Reklámok

2 hozzászólás

  1. Hát igen…nincs igazságos megoldás…de szerintem ez még relative jó, ami most van…tökéletesebbet nehéz lenne, mert minden előny mellett hátrány is lenne.

  2. […] 2007 elején bevezetett szabályt számtalan bírálat érte az elmúlt két évben. Ha ugyanis egy versenyző éppen kifogyott a […]

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: