Ki a fene az a Nico Hülkenberg?

Ki ne emlékezne arra, mikor azt mondogattuk magunkban, hogy végre eljött a generációváltás ideje a Formula-1-ben, és végre csak az emlékeimben létezik majd az unalmas Schumacher-éra. Felbukkantak a fiatal tehetségek, akik megmozgatták az egész F1-es társadalom fantáziáját és lelkesedését a változatosság iránt. Először is ott volt Button az új BMW motoros Williams-ekben, majd jött Kimi a semmiből, Fernando a Renault-os tesztpilótai állásból és Webber az ötödik kontinensről. Ők voltak azok négyen, akik forradalmian megváltoztatták a száguldó cirkusz megítélését. De hol vannak már ezek az évek? Lassan-lassan ők lesznek a kiöregedő félben lévő pilóták (na jó azért van egy-két DC, Rubens, Fisico matuzsálem is), hiszen éppen most áraszt el minket a legújabb tehetség-hullám. Hamilton, Vettel, Kovalainen és Nico Rosberg felbukkanása legalábbis mindenképpen ezt sejteti. Illetve még ott van az a nem éppen elhanyagolható tény, hogy Lewis kivételével szinte mind egy korábban bevetett tesztpilótai státuszon keresztül furakodtak be a menők közé. És ugyanezt teszi idén jópár fiatal tehetséges pilóta. Közülük elsőként Nico Hülkenberget mutatom be.

16351xhu_hul_resize.jpg
Schumi elismerően nyilatkozott Nico-ról az A1-es versenysorozat megnyerése után

Az alig 20 esztendős német pilóta Nicolas Hülkenberg néven látta meg a napvilágot Emmerichben, 1987 augusztus 1-én. Abban az évben, mikor Schumi megtorpedózta (ez jó 🙂 megtorpedózta!!!) Villeneuve Williams-ét Jerezben, akkor debütált Hülkenberg a gokart kategóriában. Még nem is volt 10 éves! 2002-ben már junior gokart bajnok volt Németországban, majd rá egy évre a Német Kart Bajnoki címet is megnyerte. Nem csoda, hogy páran felfigyeltek a kiskölökre, hiszen 2005-ben már a Formula-BMW géposztályában nyüstölte Josef Kaufmann versenygépeit. Lehengerlően teljesített, hiszen a 20 versenyből álló sorozatban 9 győzelmet, 8 pole pozíciót gyűjtött össze, és ezzel meg is nyerte a bajnokságot. Több se kellett a csapatvezetésnek ahhoz, hogy feljebb léptessék Nico-t a Német F3-asokhoz. A 18 versenyes sorozatban 3-szor győzött és egyszer edzéselsőséget is szerzett. Összetettben pedig az ötödik helyig jutott. Ne lepődjünk meg! Ez nem formahanyatlás, hiszen az ugyanebben a szezonban rajtoló A1GP versenyein is részt vett a Team Germany színeiben, ahol a 10 futamból 9-et megnyert. Ezzel a 2006/2007-es szezonban meg is nyerték a bajnokságot.

 300680789_73db61ee82_o.jpg
10 futamból 9 győzelem önmagáért beszél!

2007-ben bölcsen döntött a menedzsmentje, mikor nem hagyták elkallódni a nemzetek csatájáról elhíresült géposztályban, és benevezték a F3 Euroseries-be. Annak az ASM csapatnak a színeiben indult 20 versenyen, amely gárda keze közül került ki a 2005-ös bajnok is: Lewis Hamilton. Ezen húsz futam közül 4-et megnyert úgy, hogy közben kétszer indult az első helyről. Összetettben a harmadik lett Grosjean és Buemi mögött. Az első győzelmét úgy szerezte a Norisringen, hogy a 18. helyről rajtolt. Ugyanebben az évben megnyerte a bajnokságba nem számító Ultimate Masters of F3 futamot Zolderben, ahol Grosjean-it is maga mögé utasította.

Talán nem meglepő, hogy Hülkenberget jelenleg Willi Weber menedzseli, aki a Schumacher testvérekre is már jó korán felfigyelt. És talán még az sem meglepő, hogy Weber áradozik róla és az egyik legutóbbi nyilatkozata szerint Nico felkészült az F1-es debütálásra. Több szempontból is az fiatalkori Michael-t látja benne.

huelkenberg-willi-weber.jpg
Willi Webernek jó szimata van a tehetségek felkutatásában

Először 2007 december 4-én ült F1-es autóban, méghozzá a Williams 2007-es konstrukciójával. Az első tesztre Jerezben került sor, ahol 28 kört teljesített Toyota motorral felszerelt versenyautóval. A nagyágyúkat is felsórakoztató 20 fős mezőny 15. helyét csípte el úgy, hogy a többiek lényegesen több km teljesítettek. Csupán 2,5 másodpercel maradt el Heidfeld 1:19-es csúcsidejétől. Ráadásul a szintén Williamsnek tesztelő Kazuki Nakajimát is maga mögé utasította. Elmondhatjuk, hogy parádésra sikerült a bemutatkozás. A rá következő napon ráadásul még fél másodpercet is tudott javítani köridején. Nico végülis december 14-én hivatalosan is a Williams tesztpilótája lett. Így nyilatkozott az első tesztjéről és a szerződtetéséről: “Amikor az FW29-el a pályára hajtottam, az minden előzetes várakozásomnak megfelelt, sőt, túl is szárnyalta azokat. Szóval az a tény, hogy elég jól teljesítettem ahhoz, hogy kinevezzenek a csapat hivatalos tesztpilótájának, egyszerűen lenyűgöző. Idén korábban van karácsony”.

 1744_img_9497_n2.jpg
Nico első F1-es tesztjére a Williams-nél került sor

 Sam Michael a Williams technikai igazgatója is elismerően nyilatkozott új kiszemeltjéről: “Nico a kétnapos jerezi teszt során megfelelt azoknak a szigorú kívánalmaknak, amelyeket a pilótáink elé állítunk. Tehetségét már az alsóbb osztályokban is bizonyította, de fontos volt számunka, hogy meggyőződjünk arról, képes a Forma-1-ben is helyt állni. Most megbizonyosodtunk róla, hogy Nico rátermett versenyző”.

Ezt követően már természetes volt, hogy ott találtuk a januári tesztek alatt is a tabellákon. Január 21-én Valenciában csak ő körözött Reanult-hoz visszatérő Alonso mellett. És csak 1,5 másodpercre maradt le a kétszeres bajnoktól, úgy hogy csak 20 kört teljesített, illetve azzal a FW30-assal száguldott, melyet addig soha senki nem járatott még be. A januári tesztek során is meggyőző formát mutatott, és nem lennék meglepve, ha másfél éven belül ott találjuk majd az F1-es mezőnyben verseny szinten is.

Összefoglalásul elmondhatjuk, hogy a Schumacherek, Frentzen és a kiöregedőfélben lévő Heidfeld után itt van az új német generáció. Gondoljunk csak Nico Rosbergre, Sutil-ra, Vettel-re. És talán még Glock-ot is ide lehet sorolni. Véleményem szerint Hülkenberg lesz a követlező, aki ezt a sort a közeljövőben folytatni fogja.

Advertisements

4 hozzászólás

  1. Tehetséges, biztosn, bár nem láttam még vezetni…nics meg egy köre vhol felvéve?

    Érdekes az új Williams színe…előző világosabb volt…

    De egy kicsit félek valamitől…sok az új tehetség, de a hely az F1-be már nagyon kevés…lehet, hogy a fiatalok annyir utat törek maguknak, hogy itt is elindul egy olyan tendencia, hogy 29-30 évesen valaki már kiörgedik…annak meg ugye nem lenne pozitív következménye.

  2. Ime: http://www.youtube.com/watch?v=eHibmnufcgI
    Igaz a bejátszás eleje Fernandora van kiélezve.

  3. Jó cikk volt. Szimpatikus Nico, és akkor még nem is beszéltünk Grosejanról, vagy akár Marco Andettiről, Luca Filippiről és Javier Villáról.

  4. Köszi!
    De akkor már ne hagyjuk ki Marco Asmert sem, aki tavaly a Brit Formula-3-ban lealázta azt a mezőnyt, amely a két Mansell fivért is felvonulttata.
    🙂 Róla is majd cikkezek egyet…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: