A Formula-1 legaljasabb pillanatai

A mostani cikkemben a Magyar Nagydíjon történtek hatására azokat a pillanatokat gyüjtöttem össze, melyekben a Formula-1 legaljasabb versenyzői tettei mutatkoznak meg. Szándékos feltartások, féktesztek, kilökési kísérletek. Kik vetemednek ilyenre? Akik mindenre képesek, csakhogy győzzenek. Illetve azok, akiknek hamar elborul az agya. Kik ők? Ime!

hblkcyar_pxgen_r_467xa.jpg
A 2002-es eset óta más megközelítésbe kerültek a csapatutasítások

1988, Spanyol Nagydíj, szabadedzés
Ricardo Patrese (Williams) éppen a gyors körét teljesítette, mikor utolérte Julian Bailey Tyrrell-jét. A fiatal angol el is engedte Patrese-t, de így is lassítania kellett az olasznak, aki látványos kiszorítós vészfékezéssel meg is leckéztette versenyzőtársát. A Tyrrell első két kereke meg is emelkedett. Patrese 10.000 dolláros pénzbüntetést kapott az incidens után.
http://www.youtube.com/watch?v=Gycyng3UK20

1989, Japán Nagydíj, futam
Alain Prost és Ayrton Senna nagy csatát vívott egész évben egymással a világbajnoki címért. A Honda hazai pályáján a két McLaren-es pilóta a célegyenes előtti sikánban összeakadt, mikor Senna megpróbálta belső íven előzni a francia csapattársát. Sennát hajtotta a győzelmi kényszer, hiszen 16 ponttal le volt maradva Prost mögött a pontversenyben. Gyorsabb is volt a brazil. Azonban elkövetett egy hibát. Nem várt ki az előzéssel, és egy lehetetlen helyen próbált meg elmenni Alain mellett. Pedig várhatott volna, hiszen körről-körre gyorsabb volt. Azonban Prost sem volt teljesen szabályos, hiszen jóval a kanyar bejárata elött ráhúzta a kormányt Sennára.

1989.jpg
Alain Prost és Ayrton Senna incidense eléggé megosztotta a közvéleményt

Az eset után Prost kiszállt a kocsijából. Sennát visszatolták a pályabírók, amiért a futam után ki is zárták. Az incidenst szokványos versenybalesetnek minősítették, ami a közvélemyényt eléggé megosztotta. Mindenesetre mindkettejük kapcsolatát tökéletesen jellemezte ez a baleset. Ezzel a világbajnokság el is dőlt. Prost lett a világbajnok!
http://www.youtube.com/watch?v=6BTqAgnnDog

1990, Japán Nagydíj, rajt utáni pillanatok
A helyszín, a két pilóta és a tét is ugyanaz, mint egy évvel korábban. A világbajnoki címért küzd Prost (Ferrari) és Senna (McLaren). Prostnak a rajtnál mindenképpen le kellett volna győznie a brazilt, hiszen 11 ponttal le volt maradva a pontversenyben. Előrébb kellett volna végeznie a versenyen Sennánál, hogy megmaradjanak a bajnoki esélyei az utolsó futamra. Sennának viszont már az is kedvező lett volna, ha mindketten kiesnek a futamon. http://www.youtube.com/watch?v=Ara_kKRYync

1990.jpg
Egy esztendővel később Senna beismerte a szándékosságot

Senna így nyilatkozott az incidens után: “Természetesen azonnal teljes gázt adtam, amikor láttam a szabad helyet a pályán, ám ekkor ő bezárta a kapukat. Ő maga a felelős a történetkért.” Prost szándékosságot látott Senna manőverében. A FISA elnöke, Jean-Marie Balestre következményekkel fenyegetett. “Ez egy meglehetősen sportszerűtlen előzési manőver volt, aminek az egész világ szemtanúja lehetett. ”

Egy esztendővel később Senna beismerte a szándékosságot a történések kapcsán. “Nem szívesen tettem, de ki kellett löknöm a fickót, mivel korábban sok igazságtalanságot szenvedtem el a vezetőségtől.” http://www.youtube.com/watch?v=v_ZTHFj6CaM

1994, Auszrál Nagydíj, futam
Michael Schumacher (Benetton) és Damon Hill (Williams) egész éves küzdelme az utolsó, mindent eldöntő futamon is előtérbe került. Schumi vezette a versenyt, mikor egy hiba miatt kisodródott és nekicsapódott a betonfalnak. A kormányzásából ítélve a felfüggesztés és a kormánymű komoly sérüléseket szenvedett ennek okán. Damon Michael mögé ért, aki éppen ekkor evickélt vissza az aszfaltcsíkra. Hill nem is értette, hogy hogy érte utol a németet, és meg is akarta egyszerre előzni. Be is szúrta Williams-ét a belső ívre a Benetton mellé, azonban Schumacher rárántotta a kormányt.

1994.jpg
Itt nem csak Schumacher kocsija, hanem Hill bajnoki esélyei is elszállnak

Igaz ezzel ő húzta a rövidebbet, hiszen autója megemelkedett és a gumifalba csapódott. Veszítenivalója nem volt. Hill kocsijának felfüggesztése eltört. A boxba még visszament, azonban Patrick Head nem engedte vissza a pályára. (Nem akarták kockára tenni Hill életét. Senna balesete ott lebegett a szemük elött) Ezzel Schumacher lett a világbajnok. Azonban azóta is megbélyegezte a közvélemény a németet: csaló!
http://www.youtube.com/watch?v=oQC_LQI1Aiw

1997, Európa Nagydíj, Jerez, futam
Ahogy Senna esetében, úgy Schumacher (Ferrari) esetében is megismételte önmagát a történelem. Harc a VB-címért, ezúttal Villeneuve-vel (Williams) szemben. Schumacher a bajnok, ha Jacques előtt ér célba, azaz nem engedheti el a kanadait. Schumacher Ferrarija a futam közepe felé kissé kezdett belassulni, és Jacques a minimális hátrányát is ledolgozta, és beszúrta kocsija orrát a Ferrari mellé, épp annyira, hogy még be tudjon fordulni a belső íven. Azonban Schumacher rárántotta a kormányt, de ezzel is csak ő járt pórul. A kavicságyba sodródott, ahonnan nem tudott visszatértni a pályára. A Williamsben igaz keletkezett némi kár, de nem oly mértékű hogy ne ért volna célba értékes pontokat szállítva Villeneuve-nek, aki ezzel megnyerte a bajnokságot. Schumachert később megbüntették szándékosság miatt. De a büntetés mértéke a közvéleményt csodálkozásra késztette: elvették utólagosan Schumi 1997-es eredményét. Gőyzelmeit nem, csupán a pontjait. Pedig egyes hírek már előre jelezték, hogy a következő évet 4 futamos eltiltással fogja kezdeni.
http://www.youtube.com/watch?v=d5y7w1IxUzc

1998, Belga Nagydíj, futam
A rendkívüli esős futam vége felé Michael Schumacher (Ferrari) vezette a versenyt, mikor Coulthard McLarenjét igyekezett lekörözni. De az előzés helyett hátulról felöklelte Coulthard kocsiját. Schumacher a futam után gyilkosnak nevezte a skótot, és szándékossággal vádolta meg. (Ezzel is a csapattárs Hakkinent akarta segíteni a bajnoki címhez) Szerinte nem húzódott le előle a McLaren. Csaknem tetlegességig fajult az eset a boxutcában, mint anno Mansell és Senna 1987-es belga incidense után. Azonban a McLaren szerelők nem engedték, hogy Schumi hozzáférjen Davidhez. Ha visszanézzük az esetet, Schumi vádja nem helytálló, hisz Coulthard szinte a füvön ment, jobban le sem térhetett volna. Lassítani lassított a kék zászló miatt, de nem oly mértékben, hogy vészfékezéssel lehetne megvádolni. Ezt utólag a telemetria is kimutatta. Lényegében Schumi újabb buta hibájának lehettünk szemtanúi, hiszen önmagát fosztotta meg egy biztos győzelemtől.

Tehát ebben az esetben a szándékosság és aljasság kizárt!
http://www.youtube.com/watch?v=gaKa43xZk80

2000, Olasz Nagydíj, futam, biztonsági autós fázis
Ez a futam nem csupán a rajt utáni tragikus balesettől híres, hanem Schumacher (Ferrari) újabb unfair taktikázásától. A biztosnági autó mögött hirtelen fékezéssel lassításra kényszeríti a mezőnyt maga mögött, és erre nem készült fel Button, aki az ütközést elkerülve inkább a szalagkorlátnak csapódott, minek következményeként megsérült a Williams-e.
Nem szándékos megmozdulás volt, de nem is fair!
http://www.youtube.com/watch?v=Da0Vn_b-s18

2002, Osztrák Nagydíj, futam vége
Szánalmas eset. A futamon rendkívül jól szereplő Barrichello-t a Ferrari csapat arra kéri rádión, hogy adja át első helyét Schumacher-nek. Igazából itt a pilóták a csapat alattomos bábjaiként élték át az esetet. A közvélemény Schumiban látta a bűnbakot, aki képes mindent és mindenkit aljas módon megalázni, csakhogy ő lehessen az első.
http://www.youtube.com/watch?v=ltbjrLorp84

2003, Európa Nagydíj, Nürburgring, futam
Fernando Alonso (Renault) is bemutatkozik az aljas pilóták sorában. Egy látványos vészfékezéssel Coulthardot (McLaren) a kavicságyba üldözi.
http://www.youtube.com/watch?v=OlsnaLb89EQ

2004, Monacói Nagydíj, futam, biztosági autós fázis
Michael Schumacher (Ferrari) megintcsak elköveti ugyanazt, mint 2000-ben Monzában: a safety car mögött látványosat fékez az alagútban, hogy ezzel lassítsa a mögötte haladókat. Azonban Montoya (Williams) még időben reagálva megpróbálta kikerülni, de összeértek. Schumi húzta a rövidebbet, mert a szalagkorlátnak csapódott. Talán most már megértette, hogy nem vészfékezünk a biztonsági autó mögött ok nélkül!
http://www.youtube.com/watch?v=a5wEx-PYCe4

2005, Monacói Nagydíj, szabadedzés
Montoya vészfékezéssel akarta megleckéztetni ex-csapattársát, Ralf Schumacher-t (Toyota), de ezzel tömegbalesetet idézett elő. Szándékos baleset okozása miatt a rajtrács végére sorolták a kolumbiait.
http://www.youtube.com/watch?v=oNOkeo3cIrM

2006, Monacói Nagydíj, időmérő edzés
Michael Schumacher leparkol a Ferrarijával a Rascasse kanyarban. Hatása: a mögötte érkezők nem tudják befejezni utolsó gyors körüket, köztük a VB esélyes ellenfél Fernando Alonso sem. Az versenyigazgatóság szándékos akadályozásnak titulálta az esetet, és hátra sorolták Schumit a rajtrácson.
http://www.youtube.com/watch?v=blbmZO8Oz7Y

monaco03b.jpg
Michael Schumacher F1-es pályafutásának utolsó szánalmas megmozdulása

2006, Magyar Nagydíj, szabadedzés
Fernando Alonso idegbeteg vészfékezése Doornbos elött. Megintcsak rajtrácson hátrasorolás az eredménye. Szándékosnak ítélve! Nem is lehetne nem annak tekinteni.
http://www.youtube.com/watch?v=feslxpzokuk

2007, Magyar Nagydíj, időmérő edzés
Alonso szándékosan és számítóan feltartja Hamiltont a boxban, hogy az ne tudja időben megkezdeni a mért körét. Büntetése: elvették a gyors körét. Ezzel nem indulhatott az aljas módon megkaparintott pole pozícióból. Alonso ezzel jó mélyen bevéste nevét a számító, minden tisztességtelen eszközt bevetni képes pilóták sorába.
http://www.youtube.com/watch?v=XEO0lzyrTBs

Mi készteti ilyen inkorrekt, és unfair megmozdulásokra a pilótákat? A könyörtelen győzniakarás? A mindent kizáró versenyszellem? Ott a pilótafülkében biztosan minden egészen más, de kivülről gerinctelenségre utal. Hogy aztán melyik a domináns, a versenyszellem, vagy az aljasság? Azt mindenki döntse el maga! Mindenesetre ezen jelenetektől is csak színesebb a Formula-1 világa, és mi élvezzük a cirkuszt!

15 hozzászólás

  1. Én a 2002-es eset óta vagyok Barrichello rajongó. Nagyon sajnáltam szegényt.
    Tetszik az oldalad nagyon.

  2. Szia, jól összeszedted a dolgokat, kár, hogy szinte mindegyikbe beleengedted a saját érzelmeidet, ami miatt nem hiteles a dolog. A Schumi gyűlölete nagyon kiérzik belőle, ami nem baj, mert ez egy blog, de nem jó akkor, ha cikknek hívod a dolgot.

    Például: 1998, Belga Nagydíj, futam. Már mindenki figyelte a köridőket, DC rendkívül lassú volt, míg Shcumi a nyomába nem ért, utána pedig közel hasonló köröket ment. Nem tért le az ideális ívről, megfelezte azt, ami semmire nem elég. Ráadásul később be is vallotta, hogy ő volt a hibás. Hagyatkozzunk rá, hiszen ő volt az autóban. Alonso egy hasonló kis turpisságot csinált vele szemben és ő száraz pályán sem tudta kivédeni, Schuminak hogy ment volna esőben? Tehát ez kilőve.

    2000, Olasz Nagydíj, futam, biztonsági autós fázis, ez sem álll, hiszen mindenki ezt cisnálja. Eliundul.. lelassít… elindul.. lelassít. Nem probléma, a fiatal Button volt a hibás.

    2002, Osztrák Nagydíj, futam vége, Barrichello tette szánalmassá a dolgot. Mindenki más másképp engedi el a csapattársát. Vegyük plédának az 1999-es Maláj GP-t. Mindenki tudta hogy miért mehet el Irvine, de sokkal elegánsabb volt. Nem is lett belőle semmi probléma. Vagy USA 2000? DC Hakkinent. Semmi gáz, jól csinálták!

    A másik dolog, hogy nem érdemes egy kalap alá venni az előre megfontolt szándékkal történt dolgokat: Fékteszt, bokszban aradás, mint a hirtelen történtek, mint pl Jerez ’97.

    Az első nagyon csúnya dolog, a másik meg egy olyan, amibe akár bárki belemászhat hirtelen.

    egyébként szép összeállítás és fogalmazás. Grat.

  3. Kösz a gratulációt! Igen, valóban van benne egy kis elfogultság. Ezt nem is titkolom. Azokat a helyzeteket próbáltam felhozni, amelyek a közvéleményt megosztották, és az igazságérzetet sértette. Akár helytálló, akár sem. Örök téma marad ezen esetek sora. Főleg, amelyek a világbajnoki címet döntötték el. És nagyon benne van a pakliban az, hogy idén is valami hasonlóra számíthatunk. Ki tudja….

  4. Kedves Kelta!

    Nagyon egyoldalúan írod le az egészet. Pár napja kértem tőled egy MS-es karikatúrát, de nem is válaszoltál rá, most jöttem rá, hogy azért mert a zsigereidből gyűlölöd a németet.

    Nem tudom hány éves lehetsz vagy hány éve nézed a F1-et és mennyire vagy tisztában a szabályokkal, de szerintem egyáltalán és ez az egész felületesen összecsapott lózung semmi több.

    Haladjunk sorban:
    (Én bevallottan MS-es vagyok és lehet hogy elfogult, de az érvelésembe nehéz belekötni.)

    1994 Adelaide: ott tévedsz, hogy Hill beszúrta a kocsiját a Benetton mellé. Barátom, a Williams soha egy pillanatig nem volt előrébb a Benetton orránál, az íratlan szabály pedig az, hogy aki előrébb van az kedve szerint változtathatja a kanyarodási ívet. Az bezzeg meg sem fordult a fejedben (Hillnek sem), hogy a Benetton megsérült, mindenképpen szervízre szorult. Tehát az angol ahelyett, hogy nyugodtan megvárta volna, amíg a német kigurul boxba inkább faltörő kos szerepét játszotta…

    1998 Spa: itt is ügyesen elfelejtetted megírni, hogy amikor Schumacher utólérte DC-t, akkor kb. másfél kört mentek úgy, hogy a skót esetleg megpróbált volna lehúzódni. Vajon itt sem volt szándékosság a dologban? Nem kellett volna esetleg haladéktalanul elengednie? Ugyan nézd már meg a köridőket, nem is tudom, fejből: vagy 8 mp-rel lassabban ment a skót a németnél… És azt is elfelejtetted megemlíteni, amit a McLaren is elismert: a baleset előtt nem sokkal kialudt a McLaren hátsó lámpája. Gondolom nem kell részleteznem, hogy szakadó esőben, nulla látási viszonyoknál ez mit jelent?

    2002 A1 Ring: ez a kedvencem. Szeretem, mikor felhánytorgatják ezt a 2 a VB kimenetele szempontjából nem osztó és szorzó pontot. Elég sok évet felsoroltál itt, de az valahogyan kimaradt, amikor
    1994-ben DC elengedte Hillt (Monza).
    1999-ben Salo Irvine-ot (Hockenheim).
    1999-ben MSc Irvine-ot (Sepang) micsoda meglepetés!!!
    Aztán a Schumacher-érában volt DC-nek egy elengedése Mika részére is (Melbourne) valamint Raikkönent is maga elé engedte Japánban (2003) itt ráadásul eléggé szoros volt a pontverseny tehát nem mindegy… A hab volt a tortán, miután betiltották ezt a csapatutasítást, akkor 2005-ben ország-világ hallhatta, hogy Briatore Isztambulban rászól Fisicora, hogy engedje el Alonsot.
    A MS-Barrichello (pl. USA) féle elengedések pedig szerintem semmit nem mondanak neked.

    2006 Monaco: No igen. Most tekintsünk el attól, hogy a F1 történetében először a versenybíróság tagja kiállt a közvélemény elé és lenyilatkozta, hogy ő nagyon örül mert helyes döntést hoztak. Az illető úr állampolgári státusza megegyezett Fernando Alonsoéval. Továbbá az is közzé lett téve, hogy ha bárki más csinálja pl. Coluthard, akkor nincsen büntetés, mert “csak Schumacher képes így megállítani az autót, hogy megálljon a faltól 2 centire”. Az általad említett “mögötte érkezők nem tudták befejezni az utolsó gyors körüket” is enyhén szólva vicc kategória, hiszen éppen Fernando Alonso javított az idején az utolsó körében amikor sárga zászló alatt eltépett MSc kocsija mellett. Ja persze az nem volt büntetés…

  5. Kedves Schuminator!

    Azzal teljes mértékben egyetértek, hogy van egy kis elfogultság abban, ahogy, illetve amit írtam. Ezt nem tagadom. De gyűlöletről szó sincs, ebben biztos vagyok. 1986 óta követem figyelemmel a Formula-1-et, és ezalatt a 22 év alatt egy pilótát nem kedveltem, amit bátran fel is vállaltam: ő pedig Ayrton Senna volt. Azonban 1994-es Imolai halálos balesete megdöbbentett, hogy mégiscsak emberekről van szó. Az esti hiradóban, mikor bejelentették, hogy Senna nincs többé az élők sorában, az futott végig bennem: “Nem, én nem gondoltam komolyan, hogy Senna tünne már el!”
    Hidd el, azóta átértékelődött bennem az, hogy egy pilótát lehet-e gyűlölni vagy sem.
    Michael Schumacher egy olyan pilóta volt, aki soha nem lehetett senki számára közömbös. Vagy istenítették, vagy sokaknak szemet szúrt az, hogy mindent a maga javára akart fordítani. Nem csak csapaton belül. Ami őszintén bevallva, logikus is, hiszen mégiscsak egy csúcskategóriás versenysportról van szó.
    Egyébiránt pedig azért is jó ez a sport, mert vannak benne olyan személyiségek, balesetek, interjúk, melyek megosztják a közvéleményt. Hiszen milyen unalmas lenne, ha mindenki elégedett lenne, és minden rajongó minden futamon megkapná azt, amit a kedvencétől elvárt.

    A karikatúrával kapcsolatban elnézésedet kérem, hogy nem válaszoltam rá. Nekem is többször megfordult a fejemben, hogy korábbi versenyzőket is felvonultatok a képsorokon, de egyelőre ezt az ötletet jegelem. Nincs elvetve. Ha rendszeresen nyomon követed a képrsoraimat, akkor egyszercsak meglepetésszerűen ott lesz a felismerés: Schumi is szereplővé vált.

    Köszönöm, hogy olvasod a blogom, és hangot is adtál a véleményednek. Végre kapok azért negatív kritikát is, aminek alapja is van.

    Üdv: Kelta

  6. Ugyanmár!!! Nincs semmi alapja!! Ez a világ legjobb Formula-1-es blogja!! 🙂

  7. Köszi T…elmouse 🙂 Na milyen volt a futam?

  8. Akkor próbálom az indulatokat elsimítani, és, Schumacher drukkerként, de objektíven hozzáálni.

    Schumacher-Coulthard eset: Az én véleményem az, hogy Couthard ott hibázott, de nem szándékosan. Valóban látszott, hogy próbált lehúzódni, de szerintem a másik irányba kellett volna, mert így avólban csal lefelezni tudta az ideális ívet, mint azt valaki előttem írta. És tudhatta ő is, hogy a lámpája nem jó…de nem gondolom, hogy Coulthard aljas módon szeretett volna csapattársának segíteni, inkább csak hibát követett el.

    Előreengedések: Csapatutasítás…milyen érdekes gondolat…renegteg ilyet láttunk már, a legfeltűnőbb valóban az az ominózus A1 eset. Sztem Barichello valóban maga tette szándékossá a dolgot, ezt jobban kivitelezni lehetett volna…ilyen mindig van, gyakran logikus, én ezt soha nem ítélem el.

    Monaco: Nehéz eset, eleve a feltartások…szmora nem bizonyított, hogy Schumi ptt valóba szándékosan tette volna ezt, de ha nem, akkor is büntetendő, hiszen véletlenül való feltartást is büntetni kell. A büntetés mértéke viszont szigorú volt szerintem. Ezt alátámasztva szeretnék pár másik esetet is leírni:

    Schumacher megáll a Rascasse-kanyarban – utolsó helyre sorolják

    Fisichella 2007-ben a Hungaroring szabadedzésén feltartja Yamamotot – 5 helyes büntetés.

    Alonso a boxban aljas módon feltartja az utolsó szakaszban Hamiltont – 5 helyes büntetés

    Raikönnen az idei Ausztrál futamon 1. időmrő szakaszán 1 körben feltartja Kubicát – semmi büntetés.

    Hát aránytalanság figyelhető meg. Hogy ehet, hogy ugyanazt a büntetést kapja az, aki egy szabadzedzsésen véletlenül feltartott egy győzelemre esélytelen embert és aki egy időmérő edzés utolsó, legfontosabb részén a Vb riválisával tette ugyanezt? Kettős mérce szerintem.

    Schumi esete kapcsán meg annyit, hogy a büntetés az Alonsoéhoz képest arányatalnul sok volt. Az egyik lehet, hogy szándékos, a másik biztos, hogy szándékos, és, bár Schuminál több embernek kellett lassítani, de végül is max. 9-nek, így sztem a 10. helynél rosszabbra nem lehetett volna betenni…de mindegy, ezek csak az én véleményeim…

  9. Na úgy érzem nekem is hozzá kell szólnom, bár már szinte mindent elmondtak elöttem. Engem is felháborított az a sumiellenesség ami sugárzott az írásról. Nem is azzal van a bajom hogy most kinek szurkolsz, vagy hogy leírod hogy Schumacher csinált valami oda nem illőt. Hanem három másik dologgal.
    1:
    Oké irjuk le hogy Schumi igy meg úgy, na de akkor a többi versenyző botlásai se menjenek már felejtésbe…. Mindenki nagyon szereti köszörülni Schumacheren a torkát, bezzeg ha valaki más csinál valamit akkor az egyfolytában elvan nézve. (Nemcsak részedről, sajtó dettó…)Itt elöttem már soroltak pár ilyen esetet, nem ismétlem meg őket. Sok versenyzőnek legalább ennyi kétes esete volt, de csak a Schumi-botlásokból lett elefánt csinálva…..
    2:
    Be nem bizonyított dolgokról találgatásokról ne írjál úgy mint kész tényekről. Ittvan pl. a monacói parkolás. Levan írva hogy Schumacher mocskos húzása… Na ne máár. Az hogy spanyol meg francia versenybírók mit ítélnek egy német ellen az meg nokomment. Mindenki ezen vitázik, senki nem tujda valójában mi történt csak Schumi, te meg simán leírod tényként hogy, ejj ez a mocskos húzás…. Biztosan tudod? Na ne….
    3.
    Olyan dologról amihez nem értessz, szintén ne írj. Lásd fékezgetés a Safety Car mögött. Fogalmad sincs róla miért csinálják, (megjegyzem mindenki ezt csinálja ez 20 éve már bevett szokás, de itt csak Schumi van megemlítve mint mocskos fékezgető (lásd 1.es pont.) ). Segítek: Schumacher nem poénból, hobbiból, vagy merő g*ciségből fékezgetetett be. Gumit melegített. Mint Hakkinen Senna Prost Hill Villeneuve vagy akárki más akikről itt szó sem esett. Elől haladt, joga van hozzá, megteheti, a mögötte érekzőnek erre figyelni kell! Amit Button nem tett meg, ott csak ő volt a hibás, fiatal volt elbaromkodta. Illetve másik dolog hogy a SC mögött biztonságos követési távolságot kell tartani. Akár a főúton. Ezt Montoya nem tette meg monacóban, ő hibázott, ráadásul Schumacher szivott azért mert az alagútban belebújt a seggébe…. ( arról már nem is beszélek, hogy ha már Schumiról feltételezzük azt hogy 2006ban leparkolt monacóban, akár ugyanígy feltételezhetjük hogy Montoya mondjuk szándékosan ment neki… mert miért ne? Szinte alig fékezett, csak az utolsó pillanatban kezdett lassítani, és meg se próbálta kikerülnia fékező Ferrarit. Vagy mert szándékos volt, vagy mert elbambult. Ha meg nem szándékos volt hanem elbambult akkor miről is beszélünk? Kinek a hibája???)
    A másik 2 VB ütközéshez visszatérve, a 94es egyértelműen Hill hibája volt, hátulról jött, és bedugta oda az orrát ahol már nem volt hely. Nézzünk csak meg 2008as eseteket, ittvolt Sutil akciója Catalunyában. Tökugyanaz. Mindenki el is mondta hogy Sutil hibája volt. Mert őt nem akarta kikezdeni a média egyes németekkel ellentétben. Scumacher meg egyszerűen ráhúzott az ívre. Mégis mit kellett volna csinálnia ebben a helyzetben? Kimenni egyenesen a pályáról mert jaj jön Hill? Azt csak szerette volna az angol média…. 100 esetből 99 szer a hátulsó versenyzőt dorgálják meg, és ebben az esetben is az angol hibázott, ennek ellenére mégis azt írják le nagyonsokan hogy a német volt a sportszerűtlen. Na ne már…
    1997 jerez. Ez már keméynebb dió, igen Schumacher szándékosan húzta neki az autót. Még én is igy gondolom. Elborult az agya egy pillanatra, nagy volt a nyomás. Ez van. Ő is csak ember. Aztán mekkora büntetést is kapott? Példa nélkülit. Nézze vissza mindenki a manővert. Ezért elvették a világbajnoki második helyezését. Ez megint mi? CSak nézzük vissza a manővert. Igen szándékos volt. Igen. De akkor mégleg elve legyen és büntessünk már meg mindenki mást ilyen manőverekért ilyen szigorral. Mi lenne itt? Azt már csak megemlítem hogy telemetria alapján blabla… Villeneuve amikor bebújt, túl gyorsan ment (majd 50km/h val gyorsabban mint ahogy ott fordulni szoktak), magyarán ha nincs ott a Ferrari, valószínüleg a Williams átcsúszik a pályán, ki a kavicságyba…. De ottvolt a Ferrari, így amikor öszeértek pont annyi lenületet vesztett hogy a pálya szélén meg tudott állni és befordult… Erről se beszél senki….
    A1 ring 2002, szintén Barrichello színjáték, sokakl szebben meg lehetett volna oldani, a brazil szándékosan akart így kitolni a Ferrarival és Schumacherrel, mert nem tetszett neki az utasítás. Itt is mindenki Schumit szidja. Miért is? Ki adta az utasítást? Ő maga? nem, a Ferrari vezetése. És megteheti a Ferrari hogy szabadon gazdálkodhasson a 2 saját autójával? Meg. Akkormeg? Másik amit elkezdtem hogy ez is bevett szokás volt, MINDEN csapatnál. Csak mint említettem Barrichellonak b*szta a csőrét hogy nem nyerhet. És valahol meg is értem. De könyörgöm, másodhegedűsnek szerződött, évi többszázmillió forintért, ezt írta alá ez volt a szerződésében hogy el kell engednie. Ennyi pénzért én úgy engedném el hogy a fűre lemennék, vagy ha kell tolatnék. Annyi pénzért…. Nem még nekiállok bosszankodni, meg utólag a Hondánál mocskolódni, meg durcázni…..
    Így hirtelen ennyi ami eszembe jutott.
    Summa summarum, egy cikket ugy kell megírni hogy az eseményeket meg kell vizsgálni mind a két oldalról. Ez a Schumi oldal. A cikk írója a Schumi ellenes oldal. Ezt a kettőt összegyúrva lehetett volna írni egy jó cikket (megjegyzem ezek ellenére azért jól sikerült)
    Ja még valami ami kimaradt, hamár aljas húzások… 1995 ben Hill két alkalommal is szánt szándékkal kiütötte Schumachert az élről (És még csak el se vették tőle a 2. helyezését az évvégén mint 2 évvel késöbb a némettől)-(Silverstone, Monza) Ezzekkel mivan meg se történt????
    Köszöntem a figyelmet, egyébként nagyserű munkát végzel, további jó írást…

  10. Akdestroyer: 1 esettel szállnék vitába. Az, hogy Schumacher büntetése példátlanul nagy volt Jwerez után…külső szemlélőnek talán, Schuminak nem hiszem. Gondoljuk végig a mozdulatát. Ez elég nyilvánvaló: Neki vagy a Vb-cím kellett vagy semmi. Így, hogy a dobogós helyeit nem vették el, szerintem őt marhára hidegen hagyta, hogy egy 2. helyezéssel több vagy kevesebb. Ha meg visszanézzük a kb. másfél évtizedes pályafutást…utólag nem bánja:)

  11. András.
    Értem mit mondasz. De nincs igazad. Egy mozdulat vagy szabálytalan vagy nem. Ezen nem szabad hogy bármilyen körülmény változtasson. Olyan nincs, hogy hát ez most VB cím ezt büntetjük, de ha mondjuk Diniz ütközik Katayamával a 13. helyért ugyanígy, akkor már nem szabálytalan mert versenybaleset, nem büntetünk. Következetlen az egész. Ha meg a szándékot büntették és nyílván azt, akkor meg szintén következetlen. Mert ittvoltak az Alonso parkolások, fékezgetések, ha lehet ezek még mocskosabbak…. Mitkapott? rajtrácson való hátrasorolást. Én minimum eltiltottam volna pár futamról hogy lehiggadjon….
    És ezek ilyen bosszantó dolgok. 1994 ben Ecclestonék, miután rájöttek 7 verseny után, hogy valószínüleg 200 ponttal fogja megnyerni a VBt elkezdték széjjelsz*patni, ott ahol tudták, hogy maradjon izgalom. Hiába nagy az angol befolyásoltság, kellett volna egy Hill VB nekik. Meg pl azzal vádolják hogy csak azért tudott nyerni mert a legjobb autó volt alatta. A versenyzők 95%ára ez igaz, ő pont a maradék 5ben van. A Benneton csak a 4. legjobb csapat volt amikor odakerült, a Ferrari 96 ban szintén ezer sebből vérzett, és milyen csapatokat csinált belőlük?…. És akkor pont az angol média jön ezzel. Arról nem igazán szólnak hogy Hillnek dugtak egy világbajnok kocsit a segge alá… És van még jó pár pilóta akit egyesek jobban tisztelnek, holott pl. se Hill se Villeneuve se Hakkinen nemnyert volna versenyt a Williams nélkül, és még jó pár pilótát föltudnék ide sorolni… Nagyon ritka az olyan aki egy átlagos csapatból tud élcsapatot csinálni és nyerni.
    Na kicsit elkanyarodtam a témától… :D:D:D:D:D
    Nem is irok többet ígyis A4es komment lett :D:D

  12. Hakkinen nemvolt Williames, tudom, csak elírtam 😀

  13. Azért ne feledjük el Alonso kapcsán, hogy ő a szabálytalanságainak többségét edzéseken csinálta, ahol lehetett így bünteni. Schumacher mozdulata valószínűleg szándékos volt, de eredménytelen, mivel a VB-cím így se úgy se lett az övé. Az viszont nem lett volna logikus, hogy majd a következúő szezon első futamán visszarendelik, de valahogy meg kellett büntetni. Úgy gondolom, hogy ez salamoni döntés volt, mert megbüntették, gyakorlatban viszont mégsem, mivel mondom, Schuminak szerintem ez semmit sem jelentett. Biztos vagyok benne, hogy ha ez nem az uccsó futamon történik, más bünmtetés lett volna, de itt igazából ez volt az egyetlen alkalmazható büntetés, ami igazságos.

    Persze, Schumacher zsenialitásához nem fér kétség. Én is neki szurkoltam, amíg versenyzett…

  14. Igen, Barichello egy kiváló pilóta és egy legenda, ha jó autó van alatta akkor nagyon gyors!!!:)

  15. Egyetértek az előttem szólóval.
    2006 Monaco ugye SCHUMit 21 rajthellyel büntették meg.
    Másnak pl:Coulthard vagy mondjuk satonak csak az adott szakaszban vették el a legjobb idejét.De mivel michaelt gyűlölték az angolok őt jobban megbüntették. de a versenyen megmutatta mért ő az egyik legnagyobb 22. helyről 4. lett.
    ezzel nem azt mondom hogy Schumi mindegyikben ártatlan ő is ember ő is követett el hibákat. De Csalonzó legalább ennyit.
    De példáúl a MotoGp-ben is ez működik: 2005 Japánnagydíj a 250-ben Lorenzo kiütötte Angelist 1 futamra eltíltották.
    a Moto Gp-ben Rossi kiütötte Melandrit aki meg is sérűlt de Rossi nem kapott semmi büntetést mert ő Valentino Rossi a DOKTOR.

Hozzászólás a(z) akelta bejegyzéshez Kilépés a válaszból