Hamilton és az utolsó lépcsőfok

Patrese, Alesi, Barrichello, Fisichella. Mi a közös a felsorolt versenyzőkben? Mondjuk finoman úgy, hogy egy híres vonósnégyesben is csak másodhegedűsök lennének. Nem tehetségtelenek, mert hiszen ott vannak a világszínpad leghíresebb csapatában, de mégsem ők a dominálók az együttesben. Ide lehetne sorolni Coulthardot, vagy Trullit is, de ők megtanultak váltani a saját érdekükben. Mind a skót, mind az olasz új csapatában egyértelműen bebizonyította, hogy köré lehet építeni egy csapatot. De szerencsétlenségükre ez a pályafutásuk vége felé valósul meg. Bár ha úgy vesszük, hogy Nigel Mansell és Damon Hill is idősebb korában érte el a legszebb eredményeit… Úgyhogy semmi sincs veszve. De valami demoralizáló van az éterben. És ennek a jelenségnek az a neve: Lewis Hamilton. Aki egy olyan kariberű pilótát szorít ebbe a másodhegedűsi székbe, aki nem mellékesen a világbajnoki címévő immár bő egy éve. Ez a McLaren féle belső harc kezd olyan magasságokba ütközni, mintha Michael Schumacher-t verné meg az aktuális csapattársa. Megjegyzem halkan ez Irvine-nak sem sikerült 1999-ben, pedig Schumi akkor még a lábát is eltörte abban az évben.

1662774137479_10_resize.jpg
Hogy mondod, Felipe? Hullámvölgy? Az mi? Bocs, de nem értek portugálul!

Mi a titka ennek a Lewis gyereknek?
1. A világsajtó (és azon keresztül a nagy nevek: Eccleston, Stewart, Mansell, Irvine, Saymonds, Damon Hill) egyértelműen a kiegyensúlyozottságban látja Hamilton sikereit. Olyannyira, hogy a tavaly visszavonult Michaelhez hasonlítják. Ami első hangzásra is merésznek tűnik.
2. Nincs elszállva magától. Nem görcsöl. Azt vallja, hogy tanul és figyel. Ezt pedig csak úgy tudja megvalósítani, ha higgadt marad. Tudja ő ezt jól magáról. És úgy tűnik Ron Dennis ezt alaposan megtanította vele az utóbbi években. Ennél jobban nem lehet egy pilótát felkészíteni a Formula-1-es szereplésre. Pedig emlékezzünk csak vissza: mennyire féltették a fiatal angolt az évad elején éppen azok, akik most dicsőítik (Stewart, Damon Hill).
3. Kiváló tesztpilóta. Ezt már nem egyszer bebizonyította. Mint ahogy azt teszi ezekben a napokban is. Hamilton tanul. Hamilton figyel. Hamilton ügyes. Alonso-t is kiváló tesztpilótának tartják, de Hamilton rövid időn belül odakerült a tesztnapok végén a lista élére. Csupán egyszer hibázott a tesztek során, még télen… De fogadni mernék, hogy ő ebből többet tanult, mint 87 Takuma Sato egyszerre.
4. Jó helyen van jó időben. Ez sem mellékes, de önmagában nem elég. Ugye Giancarlo, ugye Rubens, ugye Gerhard Berger?

Ráadásul még szerény is, legalábbis ez tűnik ki a legutóbbi nyilatkozatából, ahol a következő futam esélyeiről nyilatkozik:
“Az utolsó versenyen is van lehetőség a világbajnoki cím megszerzésére, ám reálisan kell gondolkodnunk. Ez még csak az első évem, amikor egyaránt lesznek hullámhegyek és -völgyek. Eddig jó munkát végeztem, a csapat fantasztikus volt. Ameddig az autó megbízhatósága rendben lesz, és ameddig nem követek el hibát, addig biztos vagyok benne, hogy szinten tudjuk tartani ezt a teljesítményt. Nem hiszem, hogy lutri (a monacói futam). Monaco mindig jó versenyeket tartogatott számomra. (Barcelonában) Mondtam Felipe (Massának), hogy egyszer még befogom, és sohasem lehet tudni, hogy melyik lesz az az alkalom. Azt hiszem, nagyon erősek leszünk Monacóban, így már nagyon várom (azt a versenyt). Ott is keményen fogunk harcolni, és annyi pontot gyűjtünk, amennyit csak lehet. De az biztos, hogy a győzelemért fogok küzdeni.”

Ugyanez kicsit másképp: “Ez még nem minden, amit eddig láttak tőlem. Bőven van időm még idén nyerni futamokat. Hullámhegyek és -völgyek? Ha ilyen egyenletes marad a formám, akkor a völgyeket felejtsük el! 🙂 Ameddig nincs első és másod számú pilóta a csapatban, addig biztos vagyok benne, hogy minden versenyen le tudom győzni Fernando-t. Monaco mindig jó versenyeket tartogatott számomra. (Barcelonában) Mondtam Felipe (Massának), hogy egyszer még befogom. Igazából hazudtam neki, mert nem egyszer lesz befogva. Alonso meg csak aggódjon, hogy már nem ő az első számú ellenfelem. Hol lehetne a legemlékezetesebbé tennem az első győzelmemet, ha nem Monacóban? Ezért fogok hajtani.”

Ahogy közeledünk az évad közepe felé, úgy egyre jobban úgy tűnik, hogy Hamiltonban megvan Schumacher kiegyensúlyotzottsága, Alonso kiváló tesztelési képessége és (nem idei) Raikkönen győzniakarása. Mindemellett újonc és fiatal. De ha hosszútávon sikeres akar maradni, ahhoz egy nagyon fontos dolgot meg kell tanulnia: veszíteni. Mert ez mégiscsak technikai sport, mert végülis Alonso a csapattársa. Ez utóbbi nem nagyon aggasztja. De mégis…

Reklámok

Egy hozzászólás

  1. 1,2;Hamilton inkább (még, de reméljük, hogy sokáig) számomra a régi idők “barátságos” versenyeit és stílusát idézik. Ma mindenki annyira önző – jó és rossz értelemben egyaránt -, hogy kell egy régivágású angol ÚR, aki meg bírja mutatni, hogy nem kell feltétlenül szócsatákba, egymásramutogatásokba belemenni, hogy mutassunk valamit.
    3, Nem tudom megitélni, hogy mennyire jó tesztpilóta; de a mai hihetetlen mennyiségű beállítási lehetőséget muszály, hogy megismerje és ezzekkel úgy törödjön mint ahogy Michael tette – hamár hozzá hasonlítjuk (és miért ne hozzá hasonlítanánk?). Ellenpélda: Kimi, jött beült, széthajtott. Jó, jó az idei autó meg a tavalyi… Schumi csapattársvolt, egyfajta lakmusz, hogy mi merre hogyan. Ha hősünk hajlandó lesz tanulni tőle bármikor bajnok lehet.
    4, Had vegyem Rubenst a védelmembe. Ismét Az isteni Schumit kell elővennünk. Soha nem volt hajlandó kettes számú pilóta lenni, ez valamelyik szerződésében is benn van. Kimi ezért is csak idén kerülhetett a pirosak közé.

    Na igen, de ki akar veszíteni? Miért akarná egy olyan ember megtapasztalni a mélységet, aki onnan jött?
    Fiatal az idő, a vb-futamok száma, a tehetség életkora. Olyan nincs, hogy nincs mélypont. Emberileg, technikailag is elő (kell, hogy) fordul(jon).
    Tényleg a technikáról is kell beszélnünk ebben a sportban, mint a “csomag” része, de ez az egyenletes teljesítményhez de itt most ez nem alapfeltétel, persze csakis emberileg értve. És most jöhetnének, a ha és akkor mondatok, de nem érdemes.
    Várjunk, térben és időben egyaránt, és kiderül, hogy ki, mikor, és mit/kit fog be.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: