Kígyót melengetni kebleden

A Formula-1-ben egy csapat, illetve egy versenyző számára a legfontosabb, hogy biztonságban érezhesse magát. Ügyelni kell arra, hogy a kitűzőtt célhoz vezető úton még csak egy pici oldalratekintés se zavarhassa meg a fejlődésben. A mai F1-es pilóták közül talán Jarno Trulli testesíti meg a “biztos környezet” filozófiájának létezését. Emlékezzünk csak vissza, amikor a Renault-nál versenyzett 2004-ben. Simán maga mögé utasította Alonsot, mert érezte a háta mögött a csapat támogatását. Aztán az évad közepén ezt a támogatást Flavio valahogy Alonso felé összpontosította úgy, hogy mindazt Jarno-tól megvonta. Nem csoda, hogy Trulli a sorozatos pontszerzések (sőt Monacói győzelme) után 5 futamon pontot sem tudott szerezni. Hirtelen gyengébb pilóta lett Jarno? Ugyan! Csupán csak ennyit számít az egység, és a támogatás. Ami az utóbbi napokban többé-kevésbbé hiányzik a Renault házatájáról. Miért? Ime!

080325fb_250_n.jpg
Flavio és Fernando útjai vajon már most keresztezik egymást?

Az évad eleji találgatások és erőfelmérések arról szóltak, hogy a Renault Alonsoval behozhatja a maga 1 másodperces lemaradását. A spanyolban ugyanis megvan ez a képesség, a Renault-ban pedig megvan az ehhez szükséges kapacitás. Mivel Fernando jóval csak a tesztidőszak közepén kezdte el tesztelni az új francia gépet, ezért várható volt, hogy egyik napról a másikra nem várhattunk tőle csodát. De elszántságot és a cél érdekében elkötelezettséget igen. Mint ahogy Michale Schumacher 1996-ban tette mindazt a Ferrarival. Sokunkban felmerült az a gondolat, hogy majd most megmutathatja Alonso, hogy a tavalyi éve mind mentálisan, mind eredményorientáltan is csak egy félresiklás volt.

A Renault-nál nem hiába fizettek milliókat a spanyolnak, és nyilvánvalóan az újabb sikerekhez vezető útnak az alapjait öntudatosan és – nem utolsó sorban – rutinosan lefektették. Mert hiszen nem felejtettek el versenygépet tervezni és építeni két bajnoki cím után. Ezt nyilvánvalóan Fernando is tudta a szerződéskötéskor, és vélhetően nem csupán csak el akart tingli-tanglizni egy évet régiúj csapatánál.

Azonban két futamot követően egyre-másra jelentek meg nem várt események, melyek között a sajtó pillanatok alatt képes összefüggéseket kreálni. Még ha nincs is valóságalapja.
1. Felipe Massa 0 ponttal kezdte az évet a Ferrarinál, amit annyit tesz: ha nem győzi le Kimit a következő futamon, akkor a bajnoki esélyeinek és az eddig nem létező első számú pilótai státuszának egykönnyen búcsút inthet. Ráadásul a brazil “mentális mentora”, Michael Schumacher is őt hibáztatta mind az ausztráliai, mind pedig a malajziai bakijaiért. Mint tudjuk, Michael az isten! Az istenek pedig nem szoktak tévedni, ugye Felipe?
2. A Renault-val versenyző Alonso mindkét versenyen pontszerző lett, ezzel is azt bizonyítva, hogy képes a spanyol kihozni a maximumot a kocsijából és a megbízhatóságával sincs probléma. Pedig egy “középmezőnybeli” autóval versenyez.

Az F1-es világsajtó szerint ha ezt a két paramétert összeadjuk, akkor azt kapjuk, hogy Alonso a Ferrarival nagyon komoly bajnoki harcot vívhatna Lewissal és Kimsterrel. És hogyan is lehet eltékozolni egy ilyen potenciális Ferrarit Massára, mikor itt lenne a spanyol is?

A sok egyéb bökkenő  mellett (Kimi és Fernando nem alkotna egy ideális csapategységet, véresebb csatákat láthatnánk Kimster és Fernando között, mind tavaly a McLaren pilótáktól) van itt egy nagyobb probléma: Fernando jelenlegi szerződése a Renault-val. Az esetleges gyenge szereplés esetén életbe lépő zárófejezet. Aminek Fernando ha hangot nem is ad, de a sajtón keresztül meglebegteti, hogy “Ejnye-bejnye Renault, ha nem vagy gyors, isten véled!”.

Márpedig Fernando ahelyett, hogy csirájában elvetné az ilyesfajta spekulációkat, és kiemelné a elkötelezettségének fontosságát, és hogy Schumi szintű magaslatokban akarja tökélyre fejleszteni a Renault-ot. De nem! Ehelyett így nyilatkozott az esetleges Ferrari féle közeledésről: “Korai még átigazolásokról és pletykákról beszélni, de Massának két rossz versenye is volt, amelyeken hibázott, és ez spekulációt indított (Sebastian) Vettelről és rólam. Ez teljesen logikus, de mint mondtam, még túl korai.” 

Még, Fernando? Még korai? Nem, ez már késő! Nem szabadna megengedned semmiféle spekulációt, ahhoz, hogy újra bajnok légy! Schumachertől sosem hallottunk volna ilyen nyilatkozatokat 1996-ban. Vagy te nem is vagy olyan klasszis szintű pilóta, mint Michael?

Egy biztos, Flaviónak most nagyon kordában kell tartania Fernando sajtón keresztül előtérbe kerülő kicsapongásait. Ráadásul egyszer már cserbenhagyta a spanyol. És mint tudjuk, aki egyszer megteszi, az…

Advertisements

4 hozzászólás

  1. Nagy bölcsesség, amit ide írtál, nagyon tetszik.

    Szerintem Felipe helye elég biztos, nem hülyék, hogy odavigyék Alonsot, tényleg nem ideális pár…meghát kell egy másodpilóta is, és erre, ahogy Barichello és Irvine jó volt, Felipe is jó lesz, ha ő tűri ezt…

    Alonso inkább menni akarna szerintem egy jobb kocsiba…a munka kicsit büdös:):)…de nem lesz könnyű a Ferrarival…hisz a Schumacher által erőteljesen támogatott Vettelnek jobbak az esélyei. És mi lesz, 2009-ben, amikor Rosberg szabadul a Wiliamstől…vagy ő is Schumacheri vágyakat szeretne kergetni??? Nagyon kíváncsi leszek másfél év múlva Nicora…

  2. “Ráadásul a brazil “mentális mentora”, Michael Schumacher is őt hibáztatta mind az ausztráliai, mind pedig a malajziai bakijaiért. Mint tudjuk, Michael az isten! Az istenek pedig nem szoktak tévedni, ugye Felipe?”

    Ennél pofátlanabb megjegyzést még nemigen hallottam…de a pofátlanságot tt jó értelemben vedd:):)…és egyébként az igazság ebben is meg van fogalmazva:):)

  3. Én, mint Ferrari szurkoló, nem szívesen látnám a spanyolt vörösben… Ennek ellenére sajnos megvan rá az esély, mert Jean Todt eltávolítása is szerintem ezt a célt szolgálta. Szerintem a Ferrari jobban járna Vettellel vagy Rosberggel, de vannak ott nálam sokkal okosabb emberek is, akik tudják, hogy mi kell a csapatnak:) Ja, és majd elfelejtettem: már a Ferrarit is cserbenhagyta egyszer Fernando, mert mielőtt a Rönóhoz igazolt volna, már a Ferrari szerződést ajánlott neki, és csak alá kellett volna írnia… És ha már egyszert kiszúrt a csapattal, megteheti at mégegyszer…
    Egyébként a cikk nagyon teccett:)

  4. Ha a Ferrarinak van egy csöpp esze, nem kockáztatja meg a Raikönnen-Alonso párost…bár sztem úgy járna, mint Montoya:):)…én nem vagyok Ferrari-drukker, de sztem nagy baklövés lenne a Ferrarinak őt igazolni…őt Briatore kényeztesse csak halálra:):)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: