Helycserés átigazolások

Alonso Renault-os visszatérése szinte egyértelművé tette, hogy Kovalainen a McLaren-hez fog szerződni. Mint ismeretes, korábban Rosberg és Sutil neve is felmerült Hamilton lehetséges csapattársaként, de mind a két német pilóta hosszabbított jelenlegi munkaadójával. Így nem maradt más épeszű és logikus lépése a McLarennnek, mint az, hogy Alonso helyére beültesse éppen azt a Heikkit, aki Alonso szerződtetése miatt küldtek el a francia gárdától. De most aztán az a furcsa helyzet állt elő, hogy a még pár hete egymással perben álló Renault és McLaren pilótát cserélt. Kérdés az, hogy Alonso és Kovalainen milyen információkat visz még magával az új csapatához. Ember legyen a talpán, aki ezt megmondja. Mindemellett nehogy azt higyjük, hogy nem volt még ilyen a Formula-1 történetében. Ezeket a helycserés átigazolásokat gyűjtöttem össze legújabb cikkemben.

1505_070930fer_6_n2.jpg
Vajon szerepel másodpilótára utaló bejegyzés Kovalainen McLarenes szerződésében?

1990, Prost-Berger

prostberger.jpg
Prost és Berger helycseréjével egyértelműen a francia jött ki jobban.

Berger három évet töltött a Ferrarinál, míg Prost a hatodik McLarenes évén volt túl 1989-ben. A francia világbajnoknak Ayrtonnal való kapcsolata olyannyira elmérgesedett, hogy Alain otthagyta a wokingi gárdát, és átigazolt a Scuderiához új kihívások reményében. Az olasz istáló így kénytelen volt megválni Gerhard Bergertől, akinek viszont kapóra jött Prost McLarenes távozása. Ugyanis Berger kiváló másodpilótai állást kapott Ron Denniséktől, mellesleg az osztrák szoros baráti kapcsolatban állt Ayrtonnal is. Így nem volt kérdéses Berger McLarenes jövője.
Ez a helycsere leginkább Alainnek kedvezett, hiszen míg ő 1990-ben az utolsó futamon a bajnoki címért állt harcban, addig Bergernek meg kellett elégednie másodhegedűsi szerep mellett a bajnoki tabella negyedik helyével. 1991-ben viszont már maga mögé tudta utasítani az akkor még csak háromszoros világbajnokot.

1996, Michael Schumacher-Berger, Alesi

alesischumi.jpg
1996-ban ez a helyzet akár fordítva is előfordulhatott volna.

Michael Schumacher miután megnyert két világbajnoki címet a Benettonnal, átigazolt a Ferrarihoz új kihívások elé nézve. A Ferrari ekkor ment át a struktúrális átalakításon, és  váltak meg tapasztalt pilótáiktól: Bergertől és Alesitől. Ők ketten három éven át voltak csapattársak a Ferrarinál, és ez a csapattársi kapcsolat a Benettonnál még két éven át folytatódott, hiszen Flavio Briatore kettejüket igazolta le Michael helyére, abban a reményben, hogy az ő rutinjuk képes lesz pótolni a német világbajnok hiányát. Azonban ez a remény már az első futamok során szertefoszlott, miután megtapasztalták a Williams dominanciáját. Ráadásul még Michael is legyőzte őket, aki maximálisan jó döntést hozott akkor, mikor a Scuderiát választotta.

1999, Frentzen-Ralf Schumacher

frentzenralf.jpg
Egy évvel korábban Ralf és Frentzen éppen a másikuk overálját viselte.

Heinz-Harald-ot Damon Hill helyére szerződtette Frank Williams 1997-ben, és két évig foglalkoztatta a Mönchengadbachi pilótát. 1999-ben azonban lecserélte őt egy másik tehetséges németre, Michael öccsére Ralfra. Frentzen-nek nem maradt más logikus átigazolási lépése, mint az, hogy éppen Ralf helyére beülljön az egyre meggyőzőbb Jordanbe, éppen Damon Hill csapattársaként. Rövid távon Frentzennek kedvezett a váltás, hiszen 1999-ben három futammal a vége előtt még harcban állt a világbajnoki címért, míg Ralf a hatodik helyen tanyázott a bajnoki tabellán. Hosszú távon azonban Ralf sikeresebb lett a Williams-sel, hiszen éveken keresztül a negyedik-ötödik helyig jutott a végelszámolások során.

2000, Barrichello-Irvine

irvinebarr.jpg
A háttérben Irvine és Barrichello csatázik, akik 2000-ben egymás helyére kerültek.

Eddie Irvine 1996 óta volt Michael Schumacher csapattársa négy éven keresztül. A legsikeresebb Ferraris évadja után vált meg tőle a csapatvezetőség azzal az ürüggyel, hogy egy olyan tapasztalt pilótát akar leigazolni, aki jobban ki tudja szolgálni Michaelt a bajnoki küzdelmekben. És így esett a választásuk Rubens Barrichellora. Arra a Rubensre, aki a Jaguárnak frissen eladott Stewart csapattól távozott. Az új, Ford tulajdonú Jaguar pedig megragadta az alkalmat, hogy a szintén rutinos Irvine-t magához csábítsa. Így cseréltek ők ketten helyet, ami egyértelműen Rubensnek kedvezett, hiszen éveken keresztül a leggyorsabb versenygépet vezethette. Igaz, csak Schumi árnyékában.

2002, Trulli-Fisichella

trullifisi.jpg
Fisichella itt még Benettonos, Trulli pedig Jordanes színekeben.

A két olasz pilóta 2002-ben cserélt helyet. Míg Trulli a Jordant hagyta el a Benettonból Renault-vá váló csapathoz, addig a Renault akkori elképzeléseibe bele nem férő Giancralo pedig a Jordanhez igazolt. Trulli pályafutásának legszebb időszakát töltötte a Renaultnál. Fisichella pedig nagyon lebőgött a rendkívül gyenge Jordan-nel. Nem is csoda, hogy az éppen 2004-ben távozó Trulli helyére visszatért az ex-Benettonhoz.

2004, Heidfeld-Fisichella

heid.jpg
Heidfeld (Jordanben) szomorúan figyeli Fisicot, aki az ő egykori kocsijával előzi.

A fent említett Giancralorlo, mielőtt visszatért volna a Renault-hoz, egy esztendőt eltöltött a Sauber színeiben. Amikor ide igazolt, a távozó Nick Heidfeld-et váltotta, aki éppen Giancarlo megüresedett Jordenjének ülését foglalta el. 2004-ben egyértelműen Giancarlo örült ennek a helycserének, hiszen 19 pontot vert Nickre a végső elszámolásnál.

2008, Alonso-Kovalainen

167_renault_r26_14_n2.jpg
Heikki és Fernando itt még azonos színekben a Renault 2006-os bemutatóján.

Fernando Prosthoz hasonlóan menekült a McLarentől, azonban még nem tudni, hogy lesz-e annyira sikeres mint a Professzor 1990-ben. Kovalainen debütáló évében egy megbízható és fejlődő pilóta benyomását keltette. És éppen ilyen pilótára van most szüksége Ron Dennisnek, aki ki fogja majd szolgálni Lewist a bajnoki küzdelemben. Mint anno Berger Sennát. Kovalainen szerepe és teljesítménye ilyen szempontból könnyebben megjósolható, de hogy mi lesz Fernando sorsa a rég-új csapatánál, nem tudni. Ez amolyan mindent vagy semmit lépés volt a spanyol részéről. Három hónap múlva minden kiderül…

Advertisements

2 hozzászólás

  1. Azért 2002-es Trulli-Fisichella ügy kapcsán ne feledjük, hogy Fisichella is nyert ám futamot a Jordannel…igaz, nagyon extrém körülmények közt, amikor Alonso balesete révén leintették a futamot…

    Ui.: Eddig is adtam tippeket cikk kapcsán, megint egy ilyen jön:):):):) :

    Sztem lehetne írni a Slick gumikról és a kipörgésgátló nélküli kocsikról, hogy mi az előny, a hátrány a nézők és a versenyzők számára, mennyire könnyebb az előzés, mennyivel (kevésbbé) biztonságosabb…a többség sztem erről nem tud sokat….én sem:(:(

  2. Ez az év több szempontból is Deja Vu gyanús lesz…

    Egy brit és egy finn versenyző a McLarennél… Alonso új csapatban egy kezdő versenyzővel…már várom:):)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: