Alonso memóriája sem a régi…

Fernando Alonso nem rejtette véka alá dühét, amikor arról nyilatkozott a Spanyol Nagydíj után, hogy Massa rendkívül veszélyesen vezetett a rajt után. Ez a felháborodás két okból is elkeserítő. Egyrészt manipulatív, másrészt átgondolatlan. Hogy miért? Lássuk csak!

1661274137219_10_resize.jpg
Fernando! Méghogy Massa a veszélyes? Csaknem kilökted Lewis-t! Hát szabad ilyet?

Fernando futam utáni nyilatkozata: “Győzelmi esélyeim az első kanyarban történt incidens pillanatában elszálltak. A rajt rendkívül szoros volt. Beálltam az autója mögé, és a szélárnyéknak köszönhetően kissé gyorsabb voltam nála. Kihúzódtam a külső ívre, és hajszálnyival később fékeztem. Fél autóhosszal előtte jártam, de ő ezt nem így gondolta, ezért összeütköztünk. Szerencsénk volt, hogy egyáltalán célba értünk, mert az effajta balesetek 99 százalékában mindkét autó kiesik az első kanyarban. Ezek a dolgok roppant veszélyesek.  Mindkettőnk számára szoros volt a helyzet. Az autóm megsérült kissé, ami tönkretette a balanszomat a verseny hátralevő részére, és a továbbiakban nehéz volt vezetni. A harmadik helyről, két autó mögé beragadva már csodára lett volna szükségünk. Ha Kimi (Räikkönen) nem esik ki, valószínűleg még a dobogóra sem állhatok fel, márpedig a második helyről rajtolva nem ilyen céllal vágtunk neki a futamnak. A második etapban még több időt vesztettem, mivel nem muzsikáltak megfelelően a gumijaim, jóllehet, szerintem akkor is így jártam volna, ha a lágyabb abroncsokat használom.”

Ugyanez kicsit másképp: “Győzelmi esélyeim már az edzésen elszálltak, mivel Massa nehezebb autóval is gyorsabb volt nálam az edzésen. A rajt rendkívül szoros volt, mert tartottam attól, hogy a rendkívül profin rajtoló Hamilton bevág elém is. Kihúzódtam a külső ívre, és hajszálnyival később fékeztem, de ebben nem vagyok annyira biztos. Fél autóhosszal Massa elött jártam (ilyen pici lenne egy F-1-es autó?), de ő ezt nem így gondolta, ezért megpróbáltam leszorítani. De a pálya poros felén nem tudtam manőverezni. Ekkor már elborult az agyam (mint két éve Kanadában), és nem érdekelt, hogy hogyan evickélek vissza a pályára, nekimegyek-e egyáltalán valakinek. Az autóm megsérült kissé, már nem érdekelt semmi. Ugyis versenybalesetnek nyilvánították volna, hiszen a jófiukkal, mindig kivételeznek. Ha Kimi nem esik ki, az eléggé frusztráló lenne számomra. A második etapban ráadásul a versenystratégiámat is elrontottuk. Hamiltonnak miért nem rontották el?”

Alonso! Alonso! Te vagy felháborodva, hogy kiszorítottak? Pont te? Emlékezz csak vissza a tavalyi Magyar Nagydíj szabadedzésére! Kinek nincsenek rendben az idegei? Vagy a 3-4 évvel ezelötti incidensed DC-vel. Na az nagyon genyó volt tőled! Úgy lefékeztél elötte, hogy ő inkább kiesett, minthogy ütközzön veled. Ez olyan Montoyás húzás volt tőled, de te profi módon manipulálod a médiát, és a szurkolókat. Mert ugye azt hiszed, hogy te vagy a jófiú! Pedig…csak el kéne gondolkodni!

6 hozzászólás

  1. Ne feledjük: “A jól dolgozott a hétvégén a csapat” című kiselőadáshoz semmi köze a pilótáknak.
    Miután van kb. 8-10 percük, hogy mérlegeljenek, folyadékot és a szponzorok sapkáit, óráit magukhoz vegyék, most tisztán látszott Alonsó valódi érzelmei.
    Frusztrált volt, és ha Kimi nem adja fel, valóban nagyon csúnyán is nézhetett volna ki a dobogó.Úgy tűnik Alonsó a mutogatásról már leszokott (jobb is ha mindkét keze a kormányon van), de még mindig meggondolatlan tud lenni a nagyon döntő helyzetekben.
    A rajt alatt – nem vezetek jobban mint ők! – Massa helyében én nem a poros ívet használtam volna, pláne nem a “rajthőmérsékletű” gumikon. Vagyha már nagyobb volt Alonsó sebessége a szélárnyék miatt akkor miért nem jobbra előzött, és használta ki ezt mint ahogy Hamilton tette Kimivel, DE ezt Ők biztosan jobban tudják, hogy mit is lehet és mit nem ilyenkor. Massa “csínytevése” pedig igenis érthető, hiszen nem akart még egy :
    – Rajtutánikanyarbanömajdnemösszemetünkaztvégadalnak, hanem meg akarta -sőt megtette- mutatni, hogy Ő is tökös legény, és reszkess, mert én idén TÉNYLEG világbajnok leszek – hamár Schumitól ellestem mindent.
    Az meg hogy ki veszélyeztetett kit azt incidens után itt is jól láthatjuk (sajnos Massa fedélzeti kamerályát nem mutaták): http://www.youtube.com/watch?v=A6bFlUn3qEs

  2. K.J.B.!
    Köszi a commenteket! Amikor elindítottam ezt a blogot, ebben is reménykedtem, hogy nem csak egy szemszögből látjuk az eseményeket.
    az ilyen hozzászólásokkal lesz kerek az egész! Ez a lényege!
    Köszi érte!

  3. Igyekszik az ember…
    És mindig is bocsánatotot kell kérnem a helyesírásomért 🙂
    Bocs!

  4. De Alonsó a start után elöször direkt a poros ,kissebbik ívben akart volna előzni ,és ott befékezni Massa elé, de Massa egyből védte a belső ívet ezért ment ki kívűlre, aholismeg icipicit túlkésőn lépett a fékpedálra, ellenben Massa nemúgy mint Malayban(? amikor Hamilton etette) itt időben fékezett.
    Inkább miután Alsonso visszajött a járgányával, a kavicsos bukótérből ,egyből bevágott az egész mezőny elé ,egyből átment az út túloldalára. Lásd képen, hogy húzza a kormányt jobbra.

  5. Kedves K2. Igen jobbra huzza a kormanyt a mi Fernandonk, talán mert a visszarepulestol a palyara s a razoko megdobasatol az auto szepen csuszott volna ki s piruettezhetett is volna ha nem kormanyoz ELLEN. Nem direkt rakta be a mezony kozepere magat, repult oda. Okostojasok, nulla hozzaertessel.

  6. Mindig csak Alonsot kell piszkálni?Hamiltont meg mindenki dicséri hogy milyen jó versenyző.Aztán azért neki is voltak húzásai

Vélemény, hozzászólás?

