Ne temessünk, táncoljunk!

Amikor nekiálltam ennek a Formula-1 tartalmú blognak, elterveztem, hogy ha lehet, akkor kerülőm a vészmadár szerepet. De most valahogy úgy érzem, hogy fell kellene rázni a magyar gondolkodásmódot egy kicsikét, ha nem szeretnénk elveszíteni az egyetlen nagyszabású verseny-nagydíjunk, a Magyar Nagydíj rendezési jogát. Miért?

bridge3_wideweb__430×2951.jpg
Jönnek a több izgalmat igérő utcai pályák…

Igaz, hogy tavaly hosszas tárgyalássorozatot követően Bernie Ecclestone aláírta azokat a dokumentumokat, melyek 2011-ig biztosítják a Magyar Nagydíj helyét a Formula-1-es versenynaptárban. De mi lesz ezt követően?

Ha valamikor, akkor most egyáltalán nem szabad elkényelmesedni, és csak élvezni évről évre a hazai versenyeket. Ugyanis több frontos harcra lehet számítani, melynek célkeresztjében éppen a mi futamunk állhat. Igaz hogy Bernie 20 versenyesre akarja bővíteni a veresenyévadot, de a távol-keleti piacot megcélzó törekvések nem éppen a mi malmunkra hajtják a vizet. Még azzal sem nyugtathatjuk magunkat, hogy az időeltolódásnak köszönhetően a sok európai néző igényeinek ellentmond ez a keleti orientálódás, hiszen jönnek az éjszakai futamok. Ráadásul egyre nagyobb létszámban vannak azok a helyszínek, melyek beadták futamrendezési igényeiket az FIA-hoz: India, Oroszország, Szingapúr, Abi Dhabi, Dél-Korea, Suzuka (mint Pacific Nagydíj), Dubai, Mexikó-város. Ezek közül már vannak is hivatalos szérződéskötések. (2009 Abu Dhabi, 2010 Dél-Korea)

A jelenlegi versenyhelyzet azt a tendenciát mutatja, hogy minden országban csak egy futamrendezés legyen. Így került veszélybe a San Marino Nagydíj és az Európa Nagydíj (mint Nürburgring). Az elöbbit Monza ejteti ki a versenynaptárból, míg az utóbbinál a rotációs módszert fogják alkamazni Hockenheimmel együtt. Lassan biztosra vehetjük, hogy hasonló módszert fognak alkalmazni a francia-angol nagydíjak lebonyolításában is. Ráadásul a franciák Párizsban szeretnének egy utcai versenyt a Disney-park közvetlen közelében, hiszen a Magny-Cours felé vezető autópályabővítési tervet a francia kormány elvetette. A britek pedig vissza szeretnék hozni a rendkívül izgalmas vonalvezetésű, technikás Brands Hatch-i versenypályályukat a naptárba.

És ha ezekkel a közkedvelt pályákkal (Silverstone, Imola, Spa, Suzuka, Hockenheim) sem kivételez Ecclestone, akkor miért a Hungaroringgel tenné ezt? Igaz, hogy minden évben elmondja a helyi sajtónak, hogy kezdetek óta imádja a magyar pályát, de… De egy üzletember érzelmeit sohasem vedd komolyan!

Úgyhogy a futamok temetése helyett, bővítsük az infrastruktúrát, tegyük alkalmassá a pályát éjszakai futamok rendezésére… vagy járjunk minden év augusztusztus elején esőtáncot, hogy olyan izgalmas futamot lássunk, mint tavaly!

Reklámok

3 hozzászólás

  1. Bele se merek gondolni mi lesz, ha esetleg kiszorítják más futamok a Magyar Nagydíjat… Nem tudom elképzelni enélkül a nyaramat, tuti elvonási tüneteim lennének. 🙂 Csak reménykedni tudok, hogy ezt nem fogják hagyni.

  2. Hát ez csak a fejeseken múlik. Ha egy helyszínt biztosra lehet venni a verenynaptárban, az csakis Monaco lehet. Ha Silverstone, mint az F-1 szentélye veszélybe került, akkor már semmi sem lehet biztos. A lényeg: valamit fejleszteni kell a Hungaroringen, méghozzá folyamatosan!

  3. A pilótáknak kell lobbizini, hisz például Spa is így került vissza a naptárba.
    – Suzuka és Fuji felváltva rendez Pacific és Japán Nagydíjat,
    – Hockenheim és Nürburgring is felváltva rendez versenyt, (Hockenheim: Német, Nürburgring: ez a verseny még keresztelésre vár (Európa Nagydíj az Valeciájé)),
    – Szingapúr és Valecia 2008-tól;
    – Abu Dhabi, Mexikó 2009-től
    – India és Dél-Korea 2010-től csatlakozik.
    Várólistán van:
    Görögország, Oroszország,

    Gondoljatok bele, ha télleg lesz Görög és Orosz Nagydíj, akkor Nem Spa, Nem Silverstone, Nem Monza, Nem Szahír, nem Shanghai, nem Istambul fog kikerülni.
    De sztem a Brazil is, a Kanadai is, Monaco is meg fog maradni,
    így már Malajzia és Ausztráliának van halvány esélye (ha éjjeli futamot rendeznek),
    Sztem Indianapolis nem fog visszakerülni, Hockenheim is búcsúzhat (2008-as lesz az utolsó talán, Ecclestone Nürburgringra szavaz, én Hockenheimre),
    Ausztráliára ráférne egy felújítás, mondjuk szezonnyitónak sztem Bahrein jobb;

    A legjobb pálya sztem Shanghai.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: