Születőben egy újabb Monacó

Minden Formula-1-es idényt fokozott izgalommal várunk. Az idei esztendő elött az átigazolások jelentették a legnagyobb várakozást. Az ilyen jellegű izgalmak a 2008-as esztendőt is megelőzik. Hiszen a kipörgésgátlók eltörlése mellett egy újabb versenypálya debütálása is izgalmasnak ígérkezik. (Ahogy idén a japán Fuji tér vissza a versenynaptárba). Méghozzá nem is akármilyen! Egy újabb utcai versenypálya. A phoenix-i verseny 1991-es eltűnése óta csupán Monacó jelentette a klasszikusan értelmezett utcai versenyt. (Hiszen a szó tágabb értelmezésében Melbourne és Montreal is utcai versenynek minősül.)Azonban jövőre újra két olyan nagydíjat láthatunk majd, ahol a versenygépek a házak, a közeli szalagkorlátok és a kikötők között róják majd a lassúnak nem éppen mondható köreiket. Hölgyeim és Úraim, Valencia bemutatkozik!

valenciaa.jpg
Valencia ultramodern városrészével méltó konkurense lesz Monte-Carlónak

Bernie Ecclestone június első hetében megkötötte a szerződést a Valmor Sport-tal, amit az egykori világbajnok motorversenyző, Jorge Martinez Aspar és a Villareal jelenlegi elnöke, Fernando Roig alapított. Ezzel szabad utat kapott Valencia városa, hogy egy F1-es utcai pályát építsen, amely már 2008-ban debütálni fog Európa Nagydíj néven. (Jövőre Hockenheim Német Nagydíj rendezési joggal indít versenyt, Nürburgring-et váltva a versenynaptárban, amely idén adott otthont az európai versenynek.)

A megállapodást hét évre írták alá a szerződő felek. Mivel időközben Barcelona szerződését meghosszabbították 2016-ig, így 2008 és 2014 között biztosan két versenynek ad otthont Spanyolország.
Érdekesség, hogy amíg a (Michael) Schumacher/Ferrari érában Németország (Hockenheim, Nürburgring) és Olaszország (Monza, Imola) is két-két futamnak adott otthont, most az Alonso-korszak elején a spanyolokat éri az ilyesfajta megtiszteltetés.

A pálya az előzetes adatok szerint 5,4 km hosszú, amelyet körülbelül 1 perc és 37 másodperc alatt fognak megtenni átlagosan a versenyzők. A csúcssebességet 323 km/h-ra becsülik. Az aszfaltcsík 25 kanyarral rendelkezik (14 bal és 11 jobb), és rengeteg hasonlóságot mutat a Monte-Carlói pályával:
– itt is lesz egy szakasz, ahol a versenyzők a kikötübe terelik majd a versenygépeiket
– az öbölből kivezető csatorna fölé építenek egy hidat, így itt is lesz víz feletti száguldás
Azonban annyiban eltér majd ez a pálya a monacóitól, hogy lesz egy kiépített része, mely az épületektől távol esik, és bukótereket is tartalmaz majd. Illetve a pálya gyors része jóval szélesebb lesz, mint a dél-franciaországi pályáé.

Ime egy kis szimuláció a leendő pályáról:
http://www.youtube.com/watch?v=WdagOjuXKr8

A pálya nyomvonala (nagyításhoz katt a képre):
vt.jpg

Reklámok

Egy hozzászólás

  1. Na, kíváncsi vagyok én azokra az időeredményekre! Úgy tudom, hogy amikor a Hungaroring épült, az akkori modern technikával kiszámolták, hogy körülbelül mennyi idő alatt érnek majd körbe rajta, aztán amikor megérkezett a Forma-1, rengeteget rávertek az előzetesen kikalkulált időre. Persze a mai számítógépes technika össze sem hasonlítható az 1986-ossal, szóval az sem kizárt, hogy ezúttal valóban ki tudják számolni, hogy mennyi lesz egy kör…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: