Nagy bukások, szerencsés balesetek

Videó-bejátszásokkal kiegészített sorozatom legújabb epizódjában azokat a baleseteket mutatom be, amelyek amilyen látványosak, éppannyira szerencsés kimenetelűek is. Azaz a pilóták a saját lábukon hagyják el a baleset helyszínét. Főleg azokat az eseteket válogattam össze, ahol az autók repülnek, szaltóznak, átfordulnak a tengelyük körül. Ezek azok a pilóták, akik burokban születtek?

avus1.jpg
Hans Herrmann az autóból kiesve nézi a továbbrepülő BRM-et.

1959, Avus-Berlin, Német Nagydíj
Hans Herrmann (BRM P25) nagy sebességnél nem tudja bevenni a sikán bejárati kanyarját. A szalmabálák megdobják az autóját. Szaltó közben kiesik az autóból. Ijedtségen kívül semmi baja nem lett.
http://dailymotion.alice.it/video/x3fovt_mt89formula11959avusgphermannflips_auto

avus2.jpg
Herrmann minden idők legmázlistább pilótájának mondhatja magát. Abban a korban így megúszni egy balesetet….

1980, Nürburgring, F2-es futam
Manfred Winkelhock autója megemelkedik az egyik „ugratón”, és többször átfordulva ér földet a palánk mellett. Ez aztán a lélekjelenlét: 5 másodperc múlva már a tribünön van a nézők között.
http://www.youtube.com/watch?v=4F7mVEotx9c

1983, Spa, Belga Nagydíj
Ugyancsak Winkelhock (ATS-BMW D6) a szerencsés. Jobb hátsó kerekét elveszítve kisodródik a pályáról egyenesen a gumifalba tartva. A visszajátszás végén érdemes megnézni, hogy meddig elrepült az elszabadult kerék.
http://www.youtube.com/watch?v=_dzYFcSWWK8

1985, Zeltweeg, Osztrák Nagydíj
Andrea de Cesaris (Ligier-Renault JS25) kicsúszik a pályáról, majd a rendkívül vizes talajon a domboldalba csapódik.
http://www.youtube.com/watch?v=AspiJJHvKrY

1989, Paul Ricard, Francia Nagydíj
Mauricio Gugelmin (March-Judd CG891) elméri a féktávot a rajt után, majd Mansell Ferrarija megdobja.
http://www.youtube.com/watch?v=VkXWTH2IvuE

gugelmin.jpg
Mauricio Gugelmin mindig is a csúcsra akart törni, de maga sem gondolta, hogy így.

1990, Mexico-City, Mexikói Nagydíj
Ayrton Senna (McLaren-Honda MP4/5B) kisodródik egy hosszú elnyújtott jobb kanyarban, de a kavicságy és a gumifal megdobja, és fejtetőn ér földet. Látványos, de nem vészes!
http://www.youtube.com/watch?v=r8dFt5J-vJw

1992, Estoril, Portugál Nagydíj
Riccardo Patrese (Williams-Renault FW 14B) épp előzni készül Mansell-es stílusban (szorosan követve, majd balra kicsapva) Berger McLaren-ét. Ám Berger éppen lassít, hogy betérjen a boxba. Patrese autója felfut a McLaren-re, és csaknem elérve a reklámhidat repül egyet. Wow!
http://www.youtube.com/watch?v=Nj7TewU5AVc

1996, Melbourne, Ausztrál Nagydíj
Martin Brundle (Jordan-Peugeot 196) Mika Hakkinen McLaren-én megdobódva repül egyet látványosan. A Jordan kettétört! Martin csodálkozik rendesen.
http://www.youtube.com/watch?v=KUSLJacPfJE

1998, Montreal, Kanadai Nagydíj
Alexander Wurz (Benetton-Playlife B198) Jean Alesi-vel csatázik, majd szaltózik párat. (Nálam ez fünf-koma-acht) Érdekesség, hogy Wurz a tartalék autóval a negyedik lett.
http://www.youtube.com/watch?v=zb09dkGsSYA

wurz.jpg
Alexander Wurz ezen a futamon a negyedik helyen ért célba. Fura, mi?

2001, Melbourne, Ausztrál Nagydíj
Michael Schumacher (Ferrari F2001) és a kavicságy esete. Nem csoda hogy már 2001-től a kavicságyakat felváltják az aszfaltozott bukóterek.
http://www.youtube.com/watch?v=LpZJcRNbQP0

2002, Melbourne, Ausztrál Nagydíj
Ralf Schumacher (Williams-BMW FW24) az össze-vissza cikázó Barrichello Ferrariján megdobódva célba veszi David Backhem labdáját. Rubens nem kapott büntetést, érdekes!
http://www.youtube.com/watch?v=_CJLm_RXg5k

ralf2.jpg
Barrichello jóvoltából Ralf az egész mezőny fölé került egy szinttel.

2001, Hockenheim, Német Nagydíj
Luciano Burti (Prost-Acer AP04) dobódik meg Michael Schumacher lelassuló Ferrariján.
http://www.youtube.com/watch?v=lvkIw–1pzw

burti.jpg
Váltóprobláma miatt lelassító Schumacher Ferrariján dobódik meg Burti Prost-Acer-e.

A végére egy szomorú esemény. Egy pályabíró leli halálát az esetben!
2001, Melbourne, Ausztrál Nagydíj
Jacques Villeneuve (BAR-Honda 003) és Ralf Schumacher (Williams-BMW FW23) csatázik. Ralf hirtelen lefékez Villeneuve elött, az ütközés elkerülhetetlen. A BAR-Honda a védőhálónak csapódik nagy erővel. Az elrepülő alkatrészek az 52 éves Graham Beveridge pályabíró halálát okozzák.
http://www.youtube.com/watch?v=BgTaE6DDmRY

Reklámok

2 hozzászólás

  1. hú bammeg mekkorát röpűt

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: